אחרי 10 שעות: התקלה בקו הרכבת ירושלים-נתב"ג תוקנה, הרכבת חזרה לפעול בתדירות נמוכה – רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, במקום שתי רכבות בשעה. ברכבת ישראל מסבירים כי למרות תיקון התקלה הרכבת לא חזרה לפעילות סדירה בשל עיצומי ועד העובדים. "במקרה של תקלה נוספת, תיאלץ הנהלת הרכבת לעצור לגמרי את התנועה, עד להודעה חדשה", נמסר מהרכבת.
- הכאוס ברכבת: תנועת הרכבות בקו ירושלים-נתב"ג הופסקה בשל תקלה
- בדיקת "כל העיר" | הציבור ישלם: כך נופלים נוסעי הרכבת לנתב"ג בין משרד התחבורה והאוצר
- מה עומד מאחורי המדיניות המקשה שאוסרת על הכנסת אופניים לקו הרכבת ירושלים-נתב"ג?
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]
הרכבת הפסיקה לפעול הבוקר בשעה 6:47, מאז עבדו צוותי הרכבת לתיקון תקלת החשמל. "מבדיקה ראשונית עולה כי בשל תקלה, שמתוחקרת כעת, פגע הבוקר קטר רכבת, ללא נוסעים, בעת פתיחת ציר בתחילת השירות, באחד ממרכיבי החישמול על המסילה", מציינים ברכבת ישראל. "בשל התקלה, נסגר הקו, הנמצא בהרצה, עד שתוקנו מרכיבי החישמול במסילה, ולרשות הנוסעים הועמדו היסעים בין נתב"ג לירושלים".
ברכבת מזכירים כי "בשל סירוב ועד העובדים בראשות אדרעי לאפשר קליטתם והפעלתם של שבעה קטרים אשר הגיעו ארצה, ונמצאים בשלבי קליטה או טיפולים שונים, לא ניתן בשלב זה להפעיל את הקו בתדירות מלאה, עד לשחרור הקטרים, ולאחר תהליך בדיקה של חטיבת הנייד. הנהלת הרכבת העבירה לאחרונה מספר פניות בנושא לועד ולהסתדרות, כולל שתי פניות דחופות הבוקר עם היוודע דבר התקלה. בשעות הצהריים נענתה לבסוף ההנהלה כי ישוחרר קטר בודד, אשר הכנתו לשירות תסתיים בימים הקרובים".
ברכבת ישראל מבקשים להבהיר כי "למרות התקלה הבוקר, מספר התקלות בקו יורד בהדרגה, ומספר הנוסעים בקו עולה באופן יציב".
למעשה, הרכבת פועלת בתדירות של שתי רכבות בשעה דורשת שלושה קטרים – 2 להפעלה, 1 לכוננות על פי הנחיות בטיחות. כרגע פועלים בו שני קטרים – במקום 3, כולל זה שהיה מעורב בתקלה הבוקר. במידה ותהיה תקלה נוספת, יופסק השירות בקו. עד קבלת קטרי הגיבוי, ובדיקתם בידי חטיבת הנייד.
תגובות