משנה לשנה זיהום האוויר בירושלים מחמיר. למרות שבמרכז העיר רחוב יפו הפך להיות ירוק – הרכבת הקלה היא כלי תחבורה לא מזהם, נראה כי ברחובות הסמוכים, כמו למשל רחוב אגריפס, נמדדים ערכי זיהום אוויר גבוהים במיוחד – בעיקר בשל מעבר אוטובוסים מזהמים.
- התוכנית להאכלת חתולי הרחוב בירושלים
- למעלה מ-300,000 פרחים חדשים ברחבי ירושלים
- לראשונה: העירייה תפנה אשפה מהשכונות גם במוצ"ש
- עבודות הניקיון המסיביות בגשר המיתרים
- מצלמות החניה נוספות שהוצבו ברחבי ירושלים – הטבלה עם הרשימה המלאה
ברחבי ירושלים נרשם עומס תחבורתי כבד המאופיין במספר אוטובוסים גדול הממונעים בדיזל – בין השאר בשל העובדה שאחוז המשתמשים באוטובוסים בעיר גבוה משמעותית – 35 אחוז ביחס לשאר חלקי הארץ – 20 אחוז. כמו כן, במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי ישנו מאמץ יתר של כלי הרכב בשל המבנה הטופוגרפי של העיר, אשר מביא לפליטת מזהמים מוגברת.
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
ממצאי ניטור האוויר של המשרד להגנת הסביבה מצביעים כי תושבי מרכז העיר חשופים לזיהום אוויר תחבורתי גבוה. זיהום אוויר תחבורתי כולל חשיפה לחומרים הבאים: תחמוצות חנקן וחנקן דו־חמצני, חלקיקים נשימים עדינים הקטנים מ־2.5 מיקרומטר, תרכובות אורגניות נדיפות (בנזן, פורמאלדהיד 1 בוטאדיאן) ופוליארומטיים.
במטרה לצמצם את זיהום האוויר בירושלים נקבעה בחודש מאי האחרון החלטת ממשלה הכוללת בין השאר הפעלה של "אזור נקי" מרכבי דיזל מזהמים במרכז העיר, התקנה של כ־100 מסנני חלקיקים על אוטובוסים דיזל וכלי רכב מזהמים והפעלה של עשרה אוטובוסים חשמליים בעיר. עלות התוכנית: כעשרה מיליון שקלים.
המשרד להגנת הסביבה יסבסד התקנת מאות מסנני חלקיקים באוטובוסים ובמשאיות שאינם עומדים בדרישות חוק העזר. "במימון המשרד יתחילו לפעול 10 אוטובוסים חשמליים על ידי חברות התחבורה הציבורית הפועלות בירושלים", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה, "פעולות אלה יובילו להפחתת זיהום האוויר בעיר".
מתי זה צפוי לקרות? בספטמבר 2019 צפויות לצאת לדרך העבודות להתקנת מצלמות במרכז העיר שיתעדו כלי רכב מזהמים שלא יותרו להיכנס. בתחילה יישלחו אזהרות לנהגים, אולם בהמשך הם צפויים להיקנס.
"הוחלט על הקמת אזור מופחת פליטות זיהום אוויר הנקרא LEZ (Low Emission Zone)", מציין שוני גולדברגר, מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה. "תחילה זה יהיה רק במרכז העיר ובשלב השני נרחיב אותו לשטח יותר גדול, בשאיפה לכל העיר".
"מדובר יהיה בשטח שבו אסור לרכבים, שהוגדרו מראש שיש להם פוטנציאל גבוה לזהם, להיכנס לאזור", מסביר גולדברגר "אזור כזה קיים כבר בחיפה, וזה משהו שמאוד מקובל בערים גדולות בעולם. אנחנו רוצים ליצור השפעה הולכת וגדלה על כל המרחב של ירושלים, כדי שרכבים כאלה לא יכנסו למרכז העיר ולא יכנסו בכלל לעיר. כך שזה מתחבר לתוכנית הלאומית להפחתת זיהום אוויר בתחבורה. זה אמור להיכנס לפעולה בספטמבר הקרוב. זה ישפיע מאוד לחיוב על הפליטות בתחבורה לירושלים, ויתרום לאיכות חיי התושבים".
עו''ד
בס"ד
יש למנוע זהום סביבתי בדחיפות בערים נוספות כמו רמת גן , גבעתי'ים ועוד וכל סוגי הזיהום כמו קרינה וכו'
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
רק חבל שהרכבים שכן ייכנסו ייזהמו את האוויר בחיפוש אחר חניה שבמקום להעלות את מחירה, החליטו בעירייה בפרץ של פופוליזם לתת ממנה שעה אחת בחינם. חבל.
דד
לשים רק אוטובוסים חשמליים. ישפרו את רמות הרעש. בנוסף לאסור על משאיות לצפור – מכת עיר.