את מחיר הבירוקרטיה – משלמים הנוסעים. אתמול, שני, הוחלט להתחיל לגבות תשלום חלקי עבור הנסיעה בקו הרכבת ירושלים-נתב"ג, שעד כה הנסיעות נערכו בו ללא תשלום. נוסעים ונוסעות שילמו אתמול עבור נסיעה בקו תשלום של 11 שקלים – מדובר בעלות של כ-50 אחוז מכרטיס נסיעה ברכבת. מדובר בקו, שעדיין נמצא בתקופת הרצה ובו נרשמות שורה של תקלות חוזרות.
- מה עומד מאחורי המדיניות המקשה שאוסרת על הכנסת אופניים לקו הרכבת ירושלים-נתב"ג?
- שוב תקלות בקו ירושלים-נתב"ג: בוטלו רכבות
- מדוע צומצמה תדירות קווי האוטובוסים בארמון הנציב?
- תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
במשרד התחבורה, בראשות השר ישראל כץ, אומרים היום ל"כל העיר" כי הם פנו למשרד האוצר בבקשה להאריך את תקופת ההטבה של נסיעות החינם בקו ירושלים-נתב"ג, אך זו טרם אושרה על ידם. מנגד, בלשכת שר האוצר משה כחלון טוענים כי הם "נדהמו לשמוע על עליית המחירים", ולדבריהם הנושא יטופל במהרה כך שהנסיעות בקו ימשיכו להיות ללא תשלום.
לטענת נוסעים ברכבת הם אינם ידעו כי ההטבה של נסיעות החינם הגיעה לסיומה. "לא ידעתי שהסתיימה ההטבה, אני חשבתי שעדיין הנסיעות בחינם, והופתעתי לגלות כי משלמים 50 אחוז מהכרטיס. הרבה נוסעים הופתעו לא רק אני", מספר היום ל"כל העיר" נוסע ברכבת.
כפי שפורסם ב"כל העיר" שר התחבורה ישראל כץ אמר כי בשלושת החודשים הראשונים להפעלת הרכבת הנסיעה תהיה ללא תשלום למחזיקי כרטיס רב קו. בתום שלושת חודשי הנסיעה חינם, תינתן הנחה של 50 אחוז לנוסעים במשך מספר חודשים נוספים, עד לסיום תקופת ההרצה. לאחר שלושה חודשים הוחלט שוב, להאריך את ההטבה בעוד שלושה חודשים לטובת ציבור הנוסעים עד חודש מרץ. לכן, מהיום נוסעים אשר ירצו להשתמש בשירותי הרכבת יאלצו לשלם כ-11 שקלים עלות כרטיס נסיעה ברכבת.
כידוע, קו ירושלים-נתב"ג, סובל ממילא מאז תחילת הפעלתו משורה של תקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהרכבת בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה.
כך או כך, ברכבת ישראל ציינו השבוע כי במהלך חצי השנה הראשונה לתקופת ההרצה בוצעו בקו מעל מיליון נסיעות, בכ-6,500 רכבות שהופעלו. "ממוצע הנסיעות היומי עולה באופן תדיר", נמסר מרכבת ישראל, כאשר באוקטובר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 5,832, בנובמבר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 6,436, בינואר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 8,302, ובפברואר ממוצע הנסיעות היומי בקו עמד על 8,950. עם התקדמות ההרצה ועבודות התחזוקה והחישמול בקו המהיר לירושלים, הקו החשמלי הראשון של רכבת ישראל, יוארכו החל מה-29.3.19 שעות הפעילות בימי חול, ויתווסף שירות במוצאי שבת".
תגובות
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה פנה מבעוד מועד למשרד האוצר בבקשה להאריך את נסיעות החינם עד לסיום הרצת הקו בין ירושלים לנתב"ג. אולם בקשתנו טרם נענתה. אנו מקווים כי בימים הקרובים ניתן יהיה להמשיך את נסיעות החינם עד לסיום תקופת ההרצה".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בלשכת שר האוצר נדהמו לשמוע על עליית המחירים ומסרו ששר האוצר משה כחלון ידאג שהנושא יטופל במהרה לטובת תושבי ירושלים".
יודע דבר
די עם הפופוליזם, 11 שקלים זה מחיר סביר לנסיעה, הקו לא מושלם אבל עדיין מספק שרות לא רע בכלל.
x
חצופים!!!
עם כזאת כמות תקלות ואיחורים הם לא צריכים לקחת שקל מהנוסעים
רועי
קו ירושלים נתב"ג הוא קו ניסיוני , לא מגיע זמנית לתל אביב , תקלות טכניות מתרחשות כל יום והכל בשל הדחיפות הפופוליסטית של שר התחבורה לחנוך לעיני מצלמות קו חלקי .
כל ניסיון להוסיף רכבות או שעות פעילות בקו החלקי הזה נכשלו מהרבה סיבות כולל נסיון כושל להאריך את השירות לשעות הערב המאוחרות.
למעלה מ7 מליארד ש"ח מכספי משלם המיסים הושקעו בקו הזה שבגלל דרישת פלטיקאי נפתח לא מוכן, עוד חומר למשרד מבקר המדינה.