ההתפרעויות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

המתיחות הביטחונית בהר הבית | בית המשפט: בהיעדר תגובת הווקף – יוצא צו סגירה למסגד החדש

הכוננות הביטחונית בהר הבית נמשכת: בעקבות הכניסה לשער הרחמים, שחסום למבקרים, בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת הפרקליטות וקבע כי אם בתוך שבוע לא יגיש הווקף את תגובתו - יוצא צו סגירה למתחם התפילה החדש; בווקף מתכננים לקיים בשישי תפילת מחאה

פורסם בתאריך: 5.3.19 08:24

בעקבות ההתפרעויות והמתיחות בהר הבית – על רקע הפריצה למתחם שער הרחמים הסגור שאסור לכניסת מבקרים – אתמול בלילה קבע בית משפט השלום בירושלים כי  אם בתוך שבוע לא יגיש הווקף את תגובתו לבקשת הפרקליטות לסגור את המבנה – ייצא צו לסגירתו. ההחלטה יתנה לאחר שהתגלה כי למבנה שאליו פרצו המתפללים אין צו סגירה בתוקף.

כזכור, לפני כחודש ניסו מתפללים מוסלמים להיכנס למתחם באב א-רחמה בשער הרחמים, שהיה חסום במשך 16 שנה. כוח משטרה במקום מנע את כניסת המתפללים למתחם ועצר כ-60 חשודים. המתחם הסמוך לשער הרחמים נסגר בצו בית משפט לאחר שעלה החשד כי נערכת בו פעילות של החמאס. השער, שנמצא בצידה המזרחי של העיר העתיקה, היה חסום בלבנים – מדובר בציר ישיר שמוביל ישירות להר הבית.



מדי יום נערכת במתחם תפילות, וכרגע כוחות הביטחון נמנעים מלסגור אותו בכוח. ביום שישי הקרוב החליט הווקף לקיים תפילת מחאה בהר הבית, על רקע המתיחות הנפיצה ונוכחות מוגברת של כוחות משטרה וצה"ל.

"בהתאם למידע הביטחוני העדכני הקיים, אשר הוצג בפני המפכ"ל, סגירת משרדי המשיב הכרחית שכן קיימת תשתית ראייתית מוצקה לכך שמשרדי המשיב שימשו לפעילות חמאס וכנקודת אחיזה של ארגון הטרור בהר הבית", כך מצוין בבקשת הפרקליטות. השופטת דורית פיינשטיין החליטה כי אם בתוך שבוע הווקף לא יגיב יוצא צו סגירה למקום.




הר הבית (צילום: אי.פי.Oded Balilty)

הר הבית (צילום: אי.פי.Oded Balilty)


כפי שפורסם ב"כל העיר", השקט הביטחוני היחסי שנרשם בשבועות האחרונים בגזרת ירושלים מופר מדי פעם בפעם: לפני שבועיים שוב הושלכו אבנים לעבר הרכבת הקלה בציר שועפאט. משטרת ירושלים עצרה שני נערים בני 14 בחשד שיידו אבנים לעבר קרונות הרכבת, ונתפסו על ידי בלשי משטרה סמויים שמוצבים באזור; עוד באותו יום, כאמור, מתפללים ניסו להיכנס בכוח למתחם שער הרחמים, החסום לכניסה על פי צו של בית משפט. כוח משטרה שפעל במקום מנע את הכניסה ועצר חמישה חשודים לחקירה; זאת ועוד, במהלך השבועות האחרונים מבצעת משטרת ירושלים פעילות ממוקדת של תפיסת אמצעי לחימה במזרח העיר.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר