האם 14 דקות מסחרוב לבנייני האומה זה לאט או מהר? בתחילת השבוע הושבת מערך הרמזורים באזור הכניסה לעיר – גשר המיתרים, זאת על רקע עבודות התשתית לסלילת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ). על רקע העבודות נרשמו במהלך השבוע עומסי תנועה, במיוחד בשעות הבוקר ואחר הצהריים. היום, שלישי, בשעת צהריים, "כל העיר" יצא לבדוק כמה זמן נמשכת הנסיעה מגינות סחרוב לבנייני האומה. נסיעה ברכב פרטי נמשכה 14 דקות, כולל עמידה בפקק באזור גשר המיתרים – המהווה נקודת עומס מרכזית. בכיוון ההפוך – מבנייני האומה לצומת גינות סחרוב, הנסיעה נמשכה חצי מהזמן – 7 דקות. כמו כן, הנסיעה מאזור שוק מחנה יהודה לתחנה המרכזית בירושלים נמשכה 10 דקות.
- עבודות תשתית לסלילת נת"צ; מערך הרמזורים מושבת
- להגיע להדסה בשעה: כמו נסיעה מחוץ לעיר
- מנותקים: מדוע לנוסעי דרום העיר אין קווים ישירים למרכזי התעסוקה?
העבודות, יש לציין, משפיעות על צירי התנועה הסמוכים, בהם הכבישים שבאזור קרית הממשלה ורוממה. נראה שרוב הנהגים נערכו מראש ובחרו לנסוע בדרכים חלופיות – בהם כביש 443.
העבודות, כאמור, מבוצעות לטובת סלילת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בין הרחובות ויצמן וירמיהו. במסגרת העבודות הופסקה פעילות מערך הרמזורים למשך שישה ימים. מערך הרמזורים יחזור לפעול ביום שישי.
"לאור זאת, צפויים עומסי תנועה, ולכן מומלץ להגיע לאזור בדרכים חלופיות. בסיום העבודות ייפתח נתיב תחבורה ציבורית חדש מצומת גבעת שאול עד רחוב הצבי – תחנה מרכזית", נמסר מהחברות שמנהלות את הפרויקט – "עדן" ו"מוריה".
למגיעים ברכב פרטי מומלץ להיכנס לעיר דרך כביש 443 או כביש 1 דרך מנהרת הארזים, ולצאת ממנה דרך כביש בגין לכיוון מנהרת הארזים או דרך כביש 443, אך מומלץ כל העת להתעדכן באפליקציית waze. יש לציין כי במהלך עבודות התשתית, התחבורה הציבורית תפעל כסדרה ומומלץ להשתמש ברכבת, וברכבת הקלה. עם השלמת העבודות ייפתח לתנועה נתיב ייעודי לתחבורה הציבורית שישפר את מערך התחבורה הציבורית בכניסה לעיר.
יוסי
כבר מס' שנים שהכניסה לעיר (בעיקר בכניסה לירמיהו) פקוקה מאוד בגלל עבודות מדוע לוקח מס' שנים לעבודות די פשוטות שאמורות לקחת אולי מס' חודשים ולא יוצר!