לפני זמן קצר התרחשה תאונה בשדרות גולדה מאיר שבצפון ירושלים – הולך רגל, כבן 60, נפגע מאוטובוס ונלכד תחתיו. נוסעים שהיו בקרבת מקום שלפו את הולך הרגל מתחת לאוטובוס. כוחות ההצלה, שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבי החולים הדסה עין כרם.
- תאונה קטלנית בכביש 443 לכיוון ירושלים: 2 הרוגות, כ-40 פצועים
- כאוס בכניסה לירושלים | עבודות תשתית לסלילת נת"צ; מערך הרמזורים מושבת
- "קו ספגטי": מהפסגה לתלפיות – 53 תחנות אוטובוס
"בשעה 8:12 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על הולך רגל שנפגע מאוטובוס בשדרות גולדה מאיר בירושלים", נמסר ממד"א ירושלים. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ת החולים הדסה עין כרם גבר במצב בינוני עם חבלות בראש ובחזה".
מאיחוד הצלה – מחוז ירושלים נמסר: "הולך רגל כבן 60 נפגע מאוטובוס בשדרות גולדה מאיר בירושלים. חובשים באיחוד הצלה סניף ירושלים העניקו לו סיוע רפואי ראשוני בזירת התאונה ומצבו בשלב זה מוגדר בינוני עד קשה".
שוקי בקר, חובש באיחוד הצלה שהעניק לו סיוע רפואי ראשוני, מסר: "הפצוע שכב מתחת לאוטובוס שפגע בו בנתיב התחבורה הציבורית. אזרחים שלפו אותו והענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה בסיוע חובשים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים".
ממשטרת ירושלים נמסר: "לפני מספר דקות הוזעקו שוטרים להר החוצבים בירושלים בעקבות דיווח על תאונה בין אוטובוס להולך רגל במהלכה ככל הנראה נלכד מתחת לאוטובוס. בשלב זה הולך הרגל חולץ והועבר להמשך טיפול על ידי גורמי הרפואה. השוטרים נמצאים במקום להכוונת התנועה ופתחו בבירור הנסיבות".
האזרח דרור
דרשו – חזון אפס מראש העיר – גולדה מאיר הוא אחד הרחובות המסוכנים בירושלים. כללי אצבע לבטיחות נת"צים הם:
– שדה ראייה פתוח בין התנועות השונות (הולכי רגל, תח"צ ואופניים). מערכות נתצים פתוחות הן יותר בטיחותיות לרוב. פרוש הדבר בלי גדרות .
– מיתון תנועה – גם ברחובות עם נתצ אפשר למתן תנועה בעיקר על ידי רוחב כביש שאינו מאפשר מהירויות גבוהות מדי (אך מספקות למתן שירות עירוני). שוב יש חשיבות לכך שלא יהיו גדרות – הגדרות מייצרות תחושה לנהגי האוטובוסים שאין הפרעה ולכן מהירויות הנסיעה בהן לפעמים מסוכנת.
– העדפה להולכי רגל ברמזורים. תאונות רבות בנת"צים מתרחשות כשהולכי רגל חוצים באדום כי אין גל ירוק, אין עדיפות להולכי הרגל ואין זמן מספק לחצייה