פרסום ראשון – ל"כל העיר" נודע כי עיריית ירושלים תחל באמצע חודש מאי במבצע לגביית אגרת שילוט מבעלי עסקים בעיר שטרם שילמו את האגרה. חובות העסקים מתייחסים לשנים 2011-2016 ועומדים על כ-10,000,000 שקלים.
בעירייה מציינים כי אלפי עסקים בעיר הסדירו באופן מהיר וקל את תשלום אגרת השילוט והעירייה תפעל רק מול העסקים להם חובות עבר שלא הוסדרו. עד כה נמנעה העירייה מלפעול כנגד העסקים הללו במטרה לאפשר להם לשלם את האגרה ללא כל הליכי אכיפה משפטיים. לפי החוק שילוט של העסק טעון ברישיון ובתשלום אגרה, וזאת לפי חוק העזר העירוני (ירושלים) התש"מ (1980).
כמו כן, בעירייה מציינים כי בימים אלו מקודם שינוי בחוק העזר העירוני בנושא השילוט שיטיב עם העסקים הקטנים ויקל את תהליך הרישוי ויקטין את אגרת השילוט.
מנהלת מחלקת השילוט, רות צפדיה אומרת כי העירייה דחתה ככל האפשר את ביצוע הליכי האכיפה כנגד העסקים שלא הסדירו את אגרת השילוט, אולם לאחר פניות רבות, נאלצת העירייה לאכוף את החוק על מנת ליצור שיוויון עם אלפי בעלי העסקים הפועלים באופן מסודר ומשלמים את האגרה כחוק ובזמן.
כמו כן, יש להדגיש כי העירייה יוצאת במבצע בשבועיים הקרובים להסדרת החובות ללא הצמדה וריבית לסילוק מלא של החוב. ניתן לפנות למחלקת השילוט העירונית בטלפון 02-6293626/5 או באתר האינטרנט העירוני.
תגובות