שוב שיבושים ותקלות בקו המהיר ירושלים-נתב"ג: רכבת ישראל ביטלה לפני מספר דקות שתי רכבות בקו המהיר ירושלים-נתב"ג, על רקע תקלה שהתגלתה בקטר. את התקלה זיהו עובדי הרכבת סמוך לתחנת האומה בירושלים על שם יצחק נבון. לאחר תיקון התקלה, ברכבת ישראל מציינים כי הקו ימשיך לפעול והתדירות תחזור לסדרה – שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
מרכבת ישראל נמסר: "בשל תקלה מכאנית שנתגלתה באחד הקטרים הפועלים בקו נתב"ג-ירושלים, בסמוך לתחנת ירושלים נבון, בוטלו שתי הרכבות של השעה 15:30. צוות הרכבת התגבר על התקלה, והנוסעים הורדו בתחנת ירושלים נבון כמתוכנן, אולם בעיכוב. התדירות בקו תחזור לסדרה – 2 רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעה 16:00".
מאז שהחלה לפעול הרכבת המהירה, כפי שפורסם ב"כל העיר", נרשמו בה מספר תקלות טכניות. יש לציין כי הרכבת נמצאת ב"שלב הרצה", וכי כעת הנסיעות בה הן ללא תשלום. בסוף חודש אוקטובר התגלתה תקלה בקטר ופעילות הקו הופסקה. עוד באותו שבוע הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנת יצחק נבון בירושלים לבין תחנת נתב"ג. לאחר כחצי שעה חודשה תנועת הרכבות. באותו חודש, ביום אחר, התגלו תקלות טכניות אחרות ברכבת ועל כן בוטלו שתי הרכבות של השעה 6:30 בבוקר. עד תיקון התקלה, כך נמסר מרכבת ישראל, פעל קו הרכבת בתדירות של אחת לשעה בלבד. ברכבת ציינו כי הודעות נמסרו לנוסעים שנרשמו לנסיעות. כמו כן, לפני כחודשיים נתקעה רכבת עם כ-150 נוסעים במנהרה. ברכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת נבון בירושלים התגלתה תקלה בקטר והיא סודרה רק לאחר כשעה. יום למחרת שוב נרשמו קלות בקו ירושלים-נתב"ג – ארבע רכבות בוטלו בבוקר.
יש לציין כי כבר מהרגע הראשון להקמתה סובלת הרכבת מתקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהיא בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה.
לפי התוכנית המלאה ב-2019 יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
תגובות