העבודות להקמת מחלף הרוזמרין והחיבור הישיר של כביש בגין לכביש המנהרות מתקדמות בהתאם ללו"ז המתוכנן. לפי הצפי של חברת מוריה המקימה את הפרויקט המחלף צפוי להיפתח בספטמבר 2017.
על רקע הפקקים ועומסי התנועה הכבדים שנרשמים בבגין מדי יום, במיוחד בקטע הדרומי סמוך לשכונת גילה, חברת מוריה מקימה את המחלף שצפוי להקל על התנועה. במסגרת העבודות המתבצעות על ידי חברת מוריה הונחו לאחרונה 42 קורות תמך של הגשר החדש בצדו הדרומי של המחלף, כחלק נוסף בעבודות להפרדה המפלסית של המחלף בחלק הקרוב לכביש המנהרות.
מחלף הרוזמרין מהווה למעשה את חלקו הסופי של פרויקט הארכת בגין דרום. עם השלמת העבודות במחלף הרוזמרין והחיבור המלא לכביש המנהרות תתאפשר נסיעה מגוש עציון לצומת עטרות ובכיוון ההפוך ללא רמזורים.
מחלף רוזמרין, כולל שני מפלסים, מנהרה באורך 70 מטרים ושני נתיבים בכל צד. המפלס העליון של המחלף ישמש את התנועה על רחוב רוזמרין, ובעתיד ישרת את הרכבת הקלה הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון יהווה חיבור ישיר לכביש המנהרות. ההשקעה בהקמת מחלף רוזמרין עומדת על סך כ-120 מיליון שקלים.
פרויקט הארכת כביש בגין דרום (כביש 50), הינו פרויקט התחבורה הגדול ביותר המבוצע בירושלים בשנים האחרונות. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים.
דורון נויוירט מנכ"ל חברת מוריה: "אנו שמחים על קצב העבודות במחלף הרוזמרין ובפרויקט הארכת בגין דרום כולו. מחלף הרוזמרין המהווה את שער הכניסה הדרומי של העיר ירושלים הינו החלק האחרון בפרויקט כביש בגין. פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. כביש בגין דרום משדרג באופן משמעותי את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ומגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר וכן לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים. למרות מורכבותו של הפרויקט מצליחה חברת מוריה לעמוד בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש ואנו ממשיכים להתקדם עם הפרויקט כמתוכנן".
תגובות