הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה בתחילת השבוע שעבר להפקיד את התוכנית השנויה במחלוקת להקמת הרכבל בעיר. לאחר אישור הוועדה, תעבור התוכנית לשלב ההערות וההשגות מצד הוועדות המחוזיות והציבור.
להקמת הרכבל ישנן התנגדויות. חלקן מצד הירוקים, אך לא רק. מתנגדים אחרים טוענים כי הפרויקט יפגע בנוף האורבני, כמו כן, זה לא יפתור את בעיית הפקקים שתיווצר באזור מתחם התחנה. כמו כן, מיקומו שנוי במחלוקת – במסגרת הפרויקט יוצבו עמודי הרכבל במזרח העיר והקו עצמו יעבור מעל האזור. בתוך כך, עדיין לא ברור האם הרכבל יפעל בשבתות עבור הציבור החילוני בארץ והתיירים הרבים הפוקדים את העיר.
בחודש מאי האחרון, כפי שפורסם ב"כל העיר", אישרה הממשלה תקציב של 200 מיליון שקלים לטובת הקמת פרויקט הרכבל התיירותי. הרכבל יחצה את גיא בן הינום וימשיך לכותל. סך זמן הנסיעה צפוי לקחת כ-4.5 דקות בלבד. הרכבל המתוכנן יהיה בעל קיבולת של כ-3,000 נוסעים לכיוון בשעות השיא, והוא אמור להיות מקושר למערך הסעת ההמונים המתוכנן בירושלים.
במשרד התיירות מסבירים כי הרכבל נועד לתת מענה לבעיית העומס והנגישות הקיימת באגן הדרומי-מזרחי של העיר העתיקה, לאור הגידול המשמעותי בתנועת התיירים לישראל בשנתיים האחרונות, והוא יהווה חלק ממערך התחבורה הציבורית בעיר. הרכבל יאפשר להנגיש אתרים בעלי חשיבות לאומית, עולמית ותיירותית. נוסף על כך, הוא יחבר בין השכונות באגן הדרומי לבין העיר העתיקה.
ממשרד התיירות נמסר כי טכנולוגיית הרכבל מאפשרת מתן פתרון תחבורתי באזור שבו אילוצים טופוגרפיים רבים כמו צפיפות, קיבולת מוגבלת מבחינת תשתית הכבישים וסמיכות לאתרים היסטוריים וארכיאולוגיים ולמבני דת. בבקשה לאישור התוכנית נכתב כי אמצעי תחבורה במפלס עילי לא צורך קרקע, בהשוואה לאמצעים אחרים, ואינו מצריך פריצה או הרחבת דרכים. כמו כן, מדובר ב'פרויקט ירוק' המאופיין בפגיעה סביבתית מינימאלית, בטכנולוגיה שקטה ולא מזהמת וללא בעיית קרינה.
"הרכבל יעניק פתרונות תחבורה ואיכות סביבה והוא ינגיש את העיר העתיקה לבעלי מוגבלויות", אומרים במשרד התיירות. "בימי חג לשלוש הדתות מבקרים בעיר העתיקה בין עשרות למאות אלפי אנשים. היום מנועה כניסת כלי רכב לרוב חלקי העיר העתיקה למי שאינו מתגורר בה, ולכן הרכבל מוגדר כפרויקט בעל חשיבות רבה לתיירות בירושלים".
מבינה
אין שכל אין דאגות מכערים את ירושלים
שמעון
מה אתה מבין מהחיים שלך זה רק יוסיף יופי