הקיץ עבר חלף וביחד עם החזרה לשגרת בתי הספר, חזרו גם משחקי ליגת העל בכדורגל ותושבי שכונת מלחה חזרו לסבול מבעיות חניה בזמן המשחקים של בית"ר ירושלים.
כידוע, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", תושבי שכונת מלחה התלוננו פעמים רבות לעירייה כנגד תופעת הרכבים שחונים על המדרכות וברחובות השכונה בזמן המשחקים של בית"ר ירושלים בכדורגל והפועל ירושלים בכדורסל. העירייה ביחד עם המשטרה ניסתה למגר את התופעה על ידי סגירת הרחובות המובילים אל השכונה בזמן המשחקים ולהגביל את הכניסה אך ורק לתושבי מלחה, אולם לטענת התושבים המהלך הזה לא עזר, וביום שני שעבר, בזמן המשחק הראשון של בית"ר ירושלים בטדי שוב חזרה תופעת הרכבים שחונים על המדרכות ותופסים את מקומות החניה של התושבים, וזאת למרות הסדר שנעשה מול העירייה.
לדברי דרור בקל, יו"ר ועד תושבי שכונת מלחה, "אחרי שחלק מהתושבים הסכימו להסדר מול העירייה, לפיו החניה ברחוב הכפיר תתנהל רק באמצעות תווי חניה, למרות הפגיעה בבני משפחה מחוסרי תו אזורי, והעירייה בתמורה תתגבר את האכיפה, במשחק האחרון של בית"ר ירושלים ביום שני שעבר, עשרות כלי רכב חנו בצורה פרועה על מדרכות בשכונה ובלי נוכחות של פקחי עירייה. בקיצור, אנחנו מרגישים שעבדו עלינו".
במהלך אותן פגישות שניהל ועת תושבי מלחה עם הדרג המקצועי ונציגי אגף הפיקוח בעירייה, בלטו בהיעדרם נציג הרובע ונציגי מינהל קהילתי יובלים, כשלדברי גורמים במינהל הקהילתי, "לא הוזמנו לפגישות כי התנגדנו למהלך שהוביל ראש העיר ניר ברקת בנוגע לשטחים הציבוריים בשכונת קרית היובל, ואת המחיר להתנגדות משלמים תושבי מלחה בכך שהעירייה החליטו להדיר אותנו מפגישות עבודה ונציגיה נפגשו רק עם התושבים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "בשל מצוקת החניה הנגרמת לתושבי מלחה וגוננים הנפיקה עיריית ירושלים תווי מעבר, ובעת קיום אירועים רבי משתתפים בטדי ו/או בארנה נסגרים הרחובות המובילים לשכונה פרט לבעלי תו אזורי, על מנת למנוע חסימת חניות פרטיות, תפיסת מקומות לדיירים, חניה אסורה וכו'. לאחרונה אף הוסדר רחוב הכפיר בחלקו התחתון והונפקו תווי חניה לדיירים. בשל ההסדרה עלה הצורך להסדיר גם את חלקו העליון של הרחוב. נציגים משכונת מלחה נפגשו עם הנהלת אגף החניה והובר להם כי ללא נציגי המינהל הקהילתי ומנהל הרובע, לא ניתן לקבל החלטות ויש לקיים שיתוף ציבור עם התושבים לפני החלטה על הסדרת חניה. הפגישה התקיימה למרות אי נוכחות נציגי המינהל ומנהל הרובע והובהר כי לא יתקבלו החלטות ומדובר בפגישת הכנה בלבד. עוד צוין כי במידה וקיימים מפגעי חניה כמו חסימת חניות פרטיות, תפיסת מקומות לנכים וכו' – ניתן לפנות למוקד 106. יש להדגיש כי האכיפה עת מתקיימים אירועים המוניים בטדי/בארנה מתבצעת בהנחיית ובשיתוף משטרת ישראל".
מבית"ר ירושלים נמסר כי "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים השיג בשיתוף העירייה וחברת אריאל עוד מקומות חניה עבור בעלי מנוי בחניון הגן הטכנולוגי".
למרות הדברים האמורים, בארגון צרכני התחבורה הציבורית '15 דקות' תולים את האשם בהיעדר תחבורה ציבורית הולמת לקריית הספורט במלחה. ״מאז פתיחת הארנה לפני מספר שנים לא נוסף קו ישיר לקריית הספורט ממרכז העיר ומהתחנה המרכזית. מי שבוחר להגיע לאצטדיון טדי או לאולם הארנה באוטובוס נאלץ לרדת בקניון מלחה, לעבור שלושה חניונים, עלייה של שלוש קומות במעלית, ולחצות גשר הולכי רגל מעל שמונה נתיבי רכב פרטי. הפתרון למצוקת החניה של תושבי שכונת מלחה ותושבי שכונת גוננים היא תגבור התחבורה הציבורית ישירות לקריית הספורט ביחד עם אכיפה קפדנית נגד עבירות חניה – במיוחד על מדרכות״.
תגובות