האם מפגעי בטיחות רבים פזורים ברחבי העיר ומסכנים את עוברי האורח? מתלונות שהגיעו ל"כל העיר" עולה כי עשרות תמרורים מוצבים ברחבי ירושלים בניגוד לתקנות התעבורה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
מהתלונות עולה כי התמרורים מוצבים בגובה נמוך, אשר מסכן את העוברים והשבים. יש לציין כי על פי תקנות משרד התחבורה, התמרורים שמוצבים על המדרכות צריכים להתנשא לגובה של למעלה מ-2.2 מטרים, זאת על מנת לשמור על "גובה ראש להולכי רגל", לשון התקנה.
"אני כבר עשר שנים נלחם בנושא מול העירייה, ויש לי עשרות תלונות במוקד 106 שטופלו", טוען אריה שאיר, תושב העיר שעוקב אחרי העניין מזה מספר שנים. "לפי מה שהסבירו לי, התמרורים למיניהם, אם זה תמרורי חנייה שהם רוב התמרורים, ואם זה תמרורים אחרים – חייבים לפי תקנות התעבורה להיות בגובה של 2.2 מטרים, מתוך מגמה שאם אדם ילך מתחתם הוא לא ייפגע. באופן שיטתי וקבוע, מאות תמרורים, בכל רחבי העיר, מוצבים מתחת לגובה המצוין בתקנות".
עוד טוען שאיר כי "אין בירושלים הקפדה על גובה התמרורים בהתאם לתקנות התעבורה, אין אכיפה של העירייה ומי שסובל זה עוברי האורח, שיכולים להיפצע כי התמרורים מרובעים ומחודדים בקצוות שלהם. פניתי מספר רב של פעמים לעירייה ולפעמים הם מטפלים ומגביהים את התמרורים, אבל אני לא יכול כל הזמן לצלצל למוקד העירוני ולהתריע. צריכה להיות מדיניות אכיפה ברורה של העירייה כלפי העובדים והקבלנים שלה, ולא יכול להיות שאני כאזרח, ואולי אזרחים אחרים גם כן, יצטרכו להודיע על כל תמרור כדי שיתקנו אותו.
בנוסף, באחרונה נוספו תמרורים פרסום של שירות פנגו, שעוד יותר מנמיך את השלט. זה פשוט לא הגיוני".
מהעירייה נמסר בתגובה: "המחלקה לבטיחות בדרכים בעיריית ירושלים מתקינה תמרורים ומבצעת הסדרי תנועה אחרים על פי הנחיות משרד התחבורה, כולל גובה התמרורים והצבתם. בעירייה לא התקבלה כל תלונה בנושא".
מכופף תמרורים נמוכים ברעננה.
גם ברעננה !!! אני נפצעתי מספר פעמים מתמרור נמוך
גם חברים שלי נפצעו.
מאז אני מכופף תמרורים נמוכים.
ממליץ לכל מי שנתקל בתמרור נמוך, לכופףףףףףף את הקצוות החדים
דן
אני פתחתי את הראש מתמרור בכיכר מאגנס – לא שמתי לב אליו כשיצאתי מהמכונית. אני מצפה מהרשויות לא לסכן את התושבים ככה.
זאבי אבינעם
אבינעם
בכל הארץ מוצבים תמרורים בניגוד לתקנות התעבורה לדוגמא:כל תמרורי תן זכות קדימה בחיפה קטנים בעשרות אחוזים
התמרורים המצולמים בכתבה גם אינם מרוחקים 30 ס"מ משפת הכביש
כפי שנקבע בתקנות (אופן הצבת תמרורים)
לתמרורים אין תו תקן כנדרש במדינה מתוקנת
ז.א.
בכל הארץ מוצבים תמרורים בניגוד לתקנות התעבורה לדוגמא:כל תמרורי תן זכות קדימה בחיפה קטנים בעשרות אחוזים
התמרורים המצולמים בכתבה גם אינם מרוחקים 30 ס"מ משפת הכביש
כפי שנקבע בתקנות (אופן הצבת תמרורים)
לתמרורים אין תו תקן כנדרש במדינה מתוקנת
ירושלמית מתוסכלת
תמרור מיותר לפריקה וטעינה ליד המכולת ברחוב פנחס רוזן 3.
הפריקה נעשית מול המכולת. אין צורך בתמרור גם אין שם מקום למשאית….
סתם מטרד על המדרכה, מט ליפול, ומפריע לפינוי עגלות האשפה.
ירושלמית
תמרור מיותר , לפריקה וטעינה, מכל נקודת מבט בפנחס רוזן 3.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
לי נפל פעם תמרור על הראש. באמת. זה גם חד כמו סכין וגם כבד. דוקא עדיף שיהיה נמוך שלא יצבור תנופה…. וצריך לתחזק לראות שהברגים לא רופפים
יאיר פז
לא רק בגלל התמרורים: הפגיעה בהולכי רגל במדרכות העיר נגרמת בגלל עצים ושיחים לא גזומים, שבולטים לשטח המדרכה. עם 182 ס"מ אני סובל רבות מההזנחה של מחלקת הגינון
אבי
מצחיק אותי תגובת העירייה, שלא התקבלה תלונה. כשבכתבה מופיע שאזרח הגיש עשרות תלונות.
אולי יש כמה עיריות בירושלים?