הרכבת הקלה ברחוב יפו. צילום: אוריה תדמור
הרכבת הקלה (צילום: אוריה תדמור)

סיטיפס תבצע את הארכות הקו האדום של הרכבת הקלה

על פי המתווה, שגובש בין משרדי האוצר והתחבורה לבין חברת סיטיפס, העבודות יחלו בתוך כחצי שנה

פורסם בתאריך: 9.4.17 16:44

היום (ראשון, 9.4) הושגו הבנות בין חברת סיטיפס לבין משרדי האוצר והתחבורה לפיהן החברה תהיה זו שתבצע את הארכות הקו האדום מהר הרצל ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם ולשלוחות באוניברסיטה העברית בהר הצופים ובגבעת רם.

על פי ההבנות, שהושגו בין הממונה על התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר לבין חברת סיטיפס, העבודות על הארכות הקו האדום יחלו כבר בחצי השנה הקרובה, כשמיד אחרי חג הפסח צפויים הצדדים להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי על מנת לחתום על ההסכם הסופי.

בנוסף להארכות הקו האדום, הוסכם כי המדינה תפרסם בימים הקרובים את המכרז עבור הקו הירוק לרכבת הקלה, שבו צפויה להתמודד גם חברת סיטיפס.

בקרוב גם בהדסה ובנוה יעקב - הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)

בקרוב גם בהדסה ובנוה יעקב – הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)

"אנו מברכים על ההבנות שהושגו הבוקר, בראש ובראשונה לטובת תושבי ירושלים, המשוועים זמן רב לרכבת קלה לבתי החולים, האוניברסיטאות והשכונות המרוחקות דוגמת נווה יעקב", מציין יו"ר סיטיפס הרכבת הקלה, אברהם (בייגה) שוחט. "סיטיפס מוכנה להתחיל כבר בתקופה הקרובה בעבודות על ההארכות קו הרכבת, לאחר שחלק גדול מהתוואי כבר חפור ומוכן לעבודות, כל זאת בכדי להקל על תושבי העיר ולקדם במהירות את הפעלת הקו. אנו גאים להפעיל את הרכבת הקלה בירושלים שהנה סיפור הצלחה וגאווה לאומית, ונמשיך להעניק לתושבי ירושלים שירות בטוח, נוח ונגיש. אנו מאחלים לכל תושבי ירושלים ועם ישראל, חג פסח שמח".

ממשרד האוצר נמסר: "הסיכום עם סיטיפס יאפשר הקדמת ביצוע ההארכות והשלוחות לטובת תושבי ירושלים. במקביל יפורסם המכרז לקו הירוק שיכלול הפעלה של שני הקווים הירוק והאדום במודל הפעלה חדש. המהלכים הנוכחים יאפשרו שיפור של רמת השירות ברשת התחבורה בירושלים וקידום מהיר יותר של הפרויקטים".

ניר ברקת (צילום : אמיל סלמן)

"בשורה לתושבי ירושלים" – ניר ברקת (צילום : אמיל סלמן)

ראש העיר ניר ברקת מציין כי "הסיכום שהשיגה המדינה בתיאום ובגיבוי של משרדי האוצר, התחבורה והעירייה מהווה בשורה חשובה לתושבי ירושלים – מצד אחד, קיצור בשנתיים וחצי של השלמת בניית והפעלת השלוחות החדשות של קו הרכבת הקיים לכוון נווה יעקב, הדסה עין כרם וגבעת רם, מצד שני, ההסכמות כוללות יציאה למכרז לבחירת זכיין שיפעיל את כלל קווי הרכבת הקלה (כולל את הקו הקיים האדום, כולל את הפעלת הקווים הירוק והכחול שבבנייה כרשת אחת משלימה) שיהיה במתכונת חדשה ומשודרגת על בסיס הניסיון שנצבר, ושיחל את פעולתו בשנת 2019 והלאה. במקביל אמשיך לדרוש ממשרד התחבורה לפעול ביתר שאת מול סיטיפס לשיפור השירות הניתן לנוסעים.
אני מחזק את נציגי משרד האוצר ומשרד התחבורה על עמידתם מנגד אל מול הדרישות הכספיות של סיטיפס ושמירה על האינטרס הציבורי. נמשיך לפעול יחד לשיפור השירות עבור הנוסעים הירושלמים וקידום תחבורה ציבורית איכותית ומתקדמת בירושלים".

גורם בכיר בעירייה המעורב בפרויקט הרכבת הקלה מוסיף: "כל עוד אין חתימות על ההסכם שום דבר לא גמור. גם בשנה שעברה בתקופה הזאת הגיעו להבנות, אך עד כה העבודות להארכת השלוחות והנחת המסילות ברחוב הנטקה בקרית היובל טרם החלו. אנו נחכה ונראה שההסכם יהיה חתום ואחריו יהיה אפשר להתחיל בעבודות".

בארגון צרכני התחבורה הציבורית בירושלים, "15 דקות", כועסים על ההסכם המתגבש. מנכ"ל הארגון גיל יעקב טוען כי "המשך החוזה עם סיטיפס הוא כניעה של פקידי האוצר והעירייה לבעלי המניות של חברת סיטיפס. אנו דורשים להפסיק את ההתרפסות ולהחליף את סיטיפס – לטובת נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים".

בתגובה לדברים של ארגון '15 דקות' אומרים בסיטיפס: "דבריהם המוטעים והמטעים של ארגון 15 דקות אינם ראויים להתייחסות. ההבנות בין סיטיפס לבין משרדי האוצר והתחבורה הינן בשורה גדולה לירושלמים אשר יוכלו בעתיד להגיע בקלות, בנוחות ובנגישות מלאה אל השכונות המרוחקות, האוניברסיטאות ובתי החולים".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר