כיכר ספרא
כיכר ספרא

ועד העובדים בעירייה הודיע על דחיית השביתה

אתמול, רביעי, התקיים משא ומתן בין הנהלת העירייה לבין ועד העובדים, במסגרתו הוחלט על דחיית השביתה

פורסם בתאריך: 27.6.18 22:26

ועד העובדים בעיריית ירושלים החליט הערב לדחות את השביתה שהיתה צפויה לצאת לדרך הלילה בחצות. בשעות האחרונות התנהלו מגעים ושיחות בין ועד העובדים, בראשם יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל לבין הנהלת העירייה בראשות מנכ"ל העירייה אמנון מרחב. בתום השיחות החליט ועד העובדים לדחות את השביתה, יחד עם זאת הצדדים טרם הגיעו להסכם – על כן איום השביתה טרם הוסר באופן סופי. עיקר המחלוקת – העסקת עובדים דרך חברות הבת של העירייה אריאל ורנה קאסן, שלא זוכים לאותם התנאים הסוציאליים להם זוכים עובדי עיריית ירושלים.

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", ועד העובדים איים לפתוח בשביתה כללית הלילה, רביעי, בחצות. המחלוקת העיקרית – העסקת עובדים דרך חברות הבת של העירייה אריאל ורנה קאסן, שלא מקבלים את אותם התנאים הסוציאליים של עובדי העירייה. בימים האחרונים ניהלו הצדדים מגעים, אך, כאמור, טרם הושג הסכם. אם מהלך השביתה ייצא לדרך יושבתו כל שירותי עיריית ירושלים – בין השאר לא יתקיים איסוף אשפה, בתי הספר והגנים יהיו סגורים ולא תיערך קבלת קהל באגפים השונים בכיכר ספרא.



מוקדם יותר היום קראו בעירייה לוועד העובדים "לא לפגוע בתושבים ולא לעשות שימוש לרעה באמצעי השביתה שלא לצורך, תוך פגיעה קשה בשירותים העירוניים". בעירייה ציינו כי "העירייה יזמה פגישות מו"מ עם ארגון העובדים המתקיימות באווירה טובה ובשיתוף פעולה וההודעה על שביתה הפתיעה מאוד את העירייה נוכח ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים. דלתה של הנהלת העירייה פתוחה בכל שעה להמשך השיח ולהגעה להבנות. העירייה היא מקום עבודה ובית לאלפי עובדים ואנחנו בטוחים שבהמשך השיח המשותף ושילוב ידיים כפי שעשינו בהצלחה בעבר נוכל להמשיך לשמור על שלמות הבית ועל רווחת העובדים למען ירושלים. העירייה לא ערכה שום שינוי באופן העסקת העובדים ולא קרה דבר לאחרונה שמצדיק צעדים דרסטיים כאלו הפוגעים בתושבים".


הררי האשפה ברחוב אגריפס

הררי האשפה ברחוב אגריפס, ינואר 2018


דני בונפיל, יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, סיפר הבוקר ל"כל העיר" כי "הגענו להבנות על לא מעט נושאים מול מחלקת משאבי אנוש בעירייה, נושאים שקשורים בהסכמי עבודה שלא כובדו. אך בנושא המרכזי, שבו משאבי אנוש ואפילו לא מנכ"ל העירייה יכולים לספק תשובות – קליטת עובדים חדשים בחברות הבת אריאל ורנה קאסן, אין שום התקדמות".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עשרה קבין של שחיתות ירדו לעולם את כולם לקחה עיריית ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר