השבוע הנהגים הירושלמים מרגישים בשטח את העבודות שנערכות בצומת פת – אחד הצמתים הסואנים והצפופים ביותר בירושלים. במסגרת עבודות התשתית שיצאו לדרך, צומצם חלק מרוחב הכביש – במקום הוצב תמרור של כביש הולך וצר. בצומת הטרקטורים עובדים ושביל האופניים שנסלל בשנים האחרונות הולאם לטובת הפרויקט. העבודות מתמקדות בימים אלה בקטע הכביש הצמוד לעמק הצבאים. כפי שפורסם ב"כל העיר", עבודות התשתית צפויות להימשך כארבע שנים, ולאחר מכן במהלך שנה יוצבו המסילות – כך לפי התוכנית בעוד חמש שנים צפויה הרכבת הקלה לעבור בצומת פת.
- הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- הקמת מתחם מבחני הנהיגה באפטאון בגילה: המחאה מתעצמת
בחברת מוריה שאחראית על עבודות התשתית בצומת פת מציינים הבוקר כי "כרגע העבודות מתמקדות בדופן של עמק הצבאים. בנקודות מסוימות יש הצרה קטנה של רוחב הכביש, אבל מספר הנתיבים נשאר אותו דבר. העבודות הקרובות יכללו הרחבה של תוואי הכביש, ולאחר מכן תנותב התנועה כדי לאפשר ביצוע עבודות בחלקים אחרים של הצומת".
עו"ד דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה, האמונה על ביצוע העבודות מדגיש כי "ביצוע העבודות בצומת פת כרוכות במורכבות ביצועית והנדסית גבוהה ביותר. אנו מתבססים בהן על הניסיון שצברה חברת מוריה בביצוע תוואי הקו האדום והירוק. רק ביצוע מתוחכם והכנה אסטרטגית יבטיחו התקדמות של העבודות תוך הפרעה מינימאלית לתנועה בצומת מרכזי זה. הרכבת הקלה מביאה עימה חידוש כללי של פני השכונה והרחובות, ובמקרה הזה גם פתוח נופִי, שכן העבודה מתבצעת בסמוך לפארק עמק הצבאים ואנו צריכים להיזהר שלא לפגוע בחי ובצומח".
כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.
הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011 – מדובר בפרויקט התחבורתי של משרד התחבורה, עיריית ירושלים, צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בביצוע חברת מוריה. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.
רינת ראובני
"מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160000 ליום"???
אפילו בתור מספר נוסעים בקו זה הדבר מוטל בספק!