שנה קטלנית לרוכבי האופנועים הצעירים בירושלים. לפי נתוני אור ירוק, בהסתמך על פרסומה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי השנה שעברה היתה שנה לא פשוטה, בלשון המעטה, עבור רוכבי הדו-גלגליים בארץ, בדגש על הגילאים הצעירים. כמעט בכל הערים שנבדקו חלה עלייה ביחס לשנים עברו, וכך גם בירושלים: על פי הנתונים שפורסמו, נפגעו ברחבי העיר 99 רוכבים בני 24-15 לאורך השנה שעברה, מתוכם שני הרוגים ו-19 פצועים קשה. לעומת זאת, בשנת 2016 נפצעו 75 רוכבי אופנוע, ו-2 נהרגו.
למעשה, 2017 היא השנה שבה נפגעו הכי הרבה רוכבים בעיר מאז שנת 2014.
כזכור, בינואר בשנה נפגע רוכב אופנוע ממונית סמוך לגן הפעמון. במרץ שנה שעברה נהרג רוכב אופנוע, בן 30, בשדרות משה דיין, לאחר שהחליק על הכביש.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- שוב הררי אשפה ברחובות העיר? עיריית ירושלים, השביתה בדרך
המצב בשאר חלקי הארץ מדאיג גם כן: בתל אביב נפגעו 160 רוכבים צעירים בשנת 2017 – המספר הגבוה ביותר זה שש שנים; ברמת גן נפגעו 41 רוכבים – המספר הגבוה זה שבע שנים; בבת ים נפגעו 25 רוכבים צעירים – המספר הגבוה זה תשע שנים.
זה עוד לא הכול: על פי נתוני 'אור ירוק', שנת 2017 היתה הקטלנית ביותר זה עשור לרוכבים הצעירים: 30 רוכבי קטנועים ואופנועים בני 24-15 נהרגו אשתקד, עלייה של 72 אחוז – כמעט פי שלושה – לעומת 2016, אז נהרגו 11 רוכבים צעירים. השנה הקשה ביותר אחריה היא שנת 2013, שבמהלכה נהרגו 22 רוכבים.
מעמותת אור ירוק נמסר כי צעירים הרוכבים על רכבים דו-גלגליים נמצאים בשתי קבוצות סיכון משמעותיות להיפגעות בתאונות דרכים: האחת – קבוצת הרוכבים, קבוצה שנחשבת פגיעה בין השאר מעצם היות החברים בה חסרי אמצעי מיגון כמו חגורת בטיחות ושלדת הרכב, בשל העובדה שמדובר בכלי רכב שאינו יציב דיו ומשום שתהליך ההכשרה לרוכבים קצר ואינו מספק; השנייה – הנהגים הצעירים, חסרי הניסיון, שיכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש אינה טובה מספיק עדיין.
ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק מציין כי "מספרי ההרוגים הצעירים בשנה החולפת כואבים ומדאיגים, ועל המדינה לעשות כל שאפשר כדי לצמצם את כמויות התאונות ולמנוע את הנפגע הבא. קבלת רישיון לקטנוע או אופנוע בארץ הוא הליך פשוט מאוד, וצעירים רבים זוכים מהר מדי ובקלות רבה מדי לרכוב על הכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה. נוסף על כך, יש לדאוג לשפר את התשתיות עבור הרוכבים וכן לעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ עליהם".
תגובות