עבודות מורכבות, שיטות עבודה חדישות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות – בימים אלו מבצעת חברת הגיחון את אחד המבצעים המורכבים שעשתה עד היום, במסגרת שדרוג תשתיות המים והביוב של ירושלים: העברת קווי מים מתחת לצירי התנועה המרכזיים בכניסה לעיר. הפרויקט הינו חלק מתוכנית האב לקליטת המים אשר יגיעו בעתיד לירושלים, עם כניסת הקו החמישי אל העיר. העלות: 250 מיליון שקלים. צפי לסיום העבודות בכניסה לעיר: בחודש הקרוב. הפרויקט כולו, הקו החמישי, צפוי להסתיים בעוד כחמש שנים.
בגיחון מציינים כי "עבודות התשתית נחשבות מיוחדות במינן, ודורשות התמחות ומקצועיות יוצאות דופן, שכן התשתיות המונחות צופות את פני עתיד ויספקו את הפתרונות הנדרשים לעיר ירושלים בשנים הבאות. זאת ועוד: בנקודות מסוימות פוגשות עבודות התשתית בצירי תנועה מרכזיים, מה שמציב אתגר נוסף בפני עובדי החברה. כך לדוגמה, במסגרת העבודות מבצעת חברת הגיחון ממש בימים אלו את אחד הפרויקטים המורכבים בכניסה לעיר, מתחת לשדרות ויצמן.
מתוך הרצון ליישום הטוב ביותר של התוכנית ולשמירה על התנועה בכניסה וביציאה מהעיר ללא הפרעה, קדחו צוותי הפעולה של חברת הגיחון שני קידוחים אופקיים, אחד בקוטר מטר והשני בקוטר 60 ס"מ, ובעומק של 5.5 מטרים מתחת לפני הכביש. מדובר בעבודה מורכבת, הכוללת יצירת 'שרוולים' שלתוכם יוכנסו צינורות המים".
אלי כהן, מ"מ מנכ"ל חברת הגיחון מוסר: "חברת הגיחון רואה את עצמה כשותפה מרכזית להתפתחות המרשימה של העיר ירושלים בשנים הקרובות, ותיישם את התכניות באופן המקצועי ביותר לרווחת תושבי העיר".
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", תושבי עין כרם מתנגדים לתוואי המתוכנן של קו המים החמישי לירושלים – דרך ואדי עין כרם. על פי התכנון יעבור הקו החדש מתחנת השאיבה של 'מקורות' בנחל שורק, דרך ועדי עין כרם ועד לשכונת בית וגן. לטענת התושבים, העבודות יכללו העברת צינור בקוטר של 1.5 מטרים וחציבה ברוחב עשרה מטרים, להכנסת הצינור אל תוך האדמה.
אבי
מכל צינור עושים סיפור… שנת 2018 והרכבת של ירושלים נוסעת במשך שעתיים עד ליעד בתל אביב… הזיה