ביום שני החליט בית משפט לעניינים מקומיים בירושלים להורות על "איסור ביצוע עבודות חפירה או חציבה או עבודות כלשהן", באתר הקמת חניון האוטובוסים שבמשכנות האומה. החלטת השופט פאול שטרק מגיעה בעקבות עתירתם של דייר משכנות האומה נגד הפרויקט, שלטענתם יוביל למפגעי זיהום, אוויר ורעש. אולם, למרות צו המניעה שהוציא בית המשפט, דיירים טוענים כי העבודות באתר הבנייה נמשכו ביום שלישי – ואף תיעדו זאת בסרטון.
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בכוונת עיריית ירושלים להקים חניון תפעולי לאוטובוסים בסמיכות לבית החייל, למורת רוחם של תושבי פרויקט משכנות האומה ושל הורים לילדי גן ילדים בגילאי 6-3 סמוך החוששים לבריאות ילדיהם. ההורים אף הפגינו נגד המהלך מחוץ לכמה ישיבות בכיכר ספרא. כחלק מהמאבק, חסמו הדיירים את התנועה בכניסה לירושלים – אזור שממילא פקוק ועמוס בשל הסדרי התנועה החדשים.
השופט שטרק ביקר את עיריית ירושלים על כך שלא נתנה את הדעת בנוגע לדיני איכות הסביבה והפגיעה הנגרמת לתושבים כתוצאה מבניית חניון האוטובוסים בשכונה. "טרם הושגו אישורים או הנחיות ביחס לעצם יצירת החניון הציבורי בשכונה או דרך למניעת מפגע סביבתי", נכתב בהחלטה, "מכאן, פעולותיה של המשיבה (העירייה) להקמת החניון החלו בטרם עת וניתן לקבוע כי אילו אגד בעצמה היתה פועלת להקמת החניון, המשיבה (העירייה) הייתה פועלת כדי למנוע את הקמתו בטרם קבלת היתרים ואישורים מתאימים, ולא חוסכת מאגד כתב אישום".
בנוסף, ציין השופט כי הוא אינו מקבל את חוות הדעת הסביבתית שהוזמנה על ידי העירייה, וכי לא ברור מהי כמות האוטובוסים שתיכנס לחניון, ולמה הוא ישמש רק את חברת אגד, ולא חברות אחרות.
יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג מוסר כי "בכל הנוגע לשכונת משכנות האומה – התנהלות עיריית ירושלים היא בגדר 'לית דין ולית דיין'. עולה הרושם כי במסגרת הפרויקט לכניסה לעיר לא נלקחו בחשבון הצרכים הבסיסיים ביותר של תושבי השכונה והם משלמים בבריאותם את המחיר של זיהום אוויר ורעש בלתי סבירים. למרות אינספור פניות של תושבים לעירייה והכרזותיה פעם אחר פעם כי היא דואגת לשלום הציבור", מציין לנג, "בפועל היא נוהגת בחוסר רגישות משווע כלפי התושבים, לרבות קשישים וילדים שנגרם להם סבל רב. לצד זאת העירייה מכשירה בחיפזון חניוני האוטובוסים תפעוליים בשכונה בניגוד להחלטות הוועדות העירוניות ובסתירה להנחיות משרד הבריאות. מאז שהחלו העבודות התרענו בפני העירייה על הסכנות ואף הבאנו בפניה חלופות שונות, וטוב תעשה אם תפעל לפי כללי התנהלות תקינים ותתחיל לדאוג לאיכות חייהם ובריאותם של התושבים".
מהעירייה נמסר בתגובה: "בית המשפט אישר את הפיכת החניון לאזור תפעולי זמני לאוטובוסים. השופט ביקש לקבל בנוסף לכלל האישורים ולחוות הדעת הסביבתית שהוגשו את אישור המחלקה להגנת הסביבה בעירייה כדי לאשר את המשך העבודות. צוות הפרויקט עובד מול המחלקה להגנת הסביבה להשגת האישור בהקדם ואז העבודות תוכלנה לחזור לשגרה. פרויקט הכניסה לעיר הוא מהפרויקטים החשובים והגדולים בעשורים האחרונים בירושלים ובמדינת ישראל בכלל, וכזה שעתיד להפוך את הבירה למרכז העסקי, התרבותי והתחבורתי המוביל בארץ. עיריית ירושלים עומדת כל העת בקשר רציף עם התושבים ועושה את כל המאמצים לשמור על שגרת חייהם, וכמובן להגן על בריאותם".
עוד נמסר מהעירייה: "עיריית ירושלים לא הפרה ולא תפר אף צו בית משפט. מדובר בדיסאינפורמציה ובהטעיית העיתון. צילומי העבודות שהגיעו לידי מערכת 'כל העיר' ירושלים ועליהם מבסס העיתון את כתבתו, הינם צילומים שצולמו באתר הכרייה (אזור בו העבודות מותרות), ולא בשטח חניון היכל המשפט עליו הוציא השופט צו עצירת עבודות. על כן, לא ברור על מה מבוססת הכתבה ואו על מה מתבססות טענות התושבים. עד למועד מתן התגובה לא הציגה מערכת העיתון תצלום אחד המצביע על עבודות בשטח האסור".
מחירי הדיור בעיר: צפי לעלייה של 10 אחוזים, בעיקר ליד השגרירות
ההתרסקות והתדהמה בעיר: דידי בן ארוש נעצר בחשד לביצוע שני מעשי שוד
תגובות