לא עוצרים באדום: 27 אחוז מתושבי ירושלים והסביבה מודים כי נהגו השנה באור אדום – כך עולה מנתוני סקר שביצעה עמותת אור ירוק בנושא. זאת ועוד: 89 אחוז מהנהגים הירושלמים דיווחו כי ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, ויותר מ-15 אחוז ראו זאת קורה ארבע פעמים או יותר.
יש לציין כי השנה נרשמת עלייה מדאיגה בנתוני הסקר. בשנה שעברה – 2017, כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפי סקר שביצעה עמותת אור ירוק – 23 אחוז מהנהגים בירושלים חצו צומת באור אדום, לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
רוב הנשאלים, הן ברמה הארצית והן תושבי אזור ירושלים, טוענים כי הסיבה לכך שנהגים רבים 'גונבים' אור אדום אינה חוסר תשומת לב, אלא משום שהם חושבים שיספיקו לעבור עוד לפני שהרמזור מתחלף. 69 אחוזים מהנשאלים בירושלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), 2,774 נהגים היו מעורבים בשנת 2016 בתאונות דרכים בעקבות אי-ציות לרמזור אדום – 17 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות ו-168 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות.
אלו הנתונים המלאים:
89% מתושבי אזור ירושלים ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, למעלה מ-15% ראו ארבע פעמים או יותר.
88% מתושבי אזור השרון ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, 27% ראו ארבע פעמים או יותר.
92% מתושבי אזור המרכז ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, למעלה מ- 31% ראו ארבע פעמים או יותר.
90% מתושבי אזור הדרום ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, 30% ראו ארבע פעמים או יותר.
הסיבות? עוברים באור אדום כי רוצים להספיק לחצות למרות הסיכון שהאור ברמזור יתחלף במהלך החציה.
תושבי ירושלים: 69% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
תושבי הצפון: 72% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
תושבי השרון: 72% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
תושבי המרכז: 75% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
תושבי הדרום: 73% מהנשאלים מעריכים כי הסיבה בגינה חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם ברצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף.
רבים מודים – נהגתי באור אדום:
27% מתושבי אזור ירושלים מודים כי נהגו השנה באור אדום.
18% מתושבי אזור הצפון מודים כי נהגו השנה באור אדום.
27% מתושבי אזור השרון מודים כי נהגו השנה באור אדום.
29% מתושבי אזור המרכז מודים כי נהגו השנה באור אדום.
25% מתושבי אזור השרון מודים כי נהגו השנה באור אדום.
הפתרון ברור – רוב הנשאלים מעריכים כי הצבת מצלמה שתצלם נהגים עבריינים תרתיע נהגים מלעבור באור אדום:
אזור ירושלים: 69% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
אזור הצפון: 69% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
אזור השרון: 70% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
אזור המרכז: 73% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
אזור הדרום: 65% מהנשאלים חושבים שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אומר השבוע כי "בעולם כבר הבינו מזמן כי הפתרון חייב להגיע באמצעות הצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות שירתיעו נהגים מלחצות את הצומת באור אדום. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייקנס בסכום גבוה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו בכביש. נהגים שחוצים צומת באור אדום הם תופעה שגרתית עבורנו: רבים רואים נהגים שמסכנים כך את חיי כולנו, ומתברר שהתופעה אף רחבה משניתן לשער".
מפגעי בטיחות בסביבת בתי הספר בירושלים
סכנת הגז הפיראטי: כ-900 בלונים הוחזקו בניגוד לחוק
קיטה מדגיש כי "חציית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות והמסוכנות ביותר שיש, המובילה לתאונות קשות וקטלניות. נהג המתפרץ לצומת פשוט מהמר על החיים שלו ועל החיים של שאר משתמשי הדרך. תוצאות הסקר מוכיחות כי מדובר בתופעה רחבת הקף ויומיומית. נהגים פשוט לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה".
תגובות