עשרות משפחות הגיעו היום, ראשון, אחר הצהריים, לפארק המסילה והשתתפו בצעדת מחאה נגד מעבר הרכבת הקלה במנהרה בפארק המסילה. המחאה נערכה לקראת פרסום החלטתה והכרעתה של העירייה בדבר מעבר קו הרכבת הקלה בעמק רפאים או בחלופה של מנהרה מתחת לפארק המסילה.
המארגנים קראו לא להקים מנהרה מתחת לפארק המסילה – עבור הרכבת הקלה, בטענה כי המהלך יוביל להרס של פארק המסילה.
כזכור, תוכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה כבר אושרה להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, אך לאחר מאבק עיקש ומלובה ביצרים מצד התושבים ובעלי העסקים בעמק רפאים, ובעקבות מתווה פשרה שהוצע על ידי שר התחבורה, החליטו חברי ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לאשר את התוכנית תוך החרגת המקטע שעובר בעמק רפאים.
תוכנית הרכבת בעמק רפאים חוצה את תושבי המושבה לשניים. כפי שפורסם, סוחרי עמק רפאים ודיירים נאבקים נגד הכוונה להעביר את תוואי הרכבת הקלה בעמק רפאים – הם מבקשים לקדם את חלופת המנהרה מתחת לפארק המסילה. מנגד, תושבים בשכונות הסמוכות לפארק המסילה מתנגדים לחלופה ומבהירים כי מדובר בתוכנית שתהרוס את הפארק. לפני כחודש דנה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במספר חלופות להעברת קו הרכבת הקלה במרחב שכונת המושבה הגרמנית. בין החלופות שהוצגו בפני הוועדה המחוזית על ידי צוות אב לתחבורה של העירייה – חלופת עוקף המושבות, ללא מעבר של הרכבת בעמק רפאים, חלופות ברחוב עמק רפאים עצמו, חלופות על קרקעיות לאורך פארק המסילה וחלופות תת קרקעיות.
הקו הכחול של הרכבת הקלה צפוי לחבר את העיר מצפון לדרום בין השכונות רמות לגילה, עלות הפרויקט נאמדת בכשמונה מיליארד שקלים ואורך תוואי הקו הינו 23 ק"מ, שבהן יהיו 42 תחנות. הצפי לתחילת העבודות הינו בשנת 2020, כאשר המועד המתוכנן להפעלת הקו הכחול הינו שנת 2025. תוואי המאבק מתייחס לרחוב עמק רפאים שאורכו כ-1,200 מטרים בלבד ובשל כך עוכבו האישורים בוועדות התכנון השונות.
בסיום הדיון העבירה הוועדה המחוזית את הכדור לידי עיריית ירושלים ואפשרה לה 30 יום לדון בחלופות השונות ולתת את התייחסותה לחלופות השונות שהוצגו ולקבל החלטה על האופציה המועדפת עליה. כאמור, בשבוע הבא צפויה העירייה לקבל החלטה.
לדברי יוסי סעידוב ממובילי הצעדה: "אלפי משפחות צעירות בדרום העיר תומכות ברכבת קלה בעמק רפאים ומתנגדות לכל פגיעה בפארק המסילה שהפך לאחת הריאות הירוקות החשובות ביותר של ירושלים".
תגובות