שני הרחובות המסוכנים ביותר בישראל נמצאים בירושלים: עמותת אור ירוק פרסמה באחרונה נתונים על הרחובות האדומים ביותר ביישובי הארץ – רחובות שבהם נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים – ומנתונים אלו עולה שבירושלים נמצאים שני הרחובות המדממים ביותר:
דרך חברון, שבה נפגעו 114 בני אדם בתאונות דרכים בין השנים 2014 ל-2016, ודרך בגין, שבה נפגעו באותה תקופה 104 בני אדם. ברשימת עשרת הרחובות האדומים בישראל שלושה רחובות ירושלמיים בסך הכול: רחוב האלוף עוזי נרקיס נמצא במקום השישי ברשימה, עם 73 נפגעים בתקופה שנבדקה. בשלושת הרחובות יחד נהרגו בין 2014 ל-2016 שלושה בני אדם, ו-22 נפצעו קשה.
- הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
בעמותת אור ירוק איתרו בסך הכול 325 רחובות ברחבי הארץ שבהם אירעו יותר משלוש תאונות עם נפגעים בממוצע בכל שנה, במשך שלוש שנים. בירושלים ישנם יותר מ-50 רחובות שעונים על הקריטריון המפחיד הזה, ומלבד דרך חברון, דרך בגין ורחוב האלוף עוזי נרקיס נמצאות ברשימה גם שדרות גולדה מאיר, לדוגמה, עם 51 נפגעים בשלוש שנים.
ב-325 הרחובות ה'אדומים' בכל רחבי הארץ, כך מגלים הנתונים שאספה העמותה, נפגעים מדי שנה יותר מ-2,000 בני אדם בממוצע, ו-24 בני אדם נהרגים.
כזכור, לפני כשבועיים נפצע הולך רגל כבן 50 באורח קשה מפגיעת אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. הולך הרגל פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה עם פגיעה בראשו ושברים בגוף. בחודש ספטמבר האחרון צעירה כבת 20 נפגעה בתאונת דרכים בצומת הבנקים – רחוב דרך חברון בעיר. הצעירה נפגעה ממיניבוס ופונתה במצב בינוני עד קשה עם פגיעת ראש אל בית החולים הדסה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עשרות בני אדם מקפחים את חייהם ברחובות האדומים בכל שנה בעקבות מעורבות בתאונת דרכים. מדובר בזירת היפגעות ברורה וידועה: רוב הרחובות מוכרים כאדומים במשך שנים, ולא נעשה כמעט דבר כדי להפוך אותם לבטוחים. אפשר למנוע צער וכאב רב בפעולות פשוטות ומיידיות: כבר מחר צריך להגביר את האכיפה ובעיקר את הנראוּת המשטרתית באותם רחובות מרובי תאונות, ובמקביל חייבים לשפר את התשתית ולהפוך אותה לכזאת שתמנע תאונות דרכים ופגיעה בהולכי הרגל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול להמשיך ולהטיל את כל האחריות רק על הנהגים. הגיע הזמן לקחת אחריות ולשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים".
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
זה נורא ואיום, כי בבגין לא אמורים לצעוד כלל הולכי רגל ואילו דרך חברון היא דרך 'משולבת'. כך שהנתון, לגבי דרך חברון, גרוע בהרבה מסתם מספר.