אוטובוס (צילום: ניר קידר)
(צילום אילוסטרציה: ניר קידר)

"גם לי זה קרה": פוסט אחד על הטרדה מינית באוטובוס בירושלים חושף את התופעה

נוסעת פרסמה אתמול, רביעי, פוסט מטלטל בפייסבוק שבו היא מתארת כיצד הוטרדה על ידי אותו אדם פעמיים באוטובוס, שלדבריה גם ראתה שהטריד נערה בת 14. בעקבותיה נוסעות ירושלמיות מתארות כיצד הן הוטרדו באוטובוסים בירושלים - התופעה נחשפת

פורסם בתאריך: 15.3.18 10:10

צעירה, תושבת ירושלים, פרסמה אתמול, רביעי, פוסט בפייסבוק שבו היא מגוללת כיצד היא הוטרדה מינית פעמיים על ידי נוסע מבוגר בקו 74 הנוסע להר חומה. בפוסט היא מספרת שראתה את הנוסע מטריד מינית גם נערה בת 14 -בעקבות פרסום הפוסט מאות נשים בירושלים סיפרו ותיארו כיצד גם הן הוטרדו מינית במהלך נסיעה באוטובוסים.

"בחצי שנה האחרונה, הוטרדתי באוטובוס פעמיים ע"י אותו אדם והיום צפיתי באותה הטרדה רק על מישהי אחרת", כותבת הנוסעת בפוסט בצירוף תמונתו של הנוסע, "לפני חצי שנה עליתי על קו 74 לחומת שמואל, וישבתי בחלק האחורי של האוטובוס ליד החלון . במהלך הנסיעה התיישב לידי אדם מבוגר נראה תמים לגמרי, בערך בשנות שבעים, שמונים לחייו. תוך כדי הנסיעה הרגשתי שהוא כופה את גופו עלי , ולאט לאט מתחיל לסגור אותי בכיסא, ולשלוח את ידיו אל הירכיים שלי. לא ידעתי מה לעשות באותו רגע אך לאחר כמה דקות קמתי מהמקום והתיישבתי במקום אחר, עזבתי את זה".

הנוסעת משיכה ומספרת כי ביום שני השבוע, 12.3, "כהרגלי, עליתי על קו 74 ואותו אדם זקן התיישב לידי. זיהיתי אותו מהפעם הקודמת, אך עדיין נשארתי במקום. רציתי לראות אם אכן זו הייתה הטרדה בפעם הקודמת או שסתם נלחצתי. נשארתי לשבת , ושוב הרגשתי את אותן תחושות נוראיות שאוששו את ההרגשה שלי מהפעם הקודמת".

אוטובוס (צילום אילוסטרציה: עופר וקנין)

צילום אילוסטרציה: עופר וקנין)

בהמשך היא מספרת: "באותו רגע קמתי ועברתי לשבת מולו. הסתכלתי לו ישר אל תוך העיניים, בפרצוף זועם, שיתפתי קצת את החברות שלי בחוויה הנוראית, ולא מעבר. כך התמודדתי עם הסיטואציה". ביום רביעי, 13.3, היא שוב עלתה לאוטובוס ולדבריה: "נסעתי באותו קו ושוב נתקלתי בזקן. הוא לא הבחין בי, ישבתי מאחור וראיתי אותו מתיישב ליד בחורה צעירה בערך בת 14, מיד עברתי לשבת מולו כדי לקבל זווית ראייה טובה יותר .הפעם, לא יכולתי להישאר אדישה לסיטואציה. ראיתי שהיא עוברת את אותה הטרדה מזעזעת שאני חוויתי, ואמרתי לה לקום ולבוא לשבת לידי. צילמתי אותו והתקשרתי למשטרה, סיפרתי על הסיטואציה ותיארתי איך הוא נראה, הוא כבר הבין שמשהו לא בסדר ובחר לרדת מהאוטובוס, אז ירדתי אחריו. ירדנו ברחוב בצלאל ,באותם רגעים אני עדיין עם המשטרה בפלאפון מחכה שיגיעו לאזור, חיכיתי שם רבע שעה כשהוא מולי מנופף במקל שלו, כאות איום, עד שעלה על מונית וברח מהאזור. המשטרה לא הגיעה, אך הפרטים שלו הועברו הלאה".

הנוסעת ממשיכה וכותבת: "העובדה שעליתי שלוש פעמים על אותו קו ונתקלתי בו עושה את אותו מעשה ארור, גורמת לי לחשוב על כמות הפעמים שהדבר הזה קרה וכמות הבנות -בנים אשר הוטרדו. אני מלאת תקווה שיתפסו את אותו אדם שמטריד בחורות /בחורים באוטובוס, כנראה באופן קבוע. החוויה לא נעימה. ואני לא מאחלת לאף אחת או אחד לחוות אותה.שימו לב, תפתחו את העיניים ואל תהיו אדישים לסיטואציות מהסוג הזה".

 

 

הפוסט קיבל למעלה מ-1,600 לייקים, כ-400 איש שיתפו אותו וכ-500 הגיבו. רוב התגובות מחזקות ותומכות וחלק מהן מגוללות סיפורים נוספים של נשים שהוטרדו מינית באוטובוסים בירושלים על ידי גברים שונים – "גם לי זה קרה", כותבת אחת הנוסעות, ובהמשך גוללה כיצד גבר הניח את ידו על ירכה בעת נסיעה באוטובוס.

אחרת סיפרה: "פעם לפני שנים עברתי משהו דומה ושתקתי גם כי הייתי לא בטוחה והתביישתי. היום במבט לאחור אני חושבת שזה הוא שהיה צריך להתבייש ואני הייתי צריכה לצעוק כך שכולם ישמעו". נוסעת נוספת כותבת:

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, מרגע קבלת הדיווח במשטרה הגיעו השוטרים למקום במהירות, בתוך כרבע שעה בלבד, זאת למרות שלא מדובר באירוע של סכנת חיי אדם. בסריקות שביצעו השוטרים באזור אותרו ממצאים, נגבו עדויות ונפתחה חקירה אשר נמצאת בראשיתה. משטרת ישראל תמשיך לחקור את התלונה ביסודיות ובמקצועיות במטרה למצות את הדין עם החשוד ולהגיע לחקר האמת".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר