גם הבוקר נרשמו עומסי תנועה כבדים בכניסה לירושלים – הפקקים התחילו עוד מסיבוב מוצא ועד אחרי שדרות שז"ר בתוך ירושלים. יחד עם זאת, נראה כי הבוקר, שני, נרשמה הקלה מסוימת בפקקים – ככל הנראה לאחר שנהגים רבים נמנעו מלהגיע לאזור הכניסה לעיר, אחרי עומסי התנועה הכבדים מאוד שנרשמו אתמול, ראשון – נהגים דיווחו על כ-50 דקות בפקק.
בעל עסק בקרית הממשלה מתאר כי "מאתמול בעלי עסקים מרגישים פה ברדק אחד גדול. המון כלי עבודה, מיליון פקחים שלא יודעים לכוון את הנהגים שצריכים להגיע למקום העבודה שלהם. ומסובבים אותם סחור סחור בלי קשר. שלא לדבר על ווייז באיזור הממשלה – איבד כל כיוון. תסכול אחד גדול".
תושבת משכנות האומה מוסיפה ומתארת: "לבעלי לקח להגיע מאזור רוממה, שם הוא עובד, לשכונה שלנו 40 דקות. זה הזוי. לבת שלי שעובדת בקרית הממשלה לקח הבוקר 50 דקות להגיע מהבית לעבודה".
לקראת השעה 11:00, היום, שני, שוב נרשמו פקקים ועומסי תנועה כבדים מאוד בשדרות שז"ר – כלי רכב פרטיים, אוטובוסים ומשאיות פשוט עמדו בכביש. כך זה נראה –
הפקקים הכבדים, כאמור, החלו עוד אתמול, ראשון, בעקבות סגירת חלק מציר מרכזי בכניסה לעיר – שדרות שז"ר. הסיבה? עבודות תשתית להקמת פרויקט רובע העסקים בכניסה לעיר.
התנועה מנותבת לתוך שדרות הנשיא השישי – המוביל לסינמה סיטי. הרכבים למעשה עוקפים את החלק שחסום לתנועה בשדרות שז"ר – נכנסים לתוך שכונת משכנות האומה ויוצאים לכיוון שדרות שז"ר – צומת אגריפס.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
שדרות הנשיא השישי, הבוקר
הכבישים נסגרו עוד במוצ"ש, 3.3. בפרויקט הכניסה לעיר מציינים כי בין ה-8-3 במרץ ייחסמו שדרות שז"ר בקטע שבין הצמתים נורדאו ושמואל ברוך (אגריפס). בימים הנותרים, בין ה-10-15 במרץ ייפתחו הצמתים מחדש, אך יתכנו גם הפרעות תנועה מסוימות כחלק מהכנת האזור להסדר המערכתי שיחל מספר ימים לאחר מכן ב-15 במרץ.
רצוי כי ציבור הנהגים יתרחק מהכניסה לעיר בשבועיים הקרובים – עדיף להשתמש בדרכים חלופיות או בתחבורה הציבורית.
כמו כן, בפרויקט הכניסה לעיר טוענים כי בעקבות השינויים הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים. בין הדרכים החלופיות: שדרות רבין, שדרות הנשיא השישי, רחוב היכל המשפט, שדרות הרצל.
בהמשך לכך – כפי שפורסם ב"כל העיר", דיירי משכנות האומה ונחלאות מתנגדים למתווה העבודות, וטוענים כי נבחרה חלופה הגרועה ביותר מבין כל האפשרויות שנבחנו, כזו שלטענתם תדיר שינה מעיניהם במשך ימים ולילות. "העירייה מתכננת להתחיל בעבודות קידוח רועשות בכניסה לעיר, הצפויות להיות בעלות השלכות דרמטיות על איכות חייהם של תושבי אזור משכנות האומה, נחלאות והסביבה",טען יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג.
פרויקט הכניסה לעיר, שבהקמתו מושקעים 1.4 מיליארד שקלים, יתפרש על פני שטח של כ־300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ־65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות, רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.
אריה הראל
אין לכם דרך לעדן את שפת הסיבים שאתם משתמשים בה?
אין מקום ללשון כזו!!
הביקורת – מוצדקת בהחלט.
בסיגנון – לאת