הבטחות לחוד ומציאות לחוד: חברת רכבת ישראל דיווחה הבוקר, רביעי, 20.2, לבורסה כי ייתכן שהפעלת הקו המהיר ירושלים-ת"א תידחה בחצי שנה. רכבת ישראל מציינת בהודעתה כי "טרם התקבלו כל האישורים הרגולטורים הנדרשים לצורך הפעלת הקו לשימוש מסחרי לנוסעים. לפיכך, הערכת החברה היא שההפעלה צפויה להידחות בשישה חודשים, וזאת בכפוף לאישורים".
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
כזכור, שר התחבורה ישראל כץ הבטיח כי הקו המהיר של רכבת ישראל יהיה מוכן כבר בערב פסח הקרוב – 30.3.18. אולם, כמנו שזה נראה טרם הושגו האישורים המתאימים וההפעלה צפויה להידחות בחצי שנה.
רק לפני כחודש ערך משרד התחבורה נסיעת מבחן בקו המהיר של הרכבת החשמלית ירושלים-ת"א, בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון.
כזכור, במסגרת הקו המהיר החדש יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת בכשבעה מיליארד שקלים. שר התחבורה אמר כי בשלושת החודשים הראשונים להפעלת הרכבת הנסיעה תהיה ללא תשלום למחזיקי כרטיס רב קו. בתום שלושת חודשי הנסיעה חינם, תינתן הנחה של 50 אחוז לנוסעים במשך מספר חודשים נוספים.
כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", דוח מבקר המדינה האחרון , צפה דחייה של כתשעה חודשים בהפעלת הקו המהיר. עם הפעלת הרכבת – בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים, ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון, לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד. בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
תגובות