רחוב אגריפס (צילום: תומר אפלבאום)
רחוב אגריפס (צילום: תומר אפלבאום)

התוכנית להקמת חניון חדש בשוק: 10 מחברי ועדת התכנון דורשים דיון נוסף

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": חברי הוועדה מבקשים לדון בתוכנית השנויה במחלוקת להקמת חניון בשוק מחנה יהודה. עופר ברקוביץ: "לא נסכים לפגיעה בסוחרים ברחוב האשכול ולפגיעה בשוק על ידי הצבת מעליות"

פורסם בתאריך: 13.2.18 18:54

המאבק נגד התוכנית להקמת חניון חדש בשוק מחנה יהודה – תוכנית חניון עיני, נמשך, וזאת בהמשך לפרסום ב"כל העיר" בחודש שעבר כי העירייה ביקשה מוועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה לעלות לדיון נוסף את החלופה הכוללת פורטל יציאה מרחוב אשכול – מהלך שנוי בחלוקת.

בשבוע שעבר פנו 10 מתוך 11 חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר ליו"ר הוועדה סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן, שבינתיים הכריז על מועמדותו לראשות העיר, בבקשה לדון בתוכנית האחרונה שאושרה בעירייה.

הבקשה היא יוצאת דופן מאחר והיא חוצת סיעות, וכוללת כמעט את כל חברי הוועדה. שמות החברים החתומים על המכתב: יוחנן ויצמן (יהדות התורה), המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ (התעוררות), ישראל קלרמן (דגל התורה), אלעד מלכא (התעוררות), איתי גוטלר (ירושלמים), לורה ורטון (מרצ), אליעזר ראוכברגר (יהדות התורה), חיים אפשטיין (בני תורה), פיני עזרא (ש"ס) ויצחק פינדרוס (דגל התורה).

שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

כזכור, כפי שפורסם לפני כשנה ב"כל העיר" בעקבות התנגדות עזה מצד חלק מסוחרי שוק מחנה יהודה ומצד תושבי שכונת נחלאות לתוכנית להקמת חניון עיני באגריפס, שינתה העירייה את המתווה המוצע, כשכעת כל שנותר מהתוכנית המלאה הוא חניון שבו כ־340 מקומות חניה. התוכנית המקורית של החניון היתה גדולה בהרבה וכללה בנוסף למתחם החניות, שני פירי מעלית, שעולים מקומת פריקה וטעינה אל מפלס רחוב מחנה יהודה, וכן פורטל ליציאת רכבים מרחוב האשכול – דבר שעורר התנגדות רחבה בשל הפגיעה הצפויה בפרנסת בעלי העסקים, שכאמור שוב עולה לדיון. בנוסף, במסגרת ההתנגדויות עלה חשש מהרס החזות האותנטית הייחודית של רחוב מחנה יהודה ורחוב האשכול. תוכנית החניון עלתה לראשונה ב-2004, הוקפאה ב-2009, וחזרה לדיון במוסדות התכנון בעיריית ירושלים ב-2013. מטרתה להוסיף לאזור 340 מקומות חניה תת קרקעיים. מי שעמדה בראש המתנגדים והובילה את ההתנגדות לתוכנית המקורית היא התנועה לאיכות השלטון, יחד עם עמותת אדם טבע ודין. עוד מתנגדים לתוכנית – סוחרי שוק מחנה יהודה ומינהל קהילתי לב העיר.

 

יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר, עופר ברקוביץ', בין החותמים על המכתב, מוסר: "לא נסכים לפגיעה בסוחרים ברחוב האשכול ולפגיעה בשוק מחנה יהודה על ידי הצבת מעליות. הורדנו את החלקים האלו מהתוכנית בדיון בוועדה המקומית, ולא נאפשר לגורמים בעירייה, לראש העיר ניר ברקת ולסגן ראש העיר תורג'מן לשנות את התוכנית בלי דיון ובלי קבלת ההחלטה באופן דמוקרטי. פנינו לוועדת הערר, ואנחנו דורשים דיון נוסף בוועדה המקומית".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עו"ד איתמר שחר, מהתנועה לאיכות השלטון, שהגישה התנגדות לחניון יחד עם עמותת אדם טבע ודין: "עיריית ירושלים רושמת שפל חדש בניסיונותיה התמוהים לקדם את החניון, שיפגע במבקרי וסוחרי השוק ומנוגד למדיניות צמצום הרכב הפרטי שהעירייה עצמה מקדמת. והפעם, עורכי הדין של העירייה הטעו את ועדת הערר וגרמו לה לחשוב שהוועדה המקומית מבקשת לדון שוב בחלופה, שכוללת מעליות ענק בשוק הפתוח ופתח למשאיות במקום רחוב האשכול – למרות שהוועדה המקומית כלל לא דנה בחניון מאז שפסלה את החלופה הזו בחודש אפריל. רק לאחר שהערנו על כך לוועדת הערר, נקבע דיון בוועדה המקומית. מדובר בהתנהלות שערורייתית מצד המחלקה המשפטית של העירייה, ובכוונתינו לפנות למבקרת העירייה בנושא זה. אנו מצפים שלדיון יזומנו כל המתנגדים וכלל הנפגעים הפוטנציאליים – סוחרי השוק ובעלי הנכסים הגובלים, שהעבודות להקמת החניון צפויות להתבצע מתחת לנכסיהם, ללא רשותם, ולסכן אותם".

מלשכת יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה, מאיר תורג'מן, נמסר כי דרישה זו אכן התקבלה, וכי יו"ר הוועדה זימן דיון בנושא.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר