הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תוכנית להקמת כביש כניסה חדש לירושלים מכיוון מערב. התכנון, שנערך על ידי צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים, כולל חיבור ישיר בין כביש 16 לכביש 50 (מנחם בגין). בוועדה המחוזית מציינים כי החיבור נועד "על מנת לאפשר פיזור מהיר של התנועה המגיעה אל ירושלים ללא רמזור, דבר שיפחית בצורה משמעותית את העומסים בעיר".
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
התוכנית כוללת את החיבור בין כביש מס' 16, שאושר כזכור בוועדה לתשתיות לאומיות, אל מרכז העיר ירושלים תוך חיבור למערך הכבישים הקיים – כביש מס' 50 (שד' מנחם בגין) המהווה דרך עירונית מהירה. כמו כן, התוכנית כוללת את שיפור מפגש הדרכים העירוניות: רחוב בייט, רחוב שח"ל ורחוב הרצוג.
בוועדה המחוזית אומרים כי התכנון, שנערך ביוזמת עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ובאמצעות משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים, מציע פתרון תחבורתי המאפשר המשך רציף לכביש 16 ללא רמזורים כדרך מהירה בין עירונית שמותרת בה הנסיעה של 90 קמ"ש עד סיומה ברחוב הרצוג. עוד כוללת התוכנית חיבור חדש לרחוב הרצוג, תוך ביטול הדרך הקיימת ברחוב בצלאל בזק, החזרת הקרקע לגן הבוטני ופינוי שטח משמעותי להתפתחותו הרציפה והעתידית של הגן לכיוון דרום. בנוסף, כולל התכנון נתיב ייעודי ישירות מכביש 16 לחניון 'חנה וסע' עתידי אשר יחובר לתחנת הרכבת הקלה של הירוק העתידי.
הוועדה ציינה בהחלטתה כי ניתנה תשומת לב מיוחדת להיבט הנופי והאקוסטי המהווה אתגר בתכנון של דרך מהירה הנכנסת אל תוך המרחב העירוני. על מנת להתמודד עם אתגר זה, התוכנית מציעה מחסומים אקוסטיים שיפחיתו את השפעות כניסת הכביש המהיר אל תוך העיר.
מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי שבסמוך לכביש באמצעות יצירת מהלך רציף ומשמעותי של צירי הולכי רגל ושבילי אופניים, תוך אפשרות להרחבת הגן הבוטני. התוכנית מתמודדת עם אתגר הכנסת כביש מהיר לתוך העיר תוך יצירת חניון חנה-וסע המאפשר לרכבים להיפרד מהרכב הפרטי ולהמשיך לתוך העיר באמצעות הרכבת הקלה".
X
טיפשות