מאות ילדים נפגעו בכבישי ירושלים בעשור האחרון בעת שנסעו ברכב – כך עולה מנתוני עמותת 'אור ירוק' שפורסמו לאחרונה. על פי הנתונים, בין השנים 2008 ל-2017 נפגעו 1,318 ילדים בתאונות דרכים בעיר בעת שישבו ברכב (טווח הגילים הוא 0ˉ14), ומתוכן נהרג ילד אחד ו-17 נוספים נפצעו קשה.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
הנתונים הנוגעים לירושלים גבוהים מאוד יחסית ליישובים אחרים בארץ: בחיפה נפגעו לאורך העשור 579 ילדים, בבאר שבע 509 ובתל אביב 506 ילדים. למעשה, הנתונים מראים כי בירושלים נפגעו לאורך העשור פי שניים וחצי יותר ילדים בהשוואה לתל אביב, לדוגמה.
מעמות 'אור ירוק' נמסר עוד כי בעשרת החודשים הראשונים של השנה החולפת, שנת 2017, נפגעו 1,605 ילדים בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב, וכי מתוכם 842 (יותר ממחצית) נפגעו בתוך הערים והיישובים – ושניים מהם נהרגו.
עוד עולה מהנתונים, שמסתמכים על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כי בעשור האחרון נפגעו מדי שנה בממוצע כ-1,200 ילדים בתאונות דרכים כנוסעים ברכב בתוך יישובים וערים, וכי 14 ילדים בממוצע נפגעים באורח קשה מדי שנה בתאונות בדרכים עירוניות.
עוד נציין כי בסקר תצפיות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשנת 2014 – 22 אחוז מהילדים נצפו נוסעים ברכב במושב האחורי ללא חגורת בטיחות – זאת למרות שידוע כי חגורת בטיחות היא אביזר מציל חיים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים רבים נפגעים בעת נסיעה ברכב מאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות או לא ישבו במושבי בטיחות בהתאם לגילם. הורים רבים לא חוששים לנסוע בצורה שמסכנת את הילדים, כיוון שהם לא רואים משטרה בדרכים. הגברת אכיפה תסייע בהעלאת המודעות של ההורים לסכנה הגדולה שבאי-חגירת הילדים בעת נסיעה ולחשיבות שבנהיגה בטוחה עם הילדים ברכב. המשרד לביטחון פנים חייב לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות, להוסיף את הניידות הנדרשות לכבישים ולהרתיע נהגים".
תגובות