מתנגדי תוכנית הרכבת הקלה בעמק רפאים הפגינו היום, רביעי, מול שר התחבורה ישראל כץ, שהגיע לסיור בפארק המסילה יחד עם סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן (ירושלים תצליח). המפגינים הגיעו עם חולצות שחורות והניפו שלטי מחאה וקראו לשר התחבורה לבחון את החלופה למעבר הרכבת הקלה במנהרה, מתחת לפארק המסילה, במקום בעמק רפאים. כמו כן, הגיעו לסיור גם תומכים במעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
עדית רובין, תושבת המושבה וחברת הנהלת מינהל קהילתי גינות העיר, התומכת בתוואי הרכבת הקלה בעמק רפאים, אשר השתתפה בסיור של השר כץ אומרת ל"כל העיר": "חובתו של השר והוועדה המחוזית לאפשר לרכבת לחבר את השכונה למערכת התחבורה הציבורית העירונית ולא להשאיר אותה מובלעת. הרכבת הקלה במפלס החיים בעמק רפאים תוריד את כמות התנועה העוברת ואת פיח האוטובוסים, תאפשר נגישות טובה יותר לעסקים ולמוסדות החינוך ותשמר את אופי השכונה. רכבת שתעבור בפארק המסילה תגרום להרס פנינת הנוף העירונית הייחודית הזו שמחברת את חלקי העיר ואת האוכלוסיות השונות שגרות בה. עמק רפאים שייך לעיר כולה ועליו לחזור להיות רחוב עירוני שוקק ומלא חיות – ההפך ממה שהוא היום. השר וראש העיר יצטרכו לפעול לצמצום נזקים וקיצור משמעותי בזמן העבודות בכדי למנוע נזק כלכלי לסוחרים שבו".
כפי שפורסם ב"כל העיר", באוקטובר האחרון אושרה תוכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה, למעט המקטע של רחוב עמק רפאים, אשר לגביו הוחלט כי בזמן הקרוב ייבחנו החלופות אשר אותן הציעו תושבי המושבה הגרמנית אשר מתנגדים למעבר הרכבת על רחוב עמק רפאים.
למעשה, הקו הכחול של הרכבת הקלה צפוי לחבר את העיר מצפון לדרום בין השכונות רמות לגילה, עלות הפרויקט נאמדת בכשמונה מיליארד שקלים ואורך תוואי הקו הינו 23 ק"מ, שבהן יהיו 42 תחנות. הצפי לתחילת העבודות הינו בשנת 2020, כאשר המועד המתוכנן להפעלת הקו הכחול הינו שנת 2025. תוואי המאבק מתייחס לרחוב עמק רפאים שאורכו כ-1,200 מטרים בלבד ובשל כך עוכבו האישורים בוועדות התכנון השונות.
תגובות