2017 לא האירה פנים למשתמשי הכביש הצעירים – לא בירושלים ולא בישראל כולה: בעשרת החודשים הראשונים של 2017 נפגעו בכבישי העיר 308 צעירים (בגילים 15 עד 24), ושלושה מתוכם נהרגו. 28 מהנפגעים הוגדרו פצועים קשה. בכך ניצבת ירושלים במקום הראשון מבחינה זו, ואחריה תל אביב עם 267 נפגעים צעירים באותה תקופה. בחיפה נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של השנה החולפת 141 צעירים, ובבאר שבע – 86 -כך עולה מנתונים שאספה לאחרונה עמותת אור ירוק.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
- לידיעות חדשות נוספות באתר "כל העיר"
עוד נמסר מעמותת 'אור ירוק' כי 2017 היתה השנה הקשה ביותר בעשור האחרון (2008ˉ2017) מבחינת היפגעות צעירים בכבישי הארץ: ב-2017 נהרגו 91 צעירים בתאונות דרכים, בשנת 2016 נהרגו 85 צעירים ובשנת 2015 נהרגו 63. עלייה בכמות הנפגעים ב-2017 נרשמה גם בתוך הערים והיישובים, ובעשרת החודשים הראשונים של השנה החולפת נפגעו בסך הכול בתאונות דרכים בדרכים מיושבות 2,715 צעירים, מתוכם 27 הרוגים ו-234 פצועים קשה.
במקביל לאיסוף נתונים אלו, ביצעו חניכי קבוצות הנוער של עמותת 'אור ירוק' סקר מיוחד, אשר נוגע להרגלי הנסיעה של נהגים צעירים ובני נוער בישראל. בסקר השיבו 50 אחוזים מהנשאלים כי הם או מי שנוהג ברכב נוסעים במהירות מופרזת לעיתים; 45 אחוזים מהנשאלים הצהירו כי הם או מי שנוהג ברכב לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל בכל פעם; 38 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם או מי שנוהג ברכב מדברים לעיתים בנייד ללא דיבורית בזמן נהיגה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשנת 2017 יותר מ-90 בני נוער וצעירים מצאו את מותם בכביש. נהגים צעירים הם חסרי ניסיון ומיומנויות נהיגה, ולכן יש לשמור עליהם על ידי הוספה של ניידות תנועה והגברה של האכיפה בכבישים, כדי להרתיע אותם מלבצע עבירות תנועה כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת – עבירות מסוכנות שעלולות להסתיים במוות. נוסף על כך, יש להשקיע בחינוך ובהסברה על הסכנות האורבות לנהג וליתר משתמשי הכביש. שילוב כוחות של כל הגורמים האחראים ימנע את הצעיר ההרוג הבא".
תגובות