אתמול, שלישי, נערך בוועדת הרפורמות בכנסת דיון מיוחד וסוער, שאותו יזמה חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), שעסק בתוכנית מעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים כחלק מהקו הכחול המתוכנן בעיר. בדיון עלו בזו אחרי זו סוגיות רבות של ראשי המאבק לגבי מעבר הרכבת הקלה בעמק רפאים. המתנגדים טענו כי הרכבת תפגע בתושבים ובסוחרים לאורך הנתיב ובערכי מורשת והציגו פתרון חלופי שנוי במחלוקת – מעבר הרכבת המנהרה מתחת לפארק המסילה. בדיון דיברו בין היתר מהנדסים, אדריכלים, סוחרים וחברי כנסת רבים כמו מיקי לוי, נורית קורן וחיים ילין.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
כזכור, כפי שפורסם לא פעם באתר "כל העיר" התוכנית להקמת תוואי רכבת קלה בעמק רפאים שבמושבה הגרמנית מעוררת סערה גדולה, שמפלגת את התושבים למחנות, ומלווה באמוציות והתכתשויות, בין הגורמים השונים ובזירות שונות – בדיונים, בישיבות וגם בפייסבוק. למעשה, הקו הכחול של הרכבת הקלה צפוי לחבר את העיר מצפון לדרום, משכונת רמות ועד לגילה, ולשרת כרבע מיליון נוסעים ונוסעות בשכונות המושבה הגרמנית, המושבה היוונית, קטמון, בקעה וקטמונים ולכל אורך התוואי – תוכנית הקו אושרה, למעט המקטע בעמק רפאים שלגביו יוצגו חלופות. עלות הפרויקט נאמדת בכשמונה מיליארד שקלים. אורך תוואי הרכבת הינו 23 ק"מ וכולל 42 תחנות. צפי לתחילת העבודות ב־2020, כאשר המועד המתוכנן להפעלת הרכבת: שנת 2025.
המתנגדים לתוכנית טענו כי "מהבדיקות הנרחבות של ודוחות שנכתבו על ידי מומחים מהארץ והעולם עולה כי השפעת התוכנית שהוגשה על המסחר בעמק רפאים, עלויות זמן הנסיעה, בעיות הולכי הרגל הסכנה לחיי התושבים, משך הביצוע ומפגעיו יהפכו את הקטע הזה בקו הכחול לחולייה החלשה במערך הרכבות בירושלים ויגרם מכך נזק לדורות בעוד שמינהור מתחת לרחוב הרכבת הוא האופציה הראויה והזולה".
דובי גולדברג, נציג הסוחרים: "שימו לב מה קורה היום בחברה טבע כשפיטרו כ-1,000 עובדים ושלחו את כולם לבית, ועכשיו 1,500 עובדים עם עתיד דומה בעמק רפאים והעולם שותק. מה קרה לנו? השתגענו?".
שתיקת הנושים - 100 ימים של שקיפות
[…] דיון דיברה גם חסון-נחום עצמה, והביעה התנגדות לתוואי הרכבת המתוכנן: "אין שום סיבה להעביר את הרכבת הקלה דרך עמק רפאים, […]