מנתונים שאספה עמותת 'אור ירוק' עולה כי בעשור האחרון (מ-2007 ועד ל-2016) נפגעו בכבישים העירוניים ברחבי הארץ יותר מ-21 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים, 180 בני אדם נהרגו ויותר מ-2,300 נפצעו באורח קשה.
לפי הנתונים בירושלים נהרגו לאורך העשור 20 רוכבים, 338 נפצעו קשה ו-1,727 נפגעו בסך הכל. השנה המסוכנת ביותר עד כה לרוכבי דו-גלגלי בירושלים הייתה 2013, אז נפגעו 203.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
יש לציין כי עיר הבירה לא ניצבת בראש הערים המסוכנות ביותר לרוכבי הדו-גלגליים בישראל: העיר שבה נפגעו הכי הרבה רוכבים בעשור האחרון היא תל אביב, עם 6,802 רוכבים נפגעים – פי ארבעה יותר מירושלים. גם במספר ההרוגים תל אביב ניצבת במקום הראשון, עם 40 רוכבים הרוגים, פי שניים מירושלים. בפתח תקווה, שאוכלוסייתה מהווה כרבע מאוכלוסיית ירושלים, נפגעו בעשור האחרון 1,249 רוכבים.
כזכור, לפני חודשיים נהרג סמוך לצומת ניות רס"מ יוסף חלבי ז"ל, בן 28 במותו, בעת שרכב על אופנוע משטרתי במהלך פעילות מבצעית. בתאונה הקטלנית היו מעורבים מספר כלי רכב פרטיים ואופנוע משטרתי.
בעמותת 'אור ירוק' מציינים כי 2017 הולכת ומתבררת כשנה המסוכנת ביותר לרוכבי אופנועים וקטנועים בישראל: עד כה נהרגו בכבישי הארץ 61 רוכבים – המספר הגבוה ביותר זה 15 שנים, וזאת עוד לפני סיומה של השנה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוטלת האחריות לדאוג לבטיחותם של הרוכבים על ידי התאמת התשתיות לכלי הרכב הדו-גלגליים: להתקין פס הגנה במעקות הבטיחות, שיגן על הרוכבים בזמן החלקה, לוודא כי הרשויות משתמשות בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ולעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ".
תגובות