תושבי משכנות האומה זועמים על הקמת חניון זמני לאוטובוסים, סמוך לדירותיהם. ביום שני הובאה בקשה לוועדת הכספים של העירייה, להוצאת צו לשימוש ארעי לחניון אוטובוסים ברחוב היכל המשפט, אשר משמש כיום כמקום התארגנות לעבודות כריית מנהרה תת קרקעית.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", העירייה פעלה לאשר חניון תפעולי זמני לאוטובוסים, אולם תושבי השכונה התנגדו בשל חשש ממפגעי רעש ולכלוך ומהחרפה בעומסי התנועה. בעקבות המאבק הוחלט לבנות במקום חניון תת קרקעי, כחלק מפרויקט הכניסה לעיר. התושבים חסמו בין השאר את הכביש הראשי בשכונה כמחאה נגד הפרויקט. לפי התוכנית החניון היה אמור להיות מוקם ברחוב האלוף דוד שאלתיאל וצפוי להכיל עשרות אוטובוסים, שרובם יחנו במפלס תת קרקעי, כאשר במפלס הרחוב העליון ייבנה מגרש כדורסל לרווחת התושבים.
"הופתענו לגלות כי הובאה בקשה לוועדת כספים להוצאת צו לשימוש ארעי לחניון אוטובוסים ברחוב היכל המשפט בשכונת משכנות האומה", מציין יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג, "היקף חניה בסדר גודל של אוטובוסים המובא בבקשה, צריך להיות מותנה בתסקיר סביבתי בהשפעה של זיהום האוויר והרעש על שכונת המגורים משכנות האומה. תסקיר זה הכרחי במיוחד לאור עבודות הבנייה באזור ורמות זיהום האוויר, האבק והרעש שעולה מאתר הכרייה של המנהרה, שעתיד רק להכפיל את נפח הפעילות שבו. אישור של בניית חניון שכזה ללא בדיקות מקדימות והבנת המשמעויות על הסביבה, ברמה הבריאותית והתחבורתית בכלל ושיתוף התושבים בפרט הינה חסרת אחריות ויש לדרוש זאת כתנאי מקדים בטרם נבחנת הבקשה לאישור חניון".
מעיריית ירושלים נמסר: "פרויקט הכניסה לעיר הינו פרויקט בעל חשיבות לאומית שיזניק את ירושלים תוך שדרוג משמעותי של אמצעי התחבורה ויביא להפחתת עומסי התנועה בכניסה לעיר. מדובר על חניון קטן וזמני הצמוד לעורק התנועה המרכזי – שדרות שז"ר כדי לאפשר את תפעול התחבורה הציבורית באזור".
יוסי
לעירית ירושלים לא אכפת מהתושבים, רק מהתוכניות שלה, היא ממשיכה באותן תוכניות נכשלות פעם אחר פעם