449 תושבי העיר נפגעו בתאונות דרכים בדרך חברון בין השנים 2012 ל-2016, 2 מתוכם נהרגו; 446 איש נפגעו בתאונות דרכים בציר גולדה מאיר באותן חמש שנים (2016-2012), 1 מתוכם נהרג.
אלו הם שני הצירים המסוכנים ביותר בירושלים מבחינת מספר נפגעי תאונות הדרכים, כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק. מהנתונים הללו עולה עוד כי בטווח של חמש השנים שנבדקו, 2012 עד 2016 כאמור, נהרגו בכבישים "האדומים" בעיר, 14 צירים על פי עמותת אור ירוק, 17 איש.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
לאחר מיפוי של כבישי העיר, גילתה העמותה כי ב-14 הצירים המסכונים ביותר, אלו שנכללו בדוח של אור ירוק, נפגעו 2,488 איש. צירים מסוכנים נוספים שמופיעים בדוח של אור ירוק הינם ציר יגאל ידין, שבו נפגעו בתאונות דרכים 226 בני אדם (הרוג אחד), כביש בגין, שבו נפגעו 225 בני אדם (1 מהם נהרג).
כבישים אחרים שמוגדרים כ"כבישים אדומים" על ידי אור ירוק הינם דרך בר לב – 184 נפגעים; האלוף עוזי נרקיס 176 נפגעים, 2 הרוגים; בית חנינא 168 נפגעים, הרוג אחד; שדרות משה דיין – 123 נפגעים; גולומב – 98 נפגעים, הרוג אחד; שמואל הנביא – 89 נפגעים, 2 הרוגים; שמואל בייט – 88 נפגעים, 2 הרוגים; כנפי נשרים 77 נפגעים, הרוג אחד; רחוב המלך ג'ורג' – 71 נפגעים, 2 הרוגים; רחוב יפו – 68 נפגעים, הרוג אחד.
יש להדגיש כי סקירת הכבישים האדומים כוללת את השנים 2012 עד 2016, כך שתאונות שאירעו בצירים הללו במהלך שנת 2017, לדוגמא התאונה הקטלנית בכביש שמואל בייט לפני פחות מחודש, שבה נהרג רס"מ יוסף חלבי ז"ל ונפגעו 5 בני אדם אחרים, לא מופיעים בנתונים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', שלח לאחרונה מכתב לראש העיר ניר ברקת, כדי להסב את תשומת ליבו לרחובות האדומים והמסוכנים בעירו, שיש לטפל בהם בצורה נרחבת כדי למנוע את הנפגעים הבאים.
בפנייתו לברקת כתב קיטה, בין השאר: "לשם שיפור הבטיחות ברחובות אלה, נדרשת פעילות מערכתית הכוללת שיפור התשתיות, הגברת האכיפה והרחבת מאמצי ההסברה לציבור. אני מוצא לנכון לפנות אליך בבקשה כי עיריית ירושלים תיתן עדיפות בטיפול לרחובות אלה, בהסרת מפגעי בטיחות בדרכים ובטיפול שיטתי בנושא בטיחות הרחובות".
מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים פועלת רבות ומקדמת תוכניות למלחמה בתאונות הדרכים. העירייה משקיעה מאות מיליוני שקלים בפיתוח הכבישים ובשיפור התשתית הבטיחותית, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה, כדוגמת סלילת כביש חדש בדרך בית חנינה, שיפור מערך הרמזורים בשדרות גולדה מאיר והארכת כביש בגין דרום ושיפורו. חשוב להדגיש כי למרות העלייה התלולה בנפח כלי הרכב והגידול במספר כלי הרכב בשנים המדוברות, חלה ירידה משמעותית במספר התאונות ברחבי העיר".
תגובות