הוועדה המקומית והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרו השבוע להפקדה תוכנית להארכת קו הרכבת הקלה בנוה יעקב בחצי ק"מ. כמו כן, אישרו שתי הוועדות הקמת חניון דו-קומתי קטן לקרונות הרכבת הקלה וחניון יום תפעולי לקווי האוטובוסים, שיחליף את החניון הישן הפועל בשכונה כיום.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
על פי התוכנית שאושרה, לאחר ההארכה, קו הרכבת הקלת בנוה יעקב ישתרע על 3.5 ק"מ ויהיו בו חמש תחנות, אשר ישרתו את 40 אלף תושבי נווה יעקב וישפרו את מערך התנועה בכל העיר.
את התוכנית יזמו משרד התחבורה והעירייה. מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה, זהר זולר, מציין כי "הוספת החניון לרכבת הקלה ובניית חניון האוטובוסים בנווה יעקב יסייעו לפריסה יעילה של מערך התחבורה הציבורית וישפרו את השירות בשכונה ובכל רחבי העיר".
על פי התוכנית, תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה, אשר יועד להסתיים בתחנת לאה גולדברג, יוארך בכ-450 מטרים עד לחניון החדש, שבו יחנו ויתוחזקו כ-13 רכבות מכלל צי הרכבות הקלות בעיר. חניון הקרונות המתוכנן יתפרס על פני כ-15 דונם ויהיה במבנה דו-מפלסי.
כידוע, הקו האדום של הרכבת הקלה מגיע כיום עד לתחנת חיל האוויר בשד' משה דיין שבשכונת פסגת זאב וצפוי לנוע בשדרות נווה יעקב לכל אורכן. עבודות התשתית להארכת הקו בקטע זה כבר בוצעו על ידי החברה העירונית מוריה, וכעת מקווים בצוות תכנית אב לתחבורה כי הנחת המסילות תתבצע בעוד כשנתיים על ידי זכיין הרכבת.
- הרכבת הקלה: מערך הנסיעות יתוגבר בחול המועד סוכות
- וידאו – תושבי עמק רפאים מתנגדים לתאווי הרכבת הקלה ברחוב
- פסגת זאב: תלונות על מפגעי רעש בתחנה הסופית של הרכבת הקלה
מהעירייה נמסר כי "הקו האדום במתכונתו הנוכחית משרת כ-150 אלף נוסעים מדי יום. בחלקו הדרומי מוארך הקו האדום לשכונות קרית היובל, קרית מנחם וצומת אורה, עד למרכז הרפואי הדסה עין כרם. בחלק זה צפוי הקו לשרת עוד כ-70 אלף תושבים המתגוררים בתוואי. בסך הכוך יוארך הקו האדום מ-14 ק"מ ל-23 ק"מ. יהיו בו 41 תחנות וצפויים לנסוע בו כ-230 אלף נוסעים ביממה".
תגובות