בין הרים ובין סלעים תטוס הרכבת בקרוב מאוד. על גבי 8 גשרים ובתוך 5 מנהרות. מסלול הרכבת, יהיה מירושלים ועד תחנת הרצליה. אורך המסלול מבנייני האומה לתחנת ההגנה בת"א נאמד ב־57 ק"מ והוא יארך כ־30 דקות. קו הרכבת המהירה לירושלים נחשב למגה פרויקט לאומי. הוא מהגדולים ביותר במדינה ובתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. מטרתו לחבר את השפלה עם ירושלים. קו הרכבת צפוי לשפר את מצבה התחבורתי של ירושלים ולאפשר לאלפי תושבים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה, להגיע במהירות ובנוחות לאזור גוש דן. את הפרויקט מלווים לאורך השנים, כ־700 מהנדסים ומאות אנשי מקצוע מחברות שונות. הפעילות מתבצעת במשמרות סביב השעון. אנשי רכבת ישראל טוענים, שיעמדו בלוחות הזמנים ובפסח הבא הרכבת תפעל. עלותו של הפרויקט כשבעה מיליארד שקלים. תוואי המסלול, כולל שלושה מקטעים שאורכם הכוללת 57 ק"מ. שני המקטעים הראשונים משמשים כיום את קו הרכבת מת"א למודיעין ואורכם כ־19 ק"מ. המקטע השלישי והחדש, יוצא מכפר דניאל לכיוון ירושלים. במסלול החדש חמש מנהרות ושמונה גשרים. מכיוון שהרכבת חשמלית ולמניעת עומס, הקפידו המתכננים שתוואי המסילה יהיה בזווית שיפוע קטנה במיוחד כשלושה אחוזים ובכך למנוע עומס על המנועים. לאור זאת, הרכבת, תגיע לתחנת יצחק נבון בבניני האומה בירושלים, לעומק של 80 מטרים מתחת לאדמה. הנוסעים בירושלים, ירדו לרציפים באמצעות דרגנועים ומעליות.
זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים, יעמוד על 30 דקות בלבד, כאשר המהירות המתוכננת תעמוד על 160 קמ"ש. באשר לתדירות, הכוונה להפעיל ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא.
הפרויקט כולל חמש מנהרות, חלקן כפולות, באורך כולל העומד על כ־38 קילומטרים וכן 8 גשרים כפולים באורך כולל של כשבעה וחצי קילומטרים.
המנהרות – 5 מנהרות במסלול המנהרות נכרתו באמצעות מכונת TBM (Tunnel Boring Machine) שפעלה במשך 24 שעות ביממה ובקצב כריה של 22 מטר ביום וכ־500 מטרים בחודש.
מנהרה מס' 1 – מלטרון עד שער הגיא. המנהרה באורך של כ־3.5 ק"מ.
מנהרה מס' 2 – משער הגיא לנחל יתלה, מדובר בשתי מנהרות, באורך כולל של 1,200 מטר.
מנהרה מס' 3 – מנחל יתלה לאזור מבשרת ציון. המנהרה נחשבת לארוכה ביותר בישראל. שתי מנהרות באורך של כ־11.6 קילומטרים, בין נחל יתלה ועד לנחל חלילים, מזרחית למבשרת ציון.
מנהרה מס' 4 – מאזור הכניסה לירושלים (גינות סחרוב) ועד לרציפי תחנת הרכבת 80 מטר מתחת לפני הקרקע (תחנת יצחק נבון- האומה). המנהרה אחודה, ובתוכה צמד מסילות רכבת באורך של כ־2.6 ק"מ, אשר מתפצלת בחלקה המזרחי לשתי מנהרות המגיעות אל שתי אולמות התחנה שהינם באורך כולל של כ־320 מטרים.
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
- להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון
- מדריך העסקים הגדול של ירושלים
הגשרים: 8 גשרים לאורך תוואי הרכבת בפרויקט הקו המהיר לירושלים.
גשר 6 – אורכו של הגשר כ־1,250 מטר, וזהו הגשר הארוך ביותר בישראל. הגשר נבנה בסמוך למחלף לטרון מעל נחל איילון. זהו גשר כפול כאשר על כל מסילה תיסע רכבת לכיוון אחר.
גשר 8 – אורכו 155 מטר. הוא עובר מעל נחל יתלה. הגשר מתחיל בקצה המזרחי של מנהרה 2 המובילה מכיוון עמק איילון ומסתיים בכניסה למנהרה 3. לצורך שמירה מרבית על אזור נחל יתלה, הגשר הכפול בוצע בשיטת היציקה המאוזנת והוא עומד על ניצב מרכזי אחד בלבד, כל זאת על מנת למזער פגיעה בערכי טבע ושמורות נוף.
גשר 10 – הגשר הינו הגבוה ביותר בישראל כ־95 מטרים ובאורך של כ־980 מטרים. מיקומו מעל עמק הארזים הסמוך לשכונת רמות בירושלים.
חושבים ירוק- פרויקט הרכבת, נבנה במחשבה על סביבה ירוקה ושמירה על הנוף הטבעי. אנשי רשות שמורות הטבע, ושוחרי איכות הסביבה עקבו בדאגה אחר שלבי הביצוע. הם דרשו להקפיד על הנוף ועל בעלי החיים באזור. אנשי הרכבת מציינים כי התהליך היה מורכב וכרוך בעלויות רבות. בסמוך לתוואי הקפדנו לכסות באדמה טבעית ואיך לשתול עצים וצמחים רבים ובכך השלמנו את הנראות הטבעית במקום.
- הרכבת הכבדה ירושלים-ת"א: עצירה בבית שמש
- הרכבת הקלה, הקו הירוק: תקציב ראשוני של 60 מיליון שקלים
- תחנה מרכזית חדשה תיבנה בצפון העיר
העבודות להקמת תחנת הרכבת המרכזית בירושלים על שם יצחק נבון (תחנת האומה), עומדות לקראת סיום. הן כוללות את כריית הפיר הראשי והמערכת התת קרקעית שהיא בעומק של 80 מטרים מתחת לאדמה, וחיבורה לאולמות הרציפים התת קרקעיים. התחנה העילית, המתפרסת על שטח של 72 אלף ממ"ר תוביל לתחנה הקרקעית שבה רציפי הרכבות. התחנה מתאפיינת במבנה תת קרקעי מודרני, המורכב ממנהרות, מסדרונות ופירים. המבנה כולל ארבעה רציפים באורך של 320 מטרים כל אחד. מבנה התחנה העילי מתאפיין בטכנולוגיית בנייה חדשנית. הנוסעים יעלו וירדו למבנה התחנה באמצעות שלוש מעליות גדולות וארבעה דרגנועים, שיובילו אותם בתוך מספר שניות אל המפלסים העליונים או התחתונים, של התחנה. כל מעלית מכילה 33 נוסעים. המערך הבטיחותי של התחנה, תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות מחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ־4,000 נוסעים בבטחה בעת ובעונה אחת. בסמיכות לתחנה, יבנה מתחם חניה שיכיל 1,200 חניות תת קרקעיות. תדירות תנועת הרכבות בשלב ראשון מתוכננת ל־4 רכבות לכל כיוון בשעה.
אביבה
פירגון חזק לשר התחבורה!! פעילות מבורכת בקו הרכבת הזה ובהרבה פרוייקטים בכל הארץ. בשר הוא ביצועיסט ממדרגה ראשונה בתוך ממשלת הליכוד ובראשות ביבי, יבורכו כולם על העבודה. התשקורת והסמולנים ימשיכו לנבוח ולחפור והרכבת נוע תנוע.
אופיר
ייצור במודיעין כי מתל אביב למודיעין ברכבת זה 40 דקות היום.
אלון
מילא אתם עושים העתק הדבק מהודעה לעיתונות – לפחות תערכו אותה לפני ההעלאה. טעויות מביכות של פיסוק ודקדוק ומעברים לא הגיוניים בין גופים.
עצוב, אבל הרמה שלכם נמוכה. מאוד.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
כל הכבוד חיכינו שנים רבותת לרכבת מהירה במיוחד לילדינו החיילים.
שאלה
האם רציף הרכבת במלחה נשאר?
והאם דרכו נוכל להגיע גם לישובי המרכז.
חשוב לנו תושבי דרום ירושלים שכונות ארמון הנציב הר חומה גילו בית צפפה קטמונים תלפיות וכו. להיות נגישים באזורינו ולא לנסוע עם רכבים או להסיע את ילדנו לצפון ומרכז ירושלים.
באזורינו דרום ירושלים אין רכבות פנמיות יש רק אוטובוסים עמוסים.
אבי
לא היה עדיף לבנות גשר תלוי וזהו? פחות כסף יותר סביבה ירוקה
נוסעת קבועה
כמה זמן תארך הכניסה לתחנה? כולל בידוק בכניסה וכל הדרך עד לרציפים? היום אני מגיעה עם אוטובוס לפתח התחנה המרכזית ותוך פחות מחמש דקות אני כבר על האוטובוס לת"א.
האם השירות בקו 480 ימשיך לפעול גם כשהרכבת תפעל, כך שתדירות הנסיעות לת"א לא תפחת מכפי שהיא כיום? באמת היא שהשירות לת"א כיום מצוין. כל מה שחסר הוא נצ"מ על כביש מס' 1,למרות שאפילו בלעדיו, עם הנתיב המהיר, הנסיעה נוחה מאד. מקווה שהרכבת לא תרע את המצב הקיים.