עומסי תנועה כבדים נרשמים לאורך זמן רב בצירים בין הערים מעלה אדומים לירושלים עם עשרות כלי רכב מדי יום. לפי משרד התחבורה, בכל שנה עולים לכבישים ברחבי הארץ כ-300 אלף כלי רכב חדשים, האם הפתרון יגיע בזמן?
כזכור, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר" בחודשים האחרונים נערכו פגישות בין שר התחבורה ישראל כץ לבין ראשי הערים ירושלים ומעלה אדומים. על הפרק: פתרונות כמו סלילת תוואי רכבת קלה מצומת הגבעה הצרפתית עד למעלה אדומים, הקצאת נתיב תחבורה ציבורית או הקמה של רכבל. כך או כך, כבר החלו עבודות להקמת מחלף חדש ולכריית מנהרות חדשות. "התקציב פתוח", אומרים גורמים בכירים המעורבים בגיבוש הפתרון, "כלומר, אין בעיית כסף, כרגע מחכים רק לפתרון הטוב והמתאים ביותר ונבחנות דרכים שונות לפתרון בעיות התחבורה באזור".
בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים, אומר השבוע בשיחה עם "כל העיר ירושלין" כי "כבר בשנת 2018 יחלו העבודות לכריית מנהרת הגבעה הצרפתית, מנהרה חשובה ומהותית שתיצור הפרדה מפלסית, תעקוף את כל שלושת הרמזורים בצומת ותאפשר לתושבי העיר מעבר מהיר, ישיר וקל בתוך צמד מנהרות באורך ק"מ כל אחת, והן יתחברו ישר לכביש 9. לפנינו תקופה לא קלה אבל כבר בקרוב מאוד נתחיל לראות את ההקלות ואת השיפור בדרכי הגישה שלנו לירושלים. נגישות תחבורתית היא המפתח להצלחת העיר".
ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה בוחן כיום מספר פתרונות תחבורתיים בין מעלה אדומים לירושלים, כולל נתיב תחבורה ציבורית, שיתנו מענה הולם לעומסי התנועה הקיימים כיום".
תגובות