אחרי הניצחון של הטבע בבית המשפט המחוזי – ניצחון למועצת מבשרת ציון ולתושבי היישוב בבית המשפט העליון: השופט נעם סולברג קיבל הערב, מוצ"ש, את בקשת צו המניעה הזמני לסגירת כביש הגישה הדרומי למבשרת ציון מכיוון כביש 1 – עוד לפני מנהרות הראל.
כזכור, בשבוע שעבר קיבל בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים את עתירת החברה להגנת הטבע וקבע כי הכביש – חוצה נחל ארזה – ייסגר לתנועת כלי רכב למעט רכבי חירום וביטחון. בהחלטה שהתקבלה ביום חמישי שעבר, ניתנה שהות של עשרה ימים עד לביצוע הסגירה בפועל לצורך התארגנות, ותאריך היעד לסגירה היה מחר, ראשון, 9.2.2025.
הערב, כאמור, קיבל בית המשפט העליון את בקשת צו המניעה שביקשה מועצת מבשרת ציון. "ניתן בזאת צו ארעי, שלפיו יעוכב ביצוע פסק הדין של בית המשפט המחוזי עד למתן החלטה אחרת", כתב השופט סולברג בהחלטתו.
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש יוני האחרון, החברה להגנת הטבע הגישה את העתירה בעקבות ריבוי מקרי מוות של חיות בר בתאונות דרכים מאז נפתח הכביש לכלל הציבור. בעתירה טענה החברה להגנת הטבע כי "המשך פעילות הכביש (חוצה נחל ארזה, ר"ג), עלולה להביא לחיסול כליל של חיות בר, הנמצאות בסכנת הכחדה, במרחב זה".
עוד נטען בעתירה, שהתקבלה כאמור על ידי בית המשפט, כי נחל ארזה הוא מהחשובים ביובלי עמק ארזים ונחל שורק, וכי הוא בעל מורכבות מבנית גדולה, שפע מקורות מים ומזון ועל כן הוא עשיר בצורה יוצאת דופן בחיות בר גדולות, חלקן בסכנת הכחדה עולמית".
בהחלטתו מטיל השופט רם וינוגרוד ביקורת חריפה כנגד המועצה המקומית מבשרת ציון, חברת נתיבי ישראל וכנגד ועדת המשנה להקלות של הוועדה הארצית לתכנון ובנייה . בין השאר נכתב בפסק הדין על החלטה הוועדה מיום 6.1.2025 כי "נראה שניתן היה להגיע למסקנה לפיה דין החלטות הוועדה להתבטל על יסוד הפגמים שנפלו בקבלתן, עליהם הצבעתי במקומם. משנשמט המסד המתחת להחלטה, הרי שקרס המבנה כולו. אלא שבהנמקות אלה לא די. סקירה של ההחלטה שהובאה לעיל מביאה למסקנה כי כמעט כל אחד מההיגדים שבה שגוי".
ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון כתב לתושבי היישוב: "לשמחתי, בית משפט העליון נעתר לבקשת המועצה, ולפני מספר דקות הוציא צו ארעי לעיכוב סגירת הכניסה הדרומית ליישוב. אני מבקש להודות לצוות משרד עורכי הדין ארדינסט על מאמציהם, אשר אתמול עד השעות הקטנות של הלילה והיום בשעות הבוקר המוקדמות, פעלו יחד איתי להגיש את בקשת עיכוב הביצוע. המועצה תמשיך להאבק בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה על מנת למנוע את סגירת הכניסה הדרומית".
י.
הטבע נועד לאדם ולכן הוא יהיה בעדיפות משנית
שר האשפתות
ברור, הבוס של סולברג הלוא הוא יצחק עמית גר במבשרת ומשתמש קבוע בכביש בדרכו לביתו עם עבירות הבניה.
מישהו חושב שהוא ייתן שיסגרו לו את הכביש?
אזרח מודאג
ראש מועצה חרטטן שימנה מנכ"ל מועצה שלא סיים תואר ראשון, וביחד דואגים רק לעצמם ולמקורבים שלהם, בעיקר יושבים ומנצחים את התרבות שלא עושים כלום למען התושבים, במשך שנים אין אחזקה של מדרכות וכבישים, רובם הרוסים, אין ניקיון ברחובות צואת כלבים בחוץ, גני משחקיים נראים מוזנחים אין אכיפה, פניה למוקד קריאות לא נענות וכו'. הכל נעשה ברגע אחרון, ולכן הכל עקום ובשיטה של כיבוי שרפות ולא ניהול מועצה תקין.
כן
ממליץ להוסיף מפה כדי שנדע על איזה כביש מדובר
רפי הנהגים לא נצחו, הפתרון עקום ומטומטם
אחד מהרעיונות ההזויים של החברה להגנת הטבע, פגיעה שלא לצורך באלפי תושבים. יש דרכים חדשנייות למנוע הפגעות של בעלי חיים מרכבים ולהפך. סגירת כביש?? שעוזר למאות נהגים להגיע לשכונות רבות במבשרת ציון מבלי להכנס דרך הכניסה הפקוקה.
מוזמנים תחילה לפתוח את המחלף שבוטל בטיפשות תכנונית בבניית גשר כביש 1 בסיבוב מוצא.
ראו מחקר של הטכניון, תלמדו ותציעו פתרונות ראויים של חיים משותפים טבע ובני אדם https://www.technion.ac.il/blog/%D7%9B%D7%99%D7%A6%D7%93-%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%A8-%D7%91%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%9D/
חלם זה כאן - החברה להגנת הטבע
רשלנות של החברה להגנת הטבע – קראו מחקר שלה עצמה. גם היא חושבת שניתן למנוע דריסה בלי לסגור כבישים. אז למה היא לא מונעת? ורוצה לפגוע באלפי תושהי מבשרת ציון?
https://www.parks.org.il/new/drisot/
ענת
שישימו אמצעים להגנה על חיות הבר בכביש. כגון מעבר עילי, פסי האטה. בטוח שיש מה לעשות כדי להגן על חיות הבר
חיים טייכר
הרבה מהומה על לא דבר. הכביש המדובר לא ממש עוזר לתושבי מבשרת. הוא מתפתל וחובר לכביש העולה אחרי סיבוב ארוך ומיותר. הוא נבנה במקור רק ככביש תומך בעבודות המנהרה.הכניסה הדרומית המקורית בוטלה בצורה דורסנית ובלתי מתחשבת בתושבי מבשרת. גם הכניסה הראשית למבשרת ציון בוטלה ואיתה הרחיקה את התחבורה הציבורית לתחנה ליד אבו גוש. אם זה לא מתוך זדון אז התחשבות זה מתוך זילזול וחוסר התחשבות בוטה.