בעיות התנועה והסכנה הבטיחותית בסמוך לשוק רמלה לוד (צילום: באדיבות המצלם, צילם ארכיון ועד סוחרי השוק)
בעיות התנועה והסכנה הבטיחותית בסמוך לשוק רמלה לוד (צילום: באדיבות המצלם, צילם ארכיון ועד סוחרי השוק)

צו ההריסה לשוק: "פועלים לביטולו. מעולם לא נדרשנו להיתרים המבוקשים"

אביב בן עמי, היזם שעומד מאחורי שוק רמלה לוד, משיב בשיחה עם "כל העיר" לטענות שעולות נגד מתחם השוק במיקומו החדש - בין תלפיות לבית צפאפא. לדבריו, בעיות התנועה טופלו, הוגשה תוכנית תנועה כוללת לעירייה ונשכר צוות פיקוח. ומה באשר לצו ההריסה של רשות האכיפה? "לא מבין מה רוצים"

פורסם בתאריך: 19.1.25 09:51

כחודש בלבד לאחר שנפתח מחדש במיקום חדש – בין תלפיות לבית צפאפא – שוק רמלה לוד קיבל מרשות האכיפה במקרקעין צו הריסה. מאז התקבל הצו, אנשי השוק פועלים בדרכים משפטיות להסרתו, ול"כל העיר" הם אומרים כי כלל לא ברור להם מה רוצים מהם.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", השוק במיקומו הקודם בתחנת הרכבת במלחה נסגר לפני כשנתיים, בשל עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה. מאז, חיפשו הסוחרים והיזמים שעומדים מאחוריהם מקום חדש. בדצמבר האחרון נפתח השוק, והפתיחה היתה חגיגית ועמוסה במבקרים – הרבה מעבר לציפיות.

הדבר הוביל לכאוס תנועתי גדול, ולתלונות וטענות שהעלו תושבים מבית צפאפא, על בלגן שנוצר בכביש הצר גם כך ובעיקר על סכנה למאות ילדי בית הספר היסודי שפועל בהמשך של אותו הרחוב שבו פועל השוק. התושבים וההורים התלוננו בעירייה ובפני חברי מועצת העירייה, אולם הבעיה היותר חמורה של השוק הגיעה דווקא ממקור אחר: רשות האכיפה במקרקעין, אשר הוציאה למקום צו הריסה מינהלי.

"לאחר שהוגש תצהיר מפקח ב-11 בדצמבר ולאחר ששוכנעתי שבוצעה עבודה אסורה, ולא חלפו יותר משישה חודשים מיום שהסתיימה העבודה האסורה, ולאחר התייעצות עם היועץ המשפטי של הרשות לאכיפה במקרקעין ומתכנן המחוז הנני מצווה על הריתה וסילוקה של העבודה האסורה וכן על הפסקת השימוש האסור", כך נכתב בצו ההריסה.

על פי צו ההריסה, בשטח שבו פועל השוק בוצעו עבודות ללא היתר:
– חציבה שינוי מפלס בגובה של עד שלושה מטרים
– בניית גדרות ברזל ושערים כ-3,440 מטר
– בניית מבנה יביל
– בניית מסלעה בגובה שנע בין כחצי מטר לכמטר וחצי
– במיית מדרגות קונסטרוקציה עם ברזל וביסוס בטון


צו ההריסה לשוק רמלה לוד

צו ההריסה לשוק רמלה לוד


בעלי וסוחרי השוק הופתעו מאוד מצו ההריסה, ומאז שהוצא הם פועלים להסרתו. בשיחה עם "כל העיר" מסביר אביב בן עמי, היזם שעומד מאחורי הקמת השוק, כי "הטענה של רשות האכיפה היא שאנחנו פועלים ללא היתר בניה, אך לא נדרשנו לכך על ידי עיריית ירושלים, שהיא זו שמוציאה היתרים כאלו. מעבר לכך, אנחנו יריד שמתקיים פעם בשבוע, אנחנו פועלים כבר 30 שנה ומעולם לא נדרשנו להוציא היתר בנייה. אחרי שהוצא צו ההריסה, אנחנו פועלים להסרתו".

 

 

בן עמי נדרש, כמובן, גם לבעיות התנועה שנוצרו בכביש הגישה לשוק במיקומו החדש, שהובילו לתלונות ולטענות של תושבים בבית צפאפא. לדבריו, ביום הפתיחה של השוק במיקום החדש היו בעיות תנועתיות, שנבעו גם מכמות מבקרים הרבה מעבר לציפיות, אך הדברים מטופלים.

"מיד לאחר יום הפתיחה של השוק שכרנו, בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטים (עיריית ירושלים ומשטרה, ר"ג), חברת מכווני תנועה חיצונית", אומר בן עמי. "כעת, בכל יום שהשוק פתוח – כרגע פעם בשבוע – יש 8 פקחים שאחראים על הכוונת התנועה, מניעת פקקים ו-ויסות התנועה בצורה מסודרת. חשוב לי לציין את משטרת ישראל ולהודות לשוטרי מרחב מוריה. אנשים מקסימים, שנרתמו ונכונים לסייע בפתרון בעיות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה פורה ורואים את התוצאות בשטח".

עוד מוסיף בן עמי בנושא התנועה: "בימים האחרונים גובשה תוכנית תנועה חדשה לאזור שבו פועל היריד. אני בטוח שהתוכנית הזו תאושר בימים הקרובים, ומשם הדרך תהיה סלולה לפתרון מלא של בעיות הבטיחות בדרכים סביב בית הספר ובעיות החניה סביב היריד".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תסגרו את השוק רמלה המכוער שפתחתם. אפילו מפני הגשם אי אפשר להסתדר.בגדים על הפנים וסתם פקקים על שום דבר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר