חסימות מוחלטות של מדרכות ואיי תנועה (צילומים: ברחובות שלנו)
חסימות מוחלטות של מדרכות ואיי תנועה (צילומים: ברחובות שלנו)

בכביש בגין, על מדרכות ואיי תנועה: מאות רכבים חנו בניגוד לחוק – העירייה הפקירה את הולכי הרגל

אמש, מוצ"ש, כפי שקורה בכל אירוע גדול בירושלים - בין אם פסטיבל אורות בגן הבוטני או משחק של בית"ר ירושלים בטדי או הופעה בהיכל הפיס ארנה - הופקרו הולכי הרגל ונהגים החל מצומת פת, דרך קטמונים ח'-ט' ומלחה ועד כביש בגין ודרך גולומב בשל חניה אסורה וחסימה מוחלטת של מדרכות, שבילי אופניים ואפילו נתיבי נסיעה בכביש בגין. למרות הסכנות הרבות ותלונות למוקד העירוני - העירייה לא ביצעה אכיפה

פורסם בתאריך: 12.1.25 18:05

זה כבר הפך לנורמה, עניין שבשגרה – בכל אירוע גדול שמתקיים בקרית הספורט במלחה – בין אם משחקים של בית"ר והפועל ירושלים, בין אם הופעות – הולכי הרגל במרחב – בשכונת מלחה, בקטמונים, בגוננים וברמת שרת-קרית היובל – מופקרים לגורלם. המדרכות מולאמות לטובת חנייה אסורה של רכבים בצורה שלא מאפשרת מעבר של הולך רגל בודד, שלא לדבר עם הורים עם עגלות או נכים בכיסאות גלגלים. גם איי התנועה על ציר גולומב – אפילו בחיבור עם כביש בגין הסואן – היכן שממוקמים מעברי חציה – נחסמים לחלוטין ולא מאפשרים מעבר – בוודאי שלא מעבר בטוח עם נראות טובה עבור הולכי הרגל. וזה לא הכל – שבילי האופניים במרחב, המדרכות ברחובות הפנימיים – הכל הופך למגרש חניה אחד גדול.

כל זה, כך מסתבר שבוע אחרי שבוע כמעט, לא נוגע לעיריית ירושלים שמסרבת לאכוף את עבירות החניה מסכנות החיים הללו. והולכי הרגל? שיסתדרו. אולי בעירייה מצפים מהם להישאר בבית בזמן אירועים גדולים בקרית הספורט (או בגן הבוטני או בכל מקום אחר בעיר).

זה כבר הפך עניין שבשגרה – בכל אירוע באצטדיון טדי או בהיכל הפיס ארנה – נתיב אחד לפחות בכביש בגין (לפעמים אפילו 2) הופכים למקומות חניה. ושאר משתמשי הדרך? כדאי שישימו לב איך הם נוסעים. ומה עם הנהגים והנוסעים שחונים כך באמצע הכביש? מישהו חושב על הסכנה שהם נמצאים בה כשהם הולכים על כביש סואן? כנראה שלא.

ואם תהיתם – החניונים הסמוכים לאצטדיון טדי – בעין יעל ובגן החיות היו ריקים. איך זה הגיוני? פשוט מאוד – יותר נוח וקרוב להעמיד את הרכב היכן שרוצים בקרבת האצטדיון. הרי ממילא לא מבוצעת אכיפה.


איך אפשר לעבור כאן? אי תנועה בצומת בגין-גולומב (צילום: ברחובות שלנו)

איך אפשר לעבור כאן? אי תנועה בצומת בגין-גולומב (צילום: ברחובות שלנו)


יוסי סעידוב יו"ר מינהל קהילתי גוננים (קטמונים): "תושבי הקטמונים סובלים מחניה פרועה ובלתי חוקית על מדרכות, איי תנועה, מעברי חציה וצמתים – מדי פסטיגל או משחק כדורגל המתרחשים בארנה או בטדי. מדובר בתופעה המסכנת חיים וזהו עניין של זמן עד שהיא תגבה חיים. כל עירייה נורמלית בעולם מסדירה מקומות חניה מחוץ לעיר ושאטלים לאיצטדיון – חוץ מעיריית ירושלים המעדיפה את האובססיה לרכב הפרטי של תושבים מחוץ לעיר על פני טובת תושבי העיר".

חבר מועצת העירייה אריאל בזיז (התעוררות) שמנסה למצוא פתרון לבעיה האמיתית שנוצרת, ואף הניח באחרונה הצעה לפתרון, אומר ל"כל העיר": "כאוהד ספורט בעצמי, שפוקד את אזור טדי והארנה כמעט מידי שבוע, אני מזדעזע כל פעם מחדש מגודל האירוע סביב חניית הרכבים באזור. כלל המתחם לא ערוך לקלוט כמות כזאת גדולה של רכבים ומערכת התחבורה הציבורית בעיר ובכלל לא מאפשרת מענה הולם. לא לתושבי ירושלים ולא לקהל שמגיע מחוץ לעיר. מחובותינו לדאוג קודם כל לבטיחות התושבים – הן להולכי הרגל והן לכלי רכב הנוסעים בצירים הסמוכים, לרבות כביש בגין.

"לצד זאת, עלינו לייצר קרקע שתדע לקלוט כמות קהל שכזאת, הן במשחקי ספורט והן באירועי תרבות – לטובת המועדונים הירושלמים ותושבי העיר ככלל. בכל אירוע בסדר גודל כזה במתחם, אני מוצף בעשרות פניות מוצדקות בנושא. הבטחתי שאפעל בנושא ולאחרונה הנחתי הצעה אשר מציעה מערך היסעים ממספר נקודות ברחבי העיר ומחוצה שלה וכן חסימת נתיבים נוספים והרחבת אזורי החנייה באופן נקודתי ובהתאם לאירועים המתקיימים באזור. אני מאוד מקווה שיישמו את ההצעות שהנחתי בתקווה לפתרון הסוגייה בהקדם".


חסימה מלאה של המדרכה בציר גולומב (צילום: ברחובות שלנו)

חסימה מלאה של המדרכה בציר גולומב (צילום: ברחובות שלנו)


 

 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פועלת בתיאום עם משטרת ישראל ונערכת לקראת כל אירוע המוני באצטדיון טדי ובארנה. אגף האכיפה בעירייה והמשטרה פועלים יחד לסגירת השכונות הסמוכות לאצטדיונים בעת אירועים המוניים וזאת ככל שניתן, ומאידך ישנה מדיניות מקלה של אכיפה לאור כמות הצופים הרבה. כמובן שמתבצעת אכיפה במקרים של חניה מסכנת חיים.

"עיריית ירושלים מבצעת אכיפה נרחבת של חניה לא חוקית על המדרכות בכל שעות היום, הכוללת עשרות אלפי דוחות מדי שנה, למעט במקרים בהם יש היתר משפטי, דוגמת רכב עם תו נכה.

"אכיפת החניה מבוצעת לרווחת כלל התושבים בעיר, ובמסגרת המדיניות ישנה התייחסות לכל שכונה והיבטי החניה הנכונים לה, תוך ביצוע התאמות אכיפה בשכונות, גם בהתייחס לשכונות בהן פתרונות החנייה מורכבים ומאתגרים. בשעות הלילה ישנה מדיניות אכיפה ארוכת שנים בחלק משכונות העיר הוותיקות, שם מתבצעת אכיפה תוך שימת דגש על חניות מסכנות חיים בלבד והפרעה לתנועה ולהולכי הרגל, וזאת בשל מצוקת החניה בשעות הלילה.

"הסדרי חניה בשכונות מתבצעים תוך קיום תהליכי שיתוף ציבור באמצעות המנהלים הקהילתיים. מטרתם היא לייצר את האיזונים בין השימושים השונים והרבים בחניה במרחב הציבורי. עם זאת, מבוצעת אכיפה כלפי רכבים שחונים על המדרכה וחוסמים באופן מלא את המעבר להולכי הרגל. בכל מקרה של הפרעה למעבר הולכי רגל ו/או התנועה, ניתן להודיע למוקד העירוני 106.

"לצד פעולות אלו, מקדמת העירייה תוכניות להכשרת מגרשים פנויים והשמשתם כחניונים, על מנת לתת מענה למצוקת החנייה הקיימת בעיר. העירייה גם פועלת בחודשים האחרונים להצבת עמודונים למניעת חסימת מדרכות ומעברים ציבוריים. העמודונים הוצבו במרכז העיר ובשכונות הסובבות ובכוונת העירייה להרחיב את הפרויקט לשכונות בכל רחבי העיר.

"עוד פועלת העירייה לקידום תשתיות תחבורה ציבורית מתקדמות – תוך מתן דגש על שדרוג המערכות להסעת המונים, ובהן אוטובוסים וקווי רכבת קלה, לצד קידום וסלילת שבילי אופניים. אלה יהוו אלטרנטיבה משמעותית לשימוש ברכב פרטי. כמו כן, לאחר פתיחת הקו הירוק שיגיע לארנה/ טדי, תשקול העירייה בשנית את מדיניות אכיפת החניה באזור בזמן אירועים המוניים, תוך שימת לב לפתרון שיינתן על ידי תחבורה ציבורית, אשר נתמכת בחניוני 'חנה וסע' הפזורים ברחבי העיר".


צומת בגין-גולומב (צילום: ברחובות שלנו)

צומת בגין-גולומב (צילום: ברחובות שלנו)


ממשטרת ירושלים נמסר: "יש לפנות לעיריית ירושלים, האמונים על נושא האכיפה והפיקוח על החנייה באזור ובכל רחבי העיר.
"חרף האמור יצוין כי במהלך האירועים שהיו באזור אצטדיון טדי ובהיכל הפיס ארנה בירושלים, המשטרה רשמה למעלה מ- 20 דוחות תעבורה בכביש בגין בעקבות הסכנה למשתמשי הדרך באזור. משטרת ישראל תסייע לפקחי הרשות המקומית בכל משימה שתצריך זאת".

 

תגובות

9 תגובות
9 תגובות
  1. גוני

    מעצבן מאוד איך חונים בנו את אצטדיון טדי היו המון חניות ביטלו יותר מחצי מהחניות אין מה לעשות פרט להאשים את מי שתיכנן מקום שמכיל כ 30 אלף אוהדים שבכל משחק לפחות יש כ 15 אוהדים שזה כמות רכבים ענקית אין את מי להאשים פרט לעירית ירושלים ולמתכנן של המתחם ואין סיבה לתת דוחות שיש משחק אני חונה רחוק מהבית אין מה לעשות

  2. ירושלמי

    מי שאשם בחוסר חניות בר ברקת שויתר על חניות מתחת לארנה,ניתן לתקן היום לבצע חניות תת-קרקעיות בחניה בין הארנה לאצטדיון בשלבים לא פחות מ3 קומות

  3. דוד תנעמי

    עירית ירושלים מתמחה בגריעת מקומות חניה בכדי להרבות בדוחות חניה

  4. מוריאל

    אני קיבלתי דו"ח מניה במקום של הפריעה….
    בנוסף מחוץ לבית המשפט העירוני. רכבים של העיריה חונים בניגוד לחוק.
    שחיתות שלטונית כבר אמרנו?

  5. עיריית פח אשפה

    פשוט עירייה בדיחה
    במקום לבנות חניון בתשלום של חמש קומות בטדי וארנה מפקירים את התושבים בטענה של הרכבת שתגיע תפתור את הכל בעזרת השם כמובן

  6. דוד תושב השכונה

    ליבי ליבי עם הולכי הרגל, אבל לא לשכוח שמישהי בעיריית ירושלים פשוט אלרגית למקומות חנייה, ובכל הזדמנות מבטלת 40-50 מקומות (עיין פלמ״ח/ הארי/ ניקנור/ הורקניה/ שי עגנון/ בני בתירא/ וכו'). ברגע שמשפצים רחוב, מתחיל התערבות בין השכנים, כמה מקומות יצליחו לבטל!? מאז הקורונה, אנחנו מעריכים כי העירייה ביטלה כ 450 מקומות, ואילו הרכבת הקלה בצומת ניות רחוקה …. 1,400 מטר מאיתנו!!!

  7. נהג 'לא אוהב ספורט

    השוטרים במשחק איך יתנו דוח
    רק במשחקי ספורט יש הקלה כל אולם אירועים שאין מספיק חניה וחונים בה במקום שלא מפריע לאף אחד כולם מקבלים דוח

  8. שמואל כהן

    במקום כמו איצטדיון או מופעים צריך שתהיה חניה מסודרת למה אין חניה מסודרת ליד

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר