לפני שיהיה טוב, יהיה רע: חברת כפיר, מפעילת הרכבת הקלה, מודיעה לנוסעים כי בשבועות הקרובים תדירות הרכבות בשעות השיא תפחת. הסיבה – שדרוג הקרונות הישנים והתאמתם למערכות טכנלוגיות מתקדמות וחדישות – כל זאת לקראת הפעלת הארכות הקו להדסה עין כרם בדרום מערב העיר ולנוה יעקב בצפון ירושלים.
"שדרוג זה הכרחי ויאפשר התאמת הקונות למערכות הטכנולוגיות המתקדמות והחדישות ביותר, אשר ישפרו את חווית הנסיעה בעית פתיחת הארכות הקו האדום", נמסר מחברת כפיר.
על פי הודעת החברה – בשעות השיא תדירות הרכבת תעמוד מעתה על כ-7 דקות – ולא כפי שקיים כעת (כל 5.5 – 6 דקות).
יש לציין כי במקור היתה אמורה להיות התדירות בשעות השיא של כל 4 דקות, אך מאז שונו תנאי המכרז (כבר לפני מספר שנים) ונקבע כי התדירות תהיה כל 6 דקות.
עם פתיחת הארכת הקו להדסה עין כרם, צפוי להיות שדרוג בתדירות בין הדסה לבין התחנה המרכזית – כיוון שעל פי התכנון צפוי לפעול קו חדש – רק בין הדסה עין כרם לתחנה המרכזית.
כך או כך, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר" – לפני פתיחת ההארכות להדסה עין כרם ולנוה יעקב – צפויה השבתה של הרכבת הקלה מנסיעות מסחריות למשך כשבוע. במהלך השבוע הזה הרכבת תיסע על המסילות לכל אורך הקו – אך רק לצורך ביצוע בדיקות אחרונות כדי לבדוק את תקינות כלל המערכות.
בעיריית ירושלים, במשרד התחבורה ובצוות תכנית אב לתחבורה נערכים בשבועות האחרונים למציאת פתרונות ומענים לנוסעי הרכבת הקלה בעת ההשבתה. מדובר, כידוע, על כ-170,000 נסיעות מדי יום ברכבת הקלה – כך שעם ההשבתה הצפויה לנסיעות מסחריות צפויים ימים של כאוס תחבורתי בעיר – בעיקר בפן של התחבורה הציבורית, אך צפוי כי הדבר ישפיע על כל מערך התחבורה העירוני ויוביל ליותר עומסי תנועה.
Seysul
כתב גרוע, כותרת טיפשית, חובבני מאוד
אזרחית
אפשר בבקשה להתבטא קצת יותר בהתחשבות.??
עוד בשורה רעה?
ם הכל אפשר להתמודד רק לא עם העצוב מכל
יואב מיוסט ירושלים
איך עושים דבר כזה זה לא הגיוני
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
למה אין תגובות??
שלחתי!! אבל ייתכן כי תגובתי אינה לארוחכם??
רק תחינה ובקשה לשפה יותר מתחשבת ורכה.
נוני אריאל
מדוע כל הכותרות שלכם הם שליליות?, אם חשבתם שזה יגלה סקרנות אצל הקוראים אז אתם טועים בגדול.
עזרא עזרא
תגבירו את תדידות האוטווסים מהשכונות למררכז העיר בעיקר בשעות הבוקר ליציאה לעבודה ובחזרה אחר הצהריים
שירה
סליחה? מה פספסתי? תדירות כל 5.5 – 6 דקות? בשעה 7 בבוקר שזו ללא ספק שעת שיא תדירות הנסיעות היא 8 – 10 דקות. בואו לא ניתמם הרכבת הקלה לא ממש קלה. לא תמיד פותרים בעיות – ע"ע השמן ששבוע שעבר נשפך על המסילה ולא היה פיתרון התניידות לאנשים. עכשיו יש בעיה שהיא תושבת למשך שבוע ויהיו אוטובוסים חליפיים שיסעו בנתיבים שהם לא של תחב"צ.
גיורא
מכירים אותם. אלופים בתרוצים. זאת מחלה של רוב נותני השירותים במדינתנו. עניין של מנטליות…
יוסי
בושה
מוכרים את השטח הציבורי לחברה פרטית ואז לא מבינים למה המצב נראה כמו שהוא נראה
אי אפשר לעלות לרכבת מרוב עומס
הנוסע
הגיע הזמן לשדרג את המערכת הזו, ולהפעיל את הקו במלואו.