תלמידי כיתה ז' מישיבת "נתיב חיים" באוניברסיטה (צילום: דוברות ישיבות ואולפ)נות בני עקיבא
תלמידי כיתה ז' מישיבת "נתיבות חיים" באוניברסיטה (צילום: דוברות ישיבות ואולפנות בני עקיבא)

מכיתה ז' לאוניברסיטה: לראשונה, שלושה מוסדות אקדמאיים החלו בשיתוף פעולה עם ישיבת בני עקיבא "נתיבות חיים" בפסגת זאב

בישיבה התיכונית החלו בשנה שעברה בפיילוט של שיתוף פעולה בתחום המדעים עם מוסדות אקדמאיים ולאחרונה החליטו בהנהלת מוסד החינוך להעמיק את הקשר עם אותם מוסדות - האוניברסיטה העברית, קמפוס גבעת רם;  מכללת עזריאלי ומכללת הדסה. ראש הישיבה, ספי שרמן: "האקדמיה צריכה להיות פתוחה לכולם, והחזון שלי הוא שתלמידים יכירו אותה מגיל צעיר"

פורסם בתאריך: 4.12.24 13:24

במסגרת שיתוף הפעולה בין ישיבת בני עקיבא, "נתיבות חיים" לבין המוסדות האקדמיים האוניברסיטה העברית קמפוס גבעת רם,  מכללת עזריאלי ומכללת הדסה יוצאים תלמידים מהישיבה, החל מכיתה ז' ועד י"ב, אל אותן מוסדות אקדמאיים ושם הם נחשפים למעבדות השונות ומתנסים בעבודה עם הכלים הרלוונטיים.  במקביל, סטודנטים אשר קיבלו מלגות מ"קרן רוטשילד" מגיעים לישיבה וחונכים את התלמידים באמצעות פעילויות מגוונות.

כדי לעודד את התלמידים ללמוד תואר ראשון, החלו לאחרונה בישיבה אף במיזם "עשר עד עשר"-  ליווי לו זוכים תלמידי מוסד החינוך מגיל 12 ועד 22, מתוך מטרה לשלבם במוסדות אקדמאיים.


תלמידים מישיבת "נתיבות חיים" במוסד האקדמי (צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא)

תלמידים מישיבת "נתיבות חיים" במוסד האקדמי (צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא)


 

"ברגע שילד נחשף לאקדמיה כבר בכיתה ז', הסיכוי שירצה ללמוד במוסד אקדמי לאחר הצבא גבוה מאוד", אומר ראש הישיבה, הרב ספי שרמן. "אם אצל תלמיד אין מסורת של לימודים אקדמיים בבית, אני רוצה להנחיל לו אותם בבית הספר. בסקר שערכנו בין התלמידים  בשנה שעברה בזמן ביצוע הפיילוט, גילינו עלייה ב-30 אחוזים במספר התלמידים שהביעו רצון ללמוד לאחר הצבא. ככל שנמשיך עם שיתופי הפעולה, המספרים ימשיכו לעלות.


תלמידים מישיבת "נתיבות חיים" (צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא)

תלמידים מישיבת "נתיבות חיים" (צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא)


"האקדמיה צריכה להיות פתוחה לכולם, והחזון שלי הוא שתלמידים יכירו אותה מגיל צעיר. זה צעד שאמור ליצור שוויון הזדמנויות עם כל שאר תלמידי ישראל בלי קשר לבית ולרקע שכל אחד ואחת הגיעו ממנו. אציין, כי אני מתנגד נחרצות למסלול של י"ג-י"ד, מאחר ואין לכך שום משמעות אקדמאית, או ללימודי תואר ראשון במסגרת התיכון מאחר ונער צריך לחיות חיי חברה של נער. לכן אני רואה חשיבות עליונה בחשיפה לעולם האקדמי באופן שבו אנו פועלים בישיבה".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר