הרב אבי גולדברג ז"ל
הרב אבי גולדברג ז"ל

עוד טרגדיה בהימפלרב: סרן במיל' אבי גולדברג, מחנך ורב החטיבה העליונה, נפל בקרב בלבנון

תיכון הימלפרב, ששכל 8 מבוגריו בשנה האחרונה, איבד בסוף השבוע גם את אבי ז"ל, מחנך בשכבת י', רב ולוחם. הוא הותיר אחריו אישה - רחל - ו-8 ילדים - יהודה, שירה, טליה, הדס, אלישיב, הלל, רעות, נווה. יהי זכרו ברוך

פורסם בתאריך: 27.10.24 10:28

עוד הותר לפרסום, שוב הלב מתנפץ לרסיסים: סרן אבי גולדברג – רב ולוחם, לוחם ורב החטיבה העליונה בתיכון הימלפרב, שהתגורר עם משפחתו בשכונת מקור חיים, נפל בקרב בדרום לבנון. אבי שירת כרב צבאי בגדוד 8207 של חטיבת אלון (228). הלוחמים בחטיבה שירתו כ-270 ימים במילואים בשנה האחרונה, בשלושה סבבים שונים – תחילה בהגנה על גבול הצפון וכעת גם בקרב בדרום לבנון.

הוא הותיר אחריו אישה – רחל, 8 ילדים – יהודה, שירה, טליה, הדס, אלישיב, הלל, רעות, נווה – משפחה ענפה וקהילה שלמה שאבלה ובוכיה. יהי זכרו ברוך.

אבי ז"ל הוא החלל ה-9 של תיכון הימלפרב במלחמה האחרונה. הוא בוגר בית הספר שהפך ברבות השנים לאיש צוות חינוכי. הוא היה המחנך של כיתה י' 2 ורב החטיבה העליונה.

כאמור, תיכון הימלפרב ספג בשנה האחרונה אבדות קשות ורבות:
סגן אריאל רייך ז"ל

רס"ל במיל' בן זוסמן ז"ל

סמ"ר ענר שפירא ז"ל

סמ"ר שחר פרידמן ז"ל

סמ"ר דביר ברזני ז"ל

סמ"ר אוריה איימלק גושן ז"ל

סמ"ר עלמקאן טרפה ז"ל

הירש גולדברג-פולין ז"ל


אבי ז"ל ורעייתו רחל מנגנים בערב מיוחד בביתם לפני הימים הנוראים

אבי ז"ל ורעייתו רחל מנגנים בערב מיוחד בביתם לפני הימים הנוראים


 

 

ברשת החברתית נכתבו מילות פרידה רבות מאבי ז"ל. "בלב מורתח, בכאב שאין לו סוף, אנו מודיעים על נפילתו של הגיבור הקדוש, חברנו סרן הרב אבי גולדברג הי״ד – רב ולוחם, לוחם ורב, שנפל בקרב בלבנון", נכתב באחד מהם. "בשעה קשה זו אנו עם רחל והילדים – יהודה, שירה, טליה, הדס, אלישיב, הלל, רעות, נווה והמשפחה כולה. אנו נזכרים בדברי החיזוק והעידוד ששלח לנו לאורך השנה האחרונה, כשסיפר בעיניים בורקות ובקול רועד מהתרגשות על תחושת השליחות שמלווה אותו ואת הגדוד כולו במשימתם. הוא הניח את הגמרא והחומש ויצא להילחם אך מעולם לא פסק מלפעול בשליחותו של מלכו של עולם".

איש התקשורת חנוך דאום כתב: "הרב אבי, בין שלל מעשי החסד שלו היה מנהל את תפילות יום כיפור בקיבוץ גינוסר. לפני שנתיים זכיתי להתפלל איתו. איש צדיק וצנוע. הרב אבי הוא אב לשמונה ילדים שיתגעגעו אליו וילכו לאורו. רשימת הנופלים בימים האחרונים קשה וכבדה ושוברת לב. ואני מרגיש שראוי לציין כי הרב אבי היה איש תורה, תלמיד חכם שהבין כי זו מלחמת מצווה ויצא להגן על עמו. לפני שבועיים עוד הספיק למסור דרישת שלום למשפחתו מלבנון. כמה הוא היה נרגש כשדיבר עליהם. העצב אין לו סוף".

תהלה פרידמן שיתפה סרטון שבו נראית רחל, רעייתו של אבי ז"ל, כשהיא מנגנת בקונצרט, וכתבה: "היא עמדה על הבמה, מול 3,000 נשים בבנייני האומה, עם הכינור ביד, והתפללה. בכתה והתפללה. על האיש שלה שבלבנון, על החיילים, על החטופים. על כולנו. כמו רחל אמנו כזו, רק עם כינור ביד. וכולנו התפללנו איתה. כל כך התפללנו איתה.

"הבוקר הודיעו שהרב אבי גולדברג נפל. האיש שלה. הרב של הימלפארב. האיש והזוג שהם עוגן של שירה ונגינה ואמונה וחיזוק ואור. לא יודעת באיזה מידות מודדים כאב, יודעת שכואב המון ושיש מעט מאד מילים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר