חברי ועד המחוז בזמן השיפוצים בלשכה (למעלה עם כיוון השעון), פעילות לילדי עורכי הדין בבית הפרקליט, כנס פתיחת שנת המשפט, 'הספרייה' - מתחם העבודה השיתופית החדש (צילומים: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)
חברי ועד המחוז בזמן השיפוצים בלשכה (למעלה עם כיוון השעון), פעילות לילדי עורכי הדין בבית הפרקליט, כנס פתיחת שנת המשפט, 'הספרייה' - מתחם העבודה השיתופית החדש (צילומים: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)

פורצים את גבולות הלשכה: לשכת עורכי הדין ירושלים בונה קהילה

בשנה האחרונה מוביל מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין מהפכה של ממש: תמיכה ומענה מקצועיים לעורכות ועורכי הדין מכל המגזרים, פעילויות יזומות לשיפור האיכות המקצועית ותשתית נרחבת לקידום מקצועי ולחיזוק הקהילה והמשפחה

פורסם בתאריך: 19.10.24 20:42

מיד עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, הבינו בלשכת עורכי הדין במחוז ירושלים שעליהם להתגייס כדי לסייע בסוגיות הרגישות, המשמעותיות והמאוד ייחודיות שהביאו איתם האירועים החריגים. כגוף שמלווה ונותן מענה מקיף ומקצועי לעורכי הדין, היה ברור שהכלים המשפטיים יופנו כדי לסייע להמוני הישראלים שנפגעו מהמלחמה: המפונים מיישובי העוטף וקן העימות הצפוני, המילואימניקים שנאלצו לעזוב מקומות עבודה ולסגור עסקים ובכלל כל מי שעמד חסר אונים מול הבירוקרטיה והמציאות המטלטלת.

אנשי המחוז הקימו חמ"ל משפטי, סייעו וליוו כל פנייה, ובמקביל לא שכחו את רווחת חברות וחברי הלשכה והפיקו ערב לבני ובנות זוג של עו"ד מגוייסים. יצוין כי על נושא חמ"ל המלחמה (כמו גם על ועדת דיני עבודה) אחראית חברת הוועד עו"ד אורנה נבון כהן, שזכתה להוקרה על מגוון הפעילויות.


חברי ועד המחוז בזמן השיפוצים בלשכה (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)

חברי ועד המחוז בזמן השיפוצים בלשכה (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)


עבור יו"ר מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין, עו"ד ארז צצקס, מדובר בחלק מיישום החזון הרחב שאותו הוא מתווה יחד עם חבריו בעיר הבירה ובישראל כולה: חיבור עם הקהילה באופן שייטיב עם כולם. "אנחנו פועלים לממש ולהגשים את הפוטנציאל של המחוז ולהשפיע על הנעשה בירושלים דרך הקמת קהילה שמכוונת לטוב", מסביר עו"ד צצקס. "קהילה שיש בה רוח התנדבות במסגרתה כולם עובדים בשביל כולם: ערבים, יהודים, חילונים, חרדים, נשים וגברים".

צצקס הוא היו"ר, אבל כל אחד מ-17 חברי הנהלת המחוז ועוד רבים מבין עורכי הדין החברים בלשכה לוקחים חלק בקהילה הזו. כל אחד ותחום האחריות שלו, כשישנם חברים שאחראים ייעודית על המגוון הרחב של החומר האנושי במחוז – עו"ד שירה פדידה אחראית על קידום מעמד האישה ובתי הדין הרבניים, עו"ד לארה סעדי חולקת את תחום קידום מעמד האישה ומגזר ערבי ועו"ד לימור פלד אחראית על תחום המנטורינג (והשירות הציבורי) – שגם הוא קיבל חיזוק משמעותי בשנה החולפת.


כנס פתיחת שנת המשפט צילום לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים

כנס פתיחת שנת המשפט (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)


ההתחדשות בשנה החולפת ניכרת בכל תחום ותחום שחברי ועד המחוז נוגעים בו. הדבר בא לידי ביטוי בפיתוח ויצירת מגוון השתלמויות – תחום עליו אחראי עו"ד ד"ר איהאב אבו גוש; בשילוב עורכי הדין בוועדות השונות – תחום שעליו אמון עו"ד ארקדי אליגולאשוילי; ואפילו בקידום פעילויות ספורט לחברי הלשכה – תחום האחריות של עו"ד ישראל קדמי (שאמון גם על תחום בתי הדין הרבניים).

מענה לכל העולמות

הנהלת מחוז ירושלים החדשה בלשכת עורכי הדין בירושלים נבחרה לפני יותר משנה, מאז נעשים שינויים בכמה מישורים. אחד הנושאים המרכזיים המקודמים על ידי חברי ועד המחוז הוא ההתחדשות והיכולת להעניק לכל חברה וחבר בלשכה תשתיות ותנאים נאותים לעבודה. התוצאה: כ-10,000 עורכות ועורכי הדין הפעילים שרשומים במחוז – אשר נהנים היום מאולמות כנסים שעברו שיפוץ ושדרוג לראשונה לאחר 40 שנות פעילות; חלל עבודה שיתופי הפתוח לחברים ומעניק להם תשתית תקשורתית וטכנולוגית בעיצוב חמים ונעים; מעין בית שמהווה תזכורת לערך המרכזי של חיבור לקהילה ולמשפחה.

גם החדרים שמוקצים לעורכי הדין בבתי המשפט השלום והמחוזי בירושלים עברו שדרוג זאת בכדי להבטיח תנאים נוחים ונאותים בין הדיונים. עד כה חודשו ושודרגו החדרים בבית משפט השלום ובבתי המשפט לענייני משפחה ולתעבורה בהובלה של עו"ד מחמוד רבאח, חבר ההנהלה שאמון על התחום הפלילי ועל בית משפט השלום, ובקרוב יחודשו ויוקמו חדרים לעורכי הדין גם בבית המשפט המחוזי ובבית הדין לעבודה, שבו עד היום כלל לא הוקצו חדרים לעורכי הדין – זאת בהובלה של עו"ד מוטי חזיזה, שאמון על בית המשפט בית המשפט המחוזי, כמו גם על הנושא המנהלי והאגודות השיתופיות.


'הספרייה' - מתחם העבודה השיתופית החדש צילום לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים

'הספרייה' – מתחם העבודה השיתופית החדש (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)


"אנחנו מחפשים את היום יום הפיזי, את הלחם ואת המים של כל עורך דין בירושלים, ומנסים דרך זה לאפשר לו מצע טוב לצמוח ממנו", מסבירים בלשכה.

נושא נוסף שבו החליטו במחוז לשים דגש הוא טיפוח ומתן גיבוי מקצועי לעורכי הדין הצעירים ולמוסמכים החדשים – תחום אשר אותו מוביל בלשכה עו"ד עמית סבג. בוועד המחוז מודעים לחשיבות הליווי המקצועי לעורכי הדין הצעירים, בין אם בהכוונה ובין אם ביצירת קשרים מקצועיים רלוונטיים. עורכי הדיו צצקס וסבג שמים דגש מיוחד בנושא ודואגים להיפגש באופן אישי עם כל עורך דין מיד לאחר קבלת ההסמכה. זאת לצד מפגשים מצומצמים יותר שנועדו לתת הכוונה ומענה לסוגיות מקצועיות.

 

 

בנוסף, מוביל המחוז כנס בשם "צעדים ראשונים" שנועד לספק לכל עו"ד כלים בסיסיים בתחומי דיגיטציה, מיסוי, שיווק ובתי משפט. עורכי הדין הצעירים, שעושים את צעדיהם הראשונים במקצוע, נהנים גם ממאגר ומשירות רחב שנפתח ופועל ביוזמת המחוז וכולל גם עצות וכלים בתחום ניהול הקריירה.

המנכ"לית צהלה סרמונטה מסבירה כי במחוז החליטו לפעול בתחום ההשמה וכוח האדם בעקבות תלונות על איכות המשרות בעיר, ועל כך שהן שאינן מתגמלות כראוי. המאגר, הכלים המקצועיים והחיבורים בין עורכי הדין לבין מקומות עבודה פוטנציאליים – נועדו להבטיח יציבות במסלול הקריירה של מי שעושים את צעדיהם הראשונים בעריכת דין.


חברי ועד המחוז בזמן השיפוצים בלשכה צילום לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים

חברי ועד המחוז בזמן השיפוצים בלשכה (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)


תחום הצעירים, שאותו כאמור מוביל עו"ד סבג, הוא רק דוגמה אחת להבנה העמוקה של הצרכים הקהילתיים המאפיינת את מחוז ירושלים. המחוז מאוד ייחודי מבחינת תמהיל עורכות ועורכי הדין, שנמנים עם המגזר החרדי, דתי וערבי – כשלכל אחד מהמגזרים צרכים ומורכבות המאפיינים רק אותו. לכן, מרבית חברי המחוז אחראים כל אחד על תחום, כשהמטרה היא לתת מענה כולל לאלפי עורכים הדין החברים, ונראה כי נעשתה מחשבה כמעט על כל תחום אפשרי – על תחום הניקין בדגש על רשלנות רפואית אחראית עו"ד ריוול עדיקה, על נושא השירות הציבורי והמשפט העברי אמון עו"ד יצחק גורדון, ואילו על תחום השלטון המקומי אחראי אחראי עו"ד חיים נרגסי, שהוא ראש התביעה והמשנה ליועץ המשפטי לעיריית ירושלים.

"יש לנו ציבור מאוד הטרוגני שמגיע מגוש עציון, בית שמש, מטה יהודה ובקעת הירדן", אומרים בהנהלת המחוז. "לכן, רצינו לייצר פעילויות שמתאימות לכמה שיותר קהלים ושעונות על כמה שיותר צרכים. אם בעבר היה יום פעילות אחד בקיץ לכל עו"ד במחוז, היום הפכנו את זה לחודש עם שמונה פעילויות שונות ונגיעה בכל פלח באוכלוסייה. כל אחד יכול למצוא את עצמו שם. אנחנו מחפשים מה אנשים רוצים ומביאים להם את הדברים בהתאם לצרכים שלהם".


עזרה משפטית למפונים (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)

עזרה משפטית למפונים (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)


גאוות יחידה

בשנה האחרונה פעלו אנשי המחוז כדי להחזיר את האמון של עורכי הדין בשלכת עורכי הדין בירושלים. זה היה לא פשוט ונעשה בכמה מישורים במקביל. אחת הפעולות המרכזיות הייתה חיבור לשטח והבנת הצרכים האמיתיים של עורכי הדין ומתן מענה נקודתי וממוקד לבעיות שהתעוררו.
זה התאפשר הודות למעורבות ממשית של מרבית חברי ועד המחוז, אשר עובדים בשיתוף ובהרמוניה בפעילות חוצת סיעות, לאחר שהחליטו להניח את מחלוקות העבר מאחור. חברי הוועד משמשים כשגרירים ומייצגים, כפי שניתן לשים לב, תחומים ומגזרים שונים, תוך הקשבה לצרכים ולדרישות שעולים מהשטח.


פעילות לילדי עורכי הדין בבית הפרקליט צילום לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים

פעילות לילדי עורכי הדין בבית הפרקליט (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)


הדלת של חברי ועד המחוז תמיד פתוחה בפני חברי הלשכה, והם מקפידים להיות שותפים ולקחת חלק מלא בעשייה. וכך – מחוז ירושלים הוא חזון של קהילה שלמה ולמענה.

"אצלנו במחוז כל הקהילות מתאחדות סביב האינטרס המשותף שהוא מקצוע עריכת הדין, והאנשים חיים בשלום ובהרמוניה אחד עם השני תוך כבוד הדדי והכלה. כולם מכבדים זה את זה כבני אדם, מה שמוכיח שהדבר אפשרי גם מבחוץ לבית הזה. כשיש אינטרס משותף אחד ונרטיב אחד כולם יכולים לגור בכפיפה אחת ולחיות יחד", מסכם צצקס. "כל אחד יכול למצוא את עצמו בפעילות שלנו, תוך הקפדה על יצירת שיתופי פעולה לעשייה טובה – גם לציבור עורכי הדין וגם לחברה הירושלמית והישראלית בכללותה. יש לנו שיתופי פעולה עם נשיאי בתי המשפט בירושלים, עם ראש בין הדין הרבני ועם הסיוע המשפטי והסניגוריה הציבורית. בזכותם אנחנו מייצרים חיבורים ופועלים לא מתוך ואקום אלא מתוך הקהילה הירושלמית וחשוב לנו לדבר אותה ואת השפה שלה".


סדרת האירועים של הלשכה (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)

סדרת האירועים של הלשכה (צילום: לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים)


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר