חסימת מדרכות על ידי סוכות (צילומים: באדיבות המצלמים)
חסימת מדרכות על ידי סוכות (צילומים: באדיבות המצלמים)

בתחתית סדר העדיפויות: עיריית ירושלים נגד הולכי הרגל – גרסת סוכות

לחניית רכבים על מדרכות קשה להתרגל, אבל לרגל חג הסוכות - עיריית ירושלים מאפשרת גם הקמת סוכות על מדרכות - גם במחיר של סכנה להולכי רגל, בעלי מוגבליות, קשישים וילדים שצריכים לרדת לכביש. העירייה: "מדובר בשבוע חג בלבד, ובהתאם למדיניות לא מבוצעת אכיפה מלאה"

פורסם בתאריך: 15.10.24 22:47

אם אתם הולכי רגל בעיר ירושלים – כנראה שבשביל עיריית ירושלים אתם בתחתית סדר העדיפויות. בכל זאת, הקדימות ניתנת כמעט תמיד לכלי הרכב – בין אם במופעים קצרים מדי בצמתים ובמעברי חציה ובין אם בהתעלמות מכוונת מעבירות של חניה אסורה על המדרכה. כעת, למשוואה הזו נוסף גורם נוסף – האם גם אתם נתקלתם בסוכה שהוקמה על המדרכה וחוסמת את המדרכה באופן חלקי או מלא?

מישהו מכם יכול לדמיין מצב שבו מקימים סוכה על נתיב תנועה באופן כזה שחוסם את הנתיב ולא מאפשר נסיעת רכבים עליו? ברור שלא. ובצדק. אז למה בעיריית ירושלים חושבים שזה הגיוני לחסום את נתיבי התנועה של הולכי הרגל – המדרכות? הסיבה – כנראה רשומה במשפט הראשון – הולכי הרגל בתחתית סדר העדיפויות העירוני.


מעבר אין, אכיפה - קרית היובל (באדיבות המצלם)

מעבר אין, אכיפה – קרית היובל (באדיבות המצלם)


במהלך היממה האחרונה התקבלו ב"כל העיר" תלונות ממספר תושבים ברחבי העיר – מקרית מנחם, ממוסררה, מבית הכרם ומפסגת זאב. אליהם אפשר להוסיף גם את הסוכות שמן הסתם יצוצו, כמדי שנה, על המדרכות בסמטאות של השוק. בכל זאת – חג סוכות. כולם רוצים לסעוד בסוכה. והולכי הרגל? טוב, נו, הם בתחתית סולם העדיפויות – לא?

כך למשל, ברחוב חיל ההנדסה – כפי שניתן לראות כאן בתמונה (או שאולי בעצם לא – כי את המדרכה חוסמים גם שני רכבים שחונים בניגוד לחוק באין מפריע) – הסוכה חוסמת לגמרי את המדרכה. התקנות העירוניות קובעות שיש צורך להשאיר מעבר של לפחות 1.3 מטר למעבר הולכי רגל, בעלי מוגבליות המתניידים בכיסאות גלגלים ועגלות תינוק. בפועל – כפי שקורה במקרים רבים עם רכבים – אין באמת מעבר מספיק. הולכי הרגל נאלצים לרדת אל הכביש ולקוות שלא ייפגעו מרכב חולף.

הלאה – תלונות נוספות מגיעות מבית הכרם – מרחוב בית הכרם ומרחוב משכן שילה – שם הסוכות חוסמות באופן חלקי את המדרכות. תלונה שהוגשה למוקד העירוני 106 כמו גם לפקח עירייה שהסתובב ברחוב נענתה בתשובה "יש הנחיה של ראש העיר שלא לאכוף בחג סוכות".


חסימה חלקית - בית הכרם (באדיבות המצלם)

חסימה חלקית – בית הכרם (באדיבות המצלם)


 

 

ההנחיה הזו, חשוב לציין, תקפה רק במקרים של חסימות חלקיות. חסימות מלאות של המדרכה מהוות סכנה להולכי הרגל ומחייבות אכיפה. אבל לא כך הדבר. ברחוב הנורית הוזעקו השבוע פקחים מספר פעמים בשל חסימה מלאה של המדרכה. הפיקוח הגיע, נערכה התייעצות עם ההנהלה הבכירה בכיכר ספרא – ובסופה הוכרע על ידי ראש העיר להשאיר את הסוכה. והולכי הרגל? טוב, נו, תחזרו למשפט הראשון.

ומה אומרים בעירייה? בגדול – הם מנפנפים את התלונות. מבחינתם, "מדובר בשבוע החג בלבד". והולכי הרגל? עדיף שיסתכלו היטב כשהם נדרשים לרדת אל הכביש.


מסלול מכשולים ברחוב חיל ההנדסה (באדיבות המצלם)

מסלול מכשולים ברחוב חיל ההנדסה (באדיבות המצלם)


תגובת העירייה המלאה: "צוותי אגף הפיקוח והאכיפה יקיימו סיורים ברחובות השונים ויפעלו ככל שנדרש. אם תימצא הפרעה חמורה להולכי הרגל ולתנועה במדרכה, תפונה הסוכה. ככלל, עיריית ירושלים, בדומה למרבית הרשויות בארץ, מצמצמת את האכיפה במהלך חג סוכות, וזאת למעט במקרים חריגים בהם סוכה נבנית על מתקנים ללא אישור או מסכנת את בטיחות הולכי הרגל ו/או היושבים בה. מדובר בשבוע החג בלבד, ובהתאם למדיניות העירייה, לא מבוצעת אכיפה מלאה. עיריית ירושלים מאחלת לכל תושבי ירושלים ואזרחי ישראל חג סוכות שמח, בטוח ושקט".

 

תגובות

13 תגובות
13 תגובות
  1. דבורה וילשנסקי

    בושה, פשוט בושה! כתושבת
    פעילה בשוק מחנה יהודה, לצערי הפניות שלי לעיריה על חסימה לחלוטין של מעבר לנכים בגלל סוכה ברחוב השקמה-פינת בית יעקב נענתה ״יש מעבר באמצע״ – כלומר אדם בכיסא גלגלים נאלץ לנסות לחצות 3 צמתים/רחובות כי בעל עסק הקים קונסטרוקציה מפלצתית החוסמת לגמרי את השיפוע ממנו אמור נכה לנסות לעבור ממדרכה לכביש בצורה בטיחותית. לא תקין. חשוב שיהיו סוכות לאנשי שומרי מסורת – שאני ביניהם – אך לא על חשבון אחרים. פשוט בושה כואבת.

  2. מעוצבן

    תורידו ממסי הארנונה הגבוהים, אנחנו משלמים מסי עירייה גבוהים בכדי שהעירייה תעשה את עבודה בכל ימות השנה. מכוניות מקבלות דוחות על חניה במדרכות. וסוכות שמוקמו על כל המדרכה ומסכנות חיים, זה לא חשוב? זו לא עבירה על החוק? בסוכות אנשים לא עוברים ברחוב?

  3. תושב ירושלים

    די
    תפסיקו להיות ממורמרים אפשר ללכת לגור בחו"ל שמה אין סוכות ברחובות

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפקרות!!!ולא רק בסוכות ולא רק בנושא הזה.אנשים עושים מה שהם רוצים כי הם חושבים ובצדק שהם יכולים להתנהג איך שהם רוצים.ובכל ימות השנה.חלק מהעם הזה פשוט מגעיל.בחול הם לא מתנהגים כך,אז למה?

  5. מזי

    ברור…
    בכאוס הנוכחי של מלחמה, פיגועים ומגדלים, מה שחסר זה רק השתלטוות הדת על המרחב הציבורי.

  6. א.ר

    ברחוב טהון בביניינים החדשים טתמול ראיתי פקח שטלתי אוו סליחה למה יש סוכה על המדרכה נאמר לי שלבניין מאושר לעשות סוכה על המדרכה אמרתי לפקח אוקיי אתקשר למוקד 106 אך נאמר לי שאין צורך כי זה מאושר כמו כן הלכתי שאלתי אותו האם יש מעבר להולכי רגל ,קשישים ,בעלי מוגבליות והפקח אמר שהוא ראה שאפשר לעבור הלכתי לראות ואכן אפשר לעבור אך עדיין ישנם המון סוכות שאי אפשר לעבור דרכם ואני תושבת השכונה מבינה את מצוקת הסוכות ואת המצווה אך צריך להתחשב בכלל האוכלוסיה ואיני חושבת שתשובת ראש העיר נכונה שבוע ,שבוע ללא מעבר ,שבוע לקשישים ,בעלי מוגבלויות ,נשים וטף וילדים שצריכים לרדת לכביש אתם פשוט בושה .

  7. יפה

    סוכות זה באמת רק שבוע וזה חג ובירושלים שמלאה בניינים ומגדלים אין הרבה מקומות לבנות את הסוכה. מה שבאמת מהווה מטרד זה המכוניות שחונות על המדרכה כל השנה.

  8. אור

    הסוכות ברחוב הנורית זה 50 שנה ככה כבר אלה שהתלוננו לעיריה זה אימא מהמעון שלא גרה פה בכלל שהתקשרה לידי לעיריה להתלונן ועוד שכנה שהתלוננה שהיא לא יהודיה
    אל תשכחו שאנחנו מדינה יהודית ויש גם מדרכה בצד השני

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר