תחנת כוח ביתית
תחנת כוח ביתית

ההידרדרות במצב הביטחוני – כך תתאימו לעצמכם תחנת כוח ביתית

האיראנים, שוב, מאיימים על ישראל, הטילים של חיזבאללה מתקרבים יותר ויותר לירושלים וגם האיום מצד החות'ים עדיין לא חלף. ההידרדרות של המצב הביטחוני מובילה יותר ויותר אנשים לרכישת תחנת כוח ביתית למקרה חירום. כך תתאימו אותה לצרכים הנחוצים לכם

פורסם בתאריך: 14.10.24 18:33

ראשית ולפני הכל יודגש כי אין הנחיה שכזו ועל פי פיקוד העורף וצה"ל – גם אין צורך כזה. אבל – מאז שלב הלחימה העצימה בצפון, במיוחד לאחר חיסול שדרת ההנהגה של חיזבאללה ובעיקר של ראש הנחש חסן נסראללה, יותר ויותר ישראלים, ובאחרונה גם יותר ויותר ירושלמים, מבקשים להבטיח לעצמם חשמל גם בשעות חירום. זו הסיבה לעלייה משמעותית ברכישת תחנות כוח ביתיות, כחלק מההיערכות של התושבים למצב של כאוס – תרחיש שהוצג בעבר לא אחת.

אז רגע לפני שאתם רוכשים מכשיר שכזה – ושוב, אין הנחיה לרכוש וגם אין צורך על פי צה"ל – ממולץ לבדוק שתחנת הכוח הביתית שאתם רוכשים מתאימה לצרכים הביתיים שלכם. "מאות ואלפי ישראלים רכשו בשבועות האחרונים תחנות כוח בעלויות של אלפי שקלים במטרה להיות מוכנים לתרחישי חירום משמעותיים", מציין ליאור חמו, מנכ"ל אתר הסחר לאסטפרייס, שם מרגישים זינוק משמעותי ברכישת תחנות כוח ביתיות. "הבעיה עלולה להתגלות בזמן אמת – כאשר תחנת כוח שרכשתם תתגלה כלא מתאימה לצרכים הביתיים. יש הבדל משמעותי בין הצורך להטעין מספר מכשירים סלולריים, ובין הצורך להפעיל כירה חשמלית או מקרר משרדי קטן, שיחליף את המקרר הביתי במקרה של הפסקת חשמל ארוכה. לכן, אנחנו מפצירים בציבור הרוכשים לבדוק את הצרכים לפני הרכישה, ולוודא שאתם רוכשים מוצר שמתאים לכם בדיוק ויכול לשרת אתכם בזמן אמת באופן מלא".

אז איך תדעו מה מתאים לכם ומה לא? למומחי החשמל של לאסטפרייס יש כמה טיפים חשובים:

– התחילו בהכנת רשימה של המכשירים שאותם אתם מתכוונים להטעין באמצעות תחנת הכוח הסולארית. יש לקחת בחשבון את צריכת החשמל שלהם, הנמדדת בדרך כלל בוואטים. המידע הזה נמצא לרוב במכשיר עצמו או במדריך למשתמש.

– אחרי שאתם יודעים כמה וואט צורכים המכשירים שתרצו להטעין, העריכו את מספר השעות בהן נשתמש במכשירים האלה מדי יום. (למשל – בכירה חשמלית תשמשו זמן קצר יחסית, אבל הנייד שלכם יפעל כנראה שעות רבות יחסית מדי יום). כעת יש להכפיל את צריכת החשמל במכשיר במספר השעות שאתם מתכוונים להשתמש בו ביום. התוצאה שקיבלתם היא צריכת החשמל הכוללת, הנקראת גם וואט לשעה (ובאנגלית: WH).

 

 

– עכשיו תוכלו לדעת מהו מינימום הוואט לשעה שאתם צריכים לקבל מתחנת הכח שלכם. ככל שההספק של התחנה גבוה יותר, כך היא תהיה מסוגלת לטעון מכשירים חזקים יותר. דבר נוסף שמשפיע על יכולות התחנה שלכם הוא קיבולת הסוללה (כמה אנרגיה התחנה יכולה לאגור ולספק לאורך זמן).

– רוצים לאפשר חידוש טעינה יומיומי בקלות יחסית? מומלץ לצרף תמיד פאנלים סולאריים, על מנת לחדש את הטעינה באופן יומיומי. חשוב גם לתכנן מראש כמה זמן, במהלך שעות הלילה, נצטרך להשתמש במכשירים השונים, כיוון שאין שמש.

– שירות ואחריות – אם החלטתם לרכוש תחנת טעינה, ואף בחרתם את הסוג המתאים לכם ביותר, שימו לב לכל נושא השירות והאחריות. ודאו שמדובר בנותן שירות שמעניק שירות עד הבית, כדי שתוכלו לקבל סיוע גם במצבי חירום. בדגמים המובילים בישראל כיום ניתנת אחריות יבואן למשך 3 שנים עד הבית.

– לפני הרכישה חשוב לחפש מידע על יציאות הקלט והפלט של התחנה שיהיו רלוונטיים לנו. וסוגי שקעים (יציאות USB, שקעי AC או DC, טעינה אלחוטית וכו')- כדי לוודא שהיא מתאימה באופן מוחלט לצרכים.

דוגמאות לביצועים של קיבולת הסוללה:
תחנת כוח עם קיבולת סוללה של 256Wh מאפשרת להפעיל טלפון נייד למשך כ-42 שעות או מחשב נייד למשך כ-3 שעות.
תחנת כוח עם קיבולת סוללה של 768Wh מאפשרת להפעיל טלפון נייד למשך כ- 144 שעות או מחשב נייד למשך כ- 11 שעות.
תחנת כוח עם קיבולת סוללה של 1024Wh אידיאלי עבור מקרר ביתי לזמן של 5-9 שעות (בהתאם למקרר) או מחשב נייד למשך כ- 15 שעות.

דוגמאות כלליות לצריכה חשמלית של מוצרים ביתיים:
טלפון סלולרי: 5W
לפטופ: 65W
מקרר קטן: 100W
מקרן קול: 200W

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר