מזרח ירושלים צילום מוחמד מוסא שהואן, lehava nazareth Pikiwiki Israel, CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה
(צילום: מוחמד מוסא שהואן, lehava nazareth Pikiwiki Israel, CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה)

התשובה להנחיה של CBS: "ירושלים היא בירת הנצח של ישראל, מאז ולעולם"

ראש העיר משה ליאון מתקומם על הנחיית רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS לכתביה שלא לדווח על ירושלים כחלק ממדינת ישראל, ומוסיף: "ירושלים מעולם לא היתה שנויה במחלוקת ולעולם לא תהיה". סגנו, אריה קינג אומר: "זו התגלמות האנטישמיות העתיקה בדפוס של ימינו"

פורסם בתאריך: 13.10.24 15:19

רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS, מהרשות הגדולות והנחשבות בארצות הברית, הנחתה את כתביה בישראל שלא לדווח על ירושלים כחלק ממדינת ישראל וזאת מכיוון שהעיר – כך על פי ההנחיה – נמצאת במחלוקת בינלאומית ובמטרה "לשמור על ניטרליות בסיקור המלחמה".

לאחר הפרסום על ההנחיה המקוממת, מגיעות גם התגובות, והן, כמעט מיותר לציין, כלל לא אוהדות את רשת הטלוויזיה האמריקאית.

"מצער לגלות שגופים בעלי משמעות, מנסים להפוך את עצם היותה של ירושלים עיר ישראלית, לשנויה במחלוקת", אומר בכעס ראש העיר משה ליאון, ומוסיף: "ירושלים מעולם לא היתה שנויה במחלוקת ולעולם לא תהיה. ירושלים היא בירת הנצח של ישראל, מאז ולעולם".


משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)

מבטיח פתרון עד סוף השבוע – משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)


 

 

סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) מוסר: "העם היהודי לא צריך את הסכמתו של ארגון פרטי אנטי-ציוני, לכך שירושלים היא בירת העם היהודי ובירת מדינתו של העם היהודי, מדינת ישראל. העם היהודי התברך בכך שאבות אבותיו, אברהם, יצחק ויעקב קשרו עצמם ואת עמנו לירושלים ולמקום המקדש, ומאוחר יותר מלכיי עמנו קבעו את ירושלים כבירתם, ואין עוררין לא באסלאם ולא בנצרות, שירושלים היתה בירת עם ישראל.

"מי שעוקב אחר תכניות החדשות של CBS יודע שעורכות הערוץ ומנהלות האתר, לקחו צד ברור נגד מדינת ישראל ולכן, לא ברור על מה ההפתעה? זו התגלמות האנטישמיות העתיקה בדפוס של ימינו. פעם היו אלה פרוטוקולים של זקני ציון שנכתבו ברוסית, בימינו זה שכתוב ההיסטוריה ואינוס המציאות שנעשה בשפה האנגלית".

חבר הכנסת בני גנץ, יו"ר 'כחול לבן' מסר: "מעמדה של ירושלים אינו שנוי במחלוקת, הוא חד וברור – בירתו הנצחית של העם היהודי. כך היה וכך יהיה תמיד ושום התעלמות או ניסיון לעוות את המציאות לא ישנו זאת".

יש לציין כי ההנחיה המקוממת עוררה סערה בקרב עובדי הרשת היהודים, כמו גם גורמים מדיניים ישראלים, שמנסים כעת לשנות אותה. טענת המרכזית של העובדים ושל גורמים שונים במשרד החוץ היא כי ההנחיה חותרת תחת ההכרה הרשמית של ארצות הברית בירושלים כבירת המדינה.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר