שוק ארבעת המינים בירושלים (צילומים: לייטוש, אילן כהן, משה אדרעי אתרוגי כפר חבד)
שוק ארבעת המינים בירושלים (צילומים: לייטוש, אילן כהן, משה אדרעי אתרוגי כפר חבד)

החל מהבוקר, ראשון: שוק ארבעת המינים בכיכר ולירו בשוק מחנה יהודה

חצי יובל לשוק שליד השוק: היום ראשון, 13.10, ועד ערב סוכות ביום רביעי, 16.10, יתקיים השוק המסורתי, שבו עשרות דוכנים המוכרים את ארבעת המינים בבודדים ובסטים לפי עדות, אמנות ומנהגים

פורסם בתאריך: 13.10.24 07:57

שוק מחנה יהודה נשטף הבוקר, ראשון, במחזה לא שגרתי – עשרות מבקרים חמושים בזכוכיות מגדלת בוחנים בזהירות את הסחורה בדוכנים, מרימים, בודקים ומחליפים עד שמוצאים. לא מדובר בהתחלה של סרט חדש או ספר תיירותי, אלא בתופעה שככל הנראה אין ירושלמי שלא מכיר (ואם יש, מומלץ לו להכיר) – שוק ארבעת המינים בירושלים, שמהווה כבר חצי יובל אבן שואבת לסוחרים, צרכנים וסתם סקרנים.

השוק, שהחל את דרכו ברחוב בית יעקב כהתקבצות ספונטנית של סוחרים, הפך עם השנים לאירוע מאורגן בקפידה נדד לכיכר ולירו, הסמוכה לשוק  מחנה יהודה, והוא מהווה מוקד משיכה לסוחרים מכל רחבי הארץ, שכולם מציגים למעשה את אותם 4 מוצרים – ארבעת המינים – כל אחד לפי הגידולים שלו. הסוחרים מגיעים מכל הארץ, וכמובן שהשנה נשמר מקום מיוחד למגדלים מאזורי קו העימות בצפון ובדרום הארץ. "שוק ארבעת המינים בירושלים חשוב לנו מאוד בעיקר השנה, למרות הקשיים בגידול ובהפצה" משתף חנניה, מגדל הדסים ממושב נוב שברמת הגולן.


שוק ארבעת המינים בירושלים (צילום: אילן כהן)

שוק ארבעת המינים בירושלים (צילום: אילן כהן)


אחד המוצרים הייחודיים לשוק הירושלמי הם ה"קוישיקלך" – מתקנים לאגידת הלולב, ההדס והערבה, הנעשים בעבודת יד על ידי ילדי השכונה. "זו מסורת שעוברת מדור לדור," מסביר כהן, "והיא מוסיפה צבע מקומי לחוויה".

המבקרים בשוק ייהנו ממגוון רחב של מוצרים במחירים שונים, החל מסטים פשוטים של ארבעת המינים ב-40 שקל ועד לסטים מהודרים ב-350 שקל. האטרקציה המיוחדת היא "בורסת האתרוגים", בה בוחנים הקונים את הפרי בקפידה על מנת למצוא את האתרוג המהודר ביותר.

 

 

"זוהי חגיגה תרבותית ירושלמית", מציין בסיפוק ראש העיר משה ליאון. "היא פתוחה לכולם – לאלה המחפשים את ארבעת המינים המהודרים ביותר ולאלה המבקשים לחוות את האווירה הקסומה והייחודית לירושלים בחגי תשרי. על פי מדרש רבה, ארבעת המינים מייצגים את עם ישראל. דווקא השנה, אני מאמין שירושלים יכולה להפוך את המגוון האנושי והאחדות שכל כך מאפיינים אותה לסמל שיוסיף אחדות בעם כולו".


שוק ארבעת המינים משה אדרעי אתרוגי כפר חבד)

שוק ארבעת המינים (צילום: משה אדרעי אתרוגי כפר חבד)


יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, השפית טלי פרידמן: "שוק ארבעת המינים תמיד היה אחד מסמליו של שוק מחנה יהודה. עוד בעודי ילדה אני זוכרת את מראות האתרוג, הלולב, ההדס והערבה, מקשטים וממלאים את רחובות השוק המדהים שלנו. אנו מזמינים את הקונים והמבלים לבקר בשוק מחנה יהודה, ולהגיע למתחם שוק ארבעת המינים שלנו, ליהנות מאופיו המיוחד לקראת החג ולחזק את חקלאי הדרום והצפון בשעה מורכבת זו".

השוק, כמובן, פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, ומהווה הזדמנות ייחודית לחוות את האווירה המיוחדת של ירושלים לקראת חג הסוכות.


שוק ארבעת המינים (צילום: אילן כהן)

שוק ארבעת המינים (צילום: אילן כהן)


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר