המגה הפרויקט של קירוי כביש בגין ממשיך להיות מקודם בוועדות התכנון השונות – העירונית והמחוזית. כשלב ראשון ומקדים לתוכנית – ממליצה עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, להפקיד בוועדה המחוזית תוכנית להקמת פארק עירוני רחב היקף בפאתייה המזרחיים של שכונת בית הכרם – בין רחוב עמירם סיוון לבין כביש בגין – על האדמות שידועות יותר בשם "אדמות תע"ש" (על שם המפעל שפעל שם במשך עשרות שנים). בשל הזיהום הידוע באדמות – התוכנית, כך על פי העירייה, כוללת הוראות לשיקום השטח ותלווה בבדיקות סביבתיות.
במסגרת התוכנית, המקודמת באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים, מוצע להקים פארק פנאי ונופש בהיקף של כ-35 דונם, שיכלול שטחים ירוקים רחבי ידיים, אגם קבוע ואגם עונתי, שבילי הולכי רגל ואופניים, מתקני משחק וספורט, רחבות ישיבה ופנאי, גינה קהילתית וכן מבני שירות למשתמשים בפארק ולאחזקתו השוטפת.
כדי לאפשר את הקמת הפארק, מוצע לשנות את ייעוד הקרקע לשטח ציבורי פתוח ולהסדיר בו שימוש פנאי ונופש לטובת תושבי השכונות הסובבות את המתחם. בעיריית ירושלים מציינים כי הפארק העירוני בבית הכרם הוא חלק ממכלול פיתוח קירוי כביש בגין, בין קמפוס גבעת רם ממזרח לבין שכונות בית הכרם ורמת בית הכרם במערב.
כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", התכנית לקירוי בגין, שמוקדמת על ידי עיריית ירושלים, אושרה לפני מספר חודשים להתנגדויות בוועדה המחוזית. רבים מתושבי בית הכרם מתנגדים לפרויקט, ומאז אושרה התוכנית – נאספות התנגדויות ומתקיימים דיונים שונים על התוכנית וטיבה.
כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", תושבי בית הכרם התנגדו לתוכנית כיוון שלטענתם היא יוצרת מפגע ויזואלי, ולא שכונה בעלת אופי קהילתי, כפי שבית הכרם מתאפיינת כיום. עוד טענו התושבים כי פרויקט הבנייה השאפתני עלול ליצור זיהום בקרקע בזמן הבנייה, ואף זיהום אוויר. בנוסף, התלוננו התושבים כי נושא ההשלכות התחבורתיות של המהלך לא נבדקו באופן יסודי, וכי שיתוף הציבור לא היה ברמה מספקת, והערות התושבים לא נלקחו בחשבון.
בעיריית ירושלים מציינים מנגד כי "זהו מיזם ייחודי ומתקדם, המהווה יצירת עתודת קרקע חדשה, תוך ניצול הפרשי מפלסים בכביש בגין לטובת השמשת חלקו העליון לשכונת מגורים חדשה ופארק רחב ידיים לטובת התושבים. המיזם יאפשר את קיומו של רצף אורבאני ממחלף וולפסון בצפונה ועד מחלף בייט (גבעת מרדכי) בדרומה, לאורך כ-1.5 ק"מ וכן תחבר בין שכונת בית הכרם וקריית הלאום".
במסגרת התוכנית לקירוי בגין, ובנוסף לפארק, יוקמו מגדלי מגורים, מלונאות, מסחר, דיור מוגן, מבני תעסוקה ומבני ציבור, בדגש על הייטק ותעשיות עתירות ידע. התוכנית תאפשר הוספה של כ-2,000 יחידות דיור, כ-250 יחידות לדיור מוגן, כ-300 חדרי מלון וכן כ-10,000 מ"ר עבור מסחר.
"הפארק החדש שיוקם בשכונת בית הכרם, כחלק מהתוכנית לקירוי כביש בגין והפיכתו לשדרה ירוקה, יהפוך למוקד משיכה לתושבי השכונה וסביבתה", אומר ראש העיר משה ליאון. "הקמת הפארק היא חלק מהמחויבות שלנו לשיפור איכות החיים של תושבי העיר. נמשיך לקדם תוכניות לפיתוח שטחים ירוקים ולהפוך את ירושלים לעיר ירוקה ונעימה יותר".
אביגיל
בכל מה שקשור לניקיון העיר, כל הכבוד למר משה ליאון. בכל הקשור לבנייה, הוא ומר אליעזר ראוכברגר הורסים את הציביון של ירושלים כעיר עתיקה ועיר הקודש ובירת ישראל. להזכירכם, ערי בירה באירופה עתיקות כמו פאריז, רומא, ווינה, שומרות על בניינים נמוכים של עד 8 קומות. אנו רוצים את יוסי חביליו להיות אחראי על הבנייה
רן
נורא. כמה בניינים?! כמה צפיפות?!
במקום להרחיב את ירושלים אתם חונקים אותה!
פעם, בין כל שני עצים היה בנין. אח"כ בין שני בניינים היה עץ. היום בין שני בניינים יש עוד בנין.
וגם אתם חושבים שיש לנו כח לעוד בלאגן בתחבורה, וסיוט בכבישים למשך שנים, ואחרי שתסיימו יהיה עוד יותר נורא בגלל כל הפקקים שיתחילו להיות בעקבות הגדלת האוכלוסיה והצפיפות
חבל
המינהל הקהילתי של בית הכרם ביקש לכלול את מיתחם תעש בתוכנית קירוי בגין, שמוצגת כאן.
יוני
לא נכנס לזה אם זו תוכנית מבורכת או לא, אבל זה נהיה כבר נורא עם כל הבניה בירושלים, אי אפשר ללכת מטר, בלי הפרעה של בניה.