חורף בירושלים (צילום: מערכת "כל העיר")
חורף בירושלים (צילום: מערכת "כל העיר")

פחות גשם, אבל בעוצמות גבוהות: לקראת חורף קשוח בירושלים?

תחזית השירות המטאורולוגי לחודשים החורף הקרובים - כמות משקעים נמוכה מהממוצע השנתי, אך כשהגשם יגיע - צפויים מטחים רבי עוצמה העלולים לגרום להצפות ולשיטפונות

פורסם בתאריך: 16.9.24 10:59

מזג האוויר בימים האחרונים משדר אווירה סתווית – שעות חמות לצד שעות רבות עם בריזה ירושלמית קרירה ומענגת, כשהסוודרים ממש עוד מעט ייצאו מהארון. באופן רשמי, הסתיו יצוין בשבת הקרובה – 21.9 – ורגע לפני חילופי העונות בשירות המטאורולוגי (שהוא – אולי תופתעו לשמוע – זרוע של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים) כבר הכינו את התחזית לחורף (טוב, נו, לסתיו ולחורף) הקרוב – ועל פי המסתמן, זו הולכת להיות שנה עם מעט משקעים – אבל בעוצמות גבוהות יותר. המשמעות – מלבד כמות המשקעים הנמוכה – היא שהגשמים רבי העוצמה עלולים להוביל להצפות ולשיטפונות – ולכך מומלץ להיערך.

ואם תהיתם לגבי הגשם הראשון, מנהל השירות המטאורולוגי ד"ר עמיר גבעתי מציין כי עונת הגשמים לחורף 2024/25 צפויה להתחיל בימים הקרובים – אולי אף בשבוע הקרוב. עם זאת, כאמור, על פי התחזית ארוכת הטווח של השירות המטאורולוגי, כמויות המשקעים בחודשים אוקטובר עד דצמבר צפויות להיות נמוכות מהממוצע הרב-שנתי.

השירות המטאורולוגי מזהיר כי בתקופה הקרובה קיים חשש גבוה לאירועי גשם בעוצמה חזקה וחריגה, בעיקר באזור החוף והשפלה הקרובים לים. זאת, עקב עלייה ניכרת בטמפרטורת המים בים התיכון, הצפויה להיות בחודשים הקרובים גבוהה באופן משמעותי ביחס לממוצע הרב-שנתי.


שלג בירושלים - בית הכרם מושלגת

בית הכרם


 

 

השירות המטאורולוגי מתריע כי על הרשויות להיערך לעונת גשמים שתתאפיין באירועי גשם חזקים לזמן קצר עם עוצמות גשם של עשרות מ"מ לשעה, אשר יגרמו להצפות, בעיקר באזורים העירוניים במישור החוף ובשפלה.

על פי נתוני השירות, חורף 2023/24 היה מצד אחד גשום יותר מהממוצע בצפון הארץ ובמרכזה (כולל ירושלים), בעוד שבמזרח הארץ ובדרומה כמויות הגשם היו קטנות מהממוצע.

השירות המטאורולוגי מזכיר כי תחזיות המשקעים מעל שלושה חודשים קדימה אינן אמינות ברמת הדיוק של התחזיות הרגילות לטווח הקצר שמספק השירות ברמה של 10-5 ימים קדימה, כך שבשירות משאירים את האפשרות לשינויים פתוחה. כך או כך – נראה שזה הזמן לשלוף את 'משחקי הכס' האלמותית ולהכריז – החורף מגיע (באנגלית זה נשמע מאיים יותר – The Winter Is Coming).

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר