מימין - עידו, איתי ואיתן (צילומים: דובר צה"ל)
מימין - עידו, איתי ואיתן (צילומים: דובר צה"ל)

גאווה: הירושלמים שסיימו בהצלחה את קורס החובלים המפרך

ביום רביעי האחרון הוענקו דרגות הקצונה לשלושה תושבי ירושלים, סגן עידו, סגן איתי וסגן איתן, שסיימו בהצלחה את קורס החובלים המפרך של חיל הים במקביל להשתתפותם במלחמת חרבות ברזל. "תפקיד עם משמעות"

פורסם בתאריך: 15.9.24 15:20

למה ירושלמים מעדיפים בריכה על הים? כי בים אין מעקה. כך גורסת בדיחה רבת שנים שבאה להסביר/להתנצל על כך שבירושלים אין ים ושתושבי העיר, בשל העובדה שאין בה ים, העדיפו במשך שנים ארוכות את הבריכות העירוניות על פני נסיעה מחוץ לעיר. הבדיחה היא כבר בת עשרות שנים, וכבר אין צורך אמיתי בהפרכתה – אבל אם בכל זאת מחפשים דרך – אז הנה היא: קבל עם וקורס החובלים היוקרתי של צה"ל.

בצל מלחמת חרבות ברזל הסתיים ביום רביעי האחרון, 11.9.24, קורס החובלים הארוך והאינטנסיבי של חיל הים. שלושה קצינים ירושלמים סיימו בהצלחה את הקורס המפרך, שארך שנתיים ו-4 חודשים, וקיבלו בטקס המרגש את הדרגות והסיכה:

סגן עידו בן ה-21, תושב ירושלים, צעד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, בו נחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית, זאת בצל הלחימה המתמשכת במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". עידו מסיים את הקורס במגמת שייט בספינות הטילים ושובץ בספינת הסער אח"י קשת. עידן למד בתיכון באזור ירושלים, שם הרחיב במגמת ספורט וגיאוגרפיה. על הלחימה מספר עידו: "לקחת חלק בלחימה היא תחושה מיוחדת, ביצענו משימות משמעותיות. התפקיד נותן לך המון משמעות".


סגן עידו (צילום: דובר צה"ל)

סגן עידו (צילום: דובר צה"ל)


 

 

סגן איתי בן ה-21, תושב העיר גם כן, צעד על רחבת המסדרים בטקס המרגש, לאחר סיום הקורס האינטנסיבי, וגם הוא קיבל את דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית. איתי מסיים את הקורס במגמת מכונה בסער 5, ושובץ בצוללת אח"י חנית. איתי הירושלמי למד בתיכון בעיר, ובמסגרת לימודיו הרחיב במגמות פיזיקה וערבית ובצעירותו היה חלק מתנועת נוער. על תפקידו בלחימה מספר איתי: "תחושה של משמעות, לקחת חלק מהלחימה זה להרגיש שאנחנו תורמים ועוזרים". על הקורס עצמו הוא מוסיף: " הקורס מהווה את הפיקוד הכי מאתגר וקשה שיש בצבא, אשר משלב המון חברות, מקצועיות ונותן הרבה כלים לחיים. מרגיש שאני עושה שירות משמעותי".


סגן איתי (צילום: דובר צהל")

סגן איתי (צילום: דובר צהל")


הירושלמי סגן איתן בן ה-21, סיים בהצלחה את קורס החובלים הארוך והמאתגר, ובטקס שנערך לכבוד מסיימי הקורס הוא קיבל את דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית. איתן מסיים את הקורס במגמת מכונאי בספינות הטילים ושובץ באח"י חרב. בתיכון בו למד באיזור מגוריו הוא הרחיב במגמות פיזיקה, אלקטרוניקה וגמרא. בצעירותו היה פעיל בתנועת נוער. איתן מספר: "שמח לתרום למען המדינה ולהיות משמעותי בחלק שתרמתי בזמן הלחימה".


סגן איתן (צילום: דובר צה"ל)

סגן איתן (צילום: דובר צה"ל)


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר